Toon posts:

Mini PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ScarAce1989
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 22:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet dienen als vervanger van mijn NAS, zonder langdurig opslag want dit gaat vervolgens naar de cloud + wat simpele applicaties. Windows is een must. Het zal voornamelijk Sonarr, Radarr, qBittorent en rclone draaien en 24 uur aanstaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€700,- ?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag 2 Kingston A2000 1tb als opslag willen gebruiken of een ander alternatief. 32gb geheugen en een i5 lijkt mij voldoende. Verder een compleet systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact, stil en een laag energieverbruik. Ethernetpoort is een must.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Het samenstellen van de componenten wat bij elkaar past, daar ben ik slecht in. Daar heb ik jullie hulp voor nodig.

Ik wil graag wat opties voor een compact, stil en energiezuinig systeem welke geschikt is om meerdere m.2 kaartjes te plaatsen.

Opzetje, maar hier ben ik niet zo goed in.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11400 Boxed€ 175,45€ 175,45
1ControllersASUS HYPER M.2 X16 CARD V2€ 39,91€ 39,91
1BehuizingenCooler Master Elite 110€ 52,-€ 52,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9I chromax.black€ 49,-€ 49,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 129,90€ 129,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,90€ 99,90
Totaal€ 546,16

[Voor 44% gewijzigd door ScarAce1989 op 20-02-2022 23:03]

Alle reacties

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-01 10:16
Kom eerst zelf eens met een opzet.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:04
Waarom geen NAS meer? De meeste NAS-oplossingen kunnen overweg met jouw gewenste programma's.

• ScarAce1989
RonnieKo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:39:
Waarom geen NAS meer? De meeste NAS-oplossingen kunnen overweg met jouw gewenste programma's.
Mijn huidige Synology DS1812+ is erg verouderd en vooral traag met downloaden/uploaden. Ik heb een Gigabit glasvezel aansluiting en deze wil ik graag volledig gaan benutten. Langdurig cold storage is niet meer nodig, aangezien alles de cloud in gaat. Voor belangrijke documenten, foto’s etcetera heb ik al een oplossing.

Het systeem moet snel downloaden/uploaden naar Google Drive en dat is het wel zo’n beetje. Voor zware taken heb ik een compleet ander systeem.

• ScarAce1989
FreakzLM schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:18:
Kom eerst zelf eens met een opzet.
Ik had zelf zoiets in gedachten: pricewatch: Zotac ZBOX edge MI623 Barebone

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:54
Bekijk ook de desk mini's eens: serie: DeskMini

Roomba E5 te koop

• ScarAce1989
Ik heb zelf nog iets uit de prehistorie liggen. Het gaat om een pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH

Maar neem aan dat zoiets niet meer relevant is...

Kan ik hiermee de downloadsnelheid van Gigabit realiseren? Via de SATA volgens mij niet. Misschien via de USB op de NUC.

[Voor 12% gewijzigd door ScarAce1989 op 19-02-2022 14:42]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:43
Nee, enkel wifi 4 en USB 2.0 en oude pc....
Heel de pc kan die gigabit verbinding amper verwerken :p

• ScarAce1989
99ruud99 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:20:
Nee, enkel wifi 4 en USB 2.0 en oude pc....
Heel de pc kan die gigabit verbinding amper verwerken :p
Toch even uitgeprobeerd.
Inderdaad ik haal ongeveer 60 Mib/s via qBittorent en de CPU, geheugen en schijf schieten naar 100%.

Ik heb dus echt iets anders nodig. :P

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:31
Daarvan is momenteel helaas alleen een variant leverbaar op basis van een LGA1151 socket - voor de al weer wat oudere Core i3-8xxx en i3-9xxx CPU's....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ScarAce1989, je haalt Google Drive aan als cloud opslag. Wil je deze ook in gaan zetten voor het rechtstreeks streamen van media?

Testing, one, two ...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:54
martyw schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Daarvan is momenteel helaas alleen een variant leverbaar op basis van een LGA1151 socket - voor de al weer wat oudere Core i3-8xxx en i3-9xxx CPU's....
Ik zie nu dat er weinig ontwikkeling in die lijn zit inderdaad. Maar eisen van de TS zijn niet hoog, de i3 zal zeker voldoen.

Roomba E5 te koop

• ScarAce1989
hardware-lover schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:25:
@ScarAce1989, je haalt Google Drive aan als cloud opslag. Wil je deze ook in gaan zetten voor het rechtstreeks streamen van media?
Voor het streamen van media gebruik ik nu voornamelijk de Apple TV evenals iPad en iPhones. Dit via Infuse.

• ScarAce1989
Ik heb de startpost aardig aangepast. Ik heb toch gekozen om de mini pc wat beefier te maken. Ik heb hierbij een build toegevoegd.

Ik mis nog wat componenten zoals het moederbord. Aangezien dit géén game pc gaat worden wil ik de PCI-e 3.0 x16 gaan gebruiken om meerdere M.2 (PCI-e 3.0 x4) SSDs te plaatsen. Nou wil ik deze adapter gebruiken pricewatch: ASUS HYPER M.2 X16 CARD V2 maar lees ik dat het moederbord en bios 4x4x4x4 bifurcation moet ondersteunen. Hoe weet ik welke moederborden er dan nog overblijven? Hier zou ik graag wat advies in willen hebben. En of alles wel past in wat ik tot nu toe heb samengesteld.

• ScarAce1989
Zijn er überhaupt Intel Mini-ITX moederborden die 4x4 bifurcation ondersteunen? Ik kan ze namelijk niet vinden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee