Vraag

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:27

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
https://tweakers.net/pric...;1642894;1706788;1695224/
Hier kwam ik zelf op als lijstje
Wat is je budget?
150 200 isch

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Android 11 is nu laatste dus minimaal 11 en hij moet redelijk zijn met beveiligings updates.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie boven de 7 vergelijk.
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Eigenlijk gaat voorkeur naar motorola maar hun update van 1 android en 2 jaar beveiliging steekt een beetje schraal af tegen 2 jaar dus android13 en 3 jaar beveiligings update. De chinese oppo's en ixiamo's zitten zo vol troep en buggy shels dat de hardwarespecs vs prijs onder druk komen jn mijn ogen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik hoop dat hij ongeveer 4 5 jaar mee kan. Daarna zoekt hij het zelf maar uit wat hij wilt kopen.
Zn oude moto cplus is 6 geworden en nu is hij stuk.

Vraag 1 als je de lijst terug moest brengen naar van 7 naar 3 welke blijven er over en waarom?
Vraag 2 hoe belangrijk is dat kortere update policy van motorola?
Ik begrijp dat ze tellen vanaf releasedatum. Maakt het uit voor normaal gebruik?
Ik bedoel wat verlies je er mee?
Op een bepaald moment zegt een app zelf dat je niet kunt updaten.
(ik heb een htc one gehad voor 7 jaar en die was echt klaar met apps.)
Vraag 3 heb ik er een over het hoofd gezien?
Oppo a53 en a74 maar ja weer die bloatware.

Ik hoop dat jullie die er meer "in" zitten wat kaf van de koren kan scheiden voor me.
:)

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Beste antwoord (via copykat op 19-02-2022 19:20)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:29
Als hij Motorola wil, pak de G31 uit je lijstje, die heeft mooi scherm, en optische stabilisatie voor foto's, plus is recent (december 2021) dus langste tijd updates.

Alle reacties

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Foutje

[Voor 98% gewijzigd door GoEV6 op 19-02-2022 13:16]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:22
Nu heb ik nog geen pubers, maar alle pubers van mijn broers en zussen (stuk of 12 in totaal) deden niet langer dan 1,5 a 2 jaar met de telefoon. Ze slijten nog harder dan schoenen.
Ik zou me niet druk maken over het beveiligings- en updateniveau van de apparatuur.
Er worden sowieso toch allemaal apps op gezet waarbij veiligheid en privacy ver te zoeken zijn.

Ik zou voor de Moto gaan.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik neig ook een beetje naar de moto's.
Of de nokia g21, ook sterk gebouwd iets mindere specs maar wel langere updates . Maar mijn 6.2 heeft minder goede GPS en een irritant pulldown menu wat af entoe staat te stuiteren. (zal wel een app zijn).
Voor de rest doet ie wat ie moet doen.

Realme en oppo's zijn aantrekkelijk in hardware maar ik twijfel een beetje over de android userinterface van hun. Realme is niet beter in updates dan moto begreep ik.
Samsung er zijn wel wat modellen maar dan moet je eigenlijk al naar 200 plus gaan.
Als motorola 1 android versie en 3 jaar beveiliging update deed was ik klaar met kiezen kwa merk denk ik.

Kan natuurlijk ook een toestel voor me zelf kopen... 😁

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• swhnld
Zie wel een Realme (zusje van Oppo, Vivo en OnePlus) in de lijst, per ongeluk?
Waar komt de puber zelf mee als die mag kiezen voor merk?

Ik zou kijken wat de klasgenoten hebben en daarin meegaan. Hoe verstandig een keuze ook lijkt, op die leeftijd is mee doen en erbij horen belangrijker. Dus loopt de hele klas (of alle vrienden) met Xiaomi/Poco, ga erin mee ondanks je eigen voorkeuren. Puber zijn is lastig genoeg zonder door goedbedoelende ouders een buitenbeentje te worden. Gelijk hebben is niets vergeleken met het geluk van een kind gedurende deze moeilijke periode in het leven.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
swhnld schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:47:
Zie wel een Realme (zusje van Oppo, Vivo en OnePlus) in de lijst, per ongeluk?
Ja omdat die in een top 5 lijstje boven kwam drijven. En redelijk schoon van bloatware is.
Waar komt de puber zelf mee als die mag kiezen voor merk?
Moto e7plus geloof ik.
Ik zou kijken wat de klasgenoten hebben en daarin meegaan. Hoe verstandig een keuze ook lijkt, op die leeftijd is mee doen en erbij horen belangrijker. Dus loopt de hele klas (of alle vrienden) met Xiaomi/Poco, ga erin mee ondanks je eigen voorkeuren. Puber zijn is lastig genoeg zonder door goedbedoelende ouders een buitenbeentje te worden. Gelijk hebben is niets vergeleken met het geluk van een kind gedurende deze moeilijke periode in het leven.
Kijk ik adviseer op bases van technische specs en en andere zaken als stevigheid of accuduur. En die beveiliging dus. (ik ga er van uit dat phonehacking steeds interessanter word voor criminelen , bankapp digid, ncf? Betalen via mobiel zonder je pas. Touch en send data. Dat soort is steeds meer gewoon.)

Daarna mag hij kiezen wat hij wilt. Gedeelte moet hij zelf betalen met zn zakgeld en ik leg wat bij. Dan is achteraf als iets niet zo is als hij verwacht het ook niet mijn fout... :+
Ik probeer een indruk te krijgen wat er te koop is voor 150 200 euro , ook voor mn vrouw die nu opeens ook wil vernieuwen.... ;)

Ik heb nog een toestel in de la liggen als kan voor even gebruikt worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Als hij Motorola wil, pak de G31 uit je lijstje, die heeft mooi scherm, en optische stabilisatie voor foto's, plus is recent (december 2021) dus langste tijd updates.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 16:25
mooi topic, ik zit met dezelfde vraag voor mijn dochter. Ga die G31 ook eens opzoeken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee