Toon posts:

[LIMC] verenigd Europa of optreden tegen dodelijke pandemie?

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik ben al gevaccineerd en heb tevens COVID doorgemaakt, maar ik wil me als leergierige burger blijven onderwijzen. Een kennis uit Rusland zou op visite komen dus ik heb getracht voor haar op te zoeken of Nederland inmiddels haar Sputnik V vaccinatie accepteert, aangezien Israël en enkele Europese landen het reeds accepteren.

De zoekfunctie van de Rijksoverheid werkt niet echt naar behoren en heb ik dus via mijn persoonlijke zoekengine geprobeerd via de volgende wijze bij de juiste informatie te komen:

https://duckduckgo.com/?q...l+sputnik&t=iphone&ia=web

Het gaat om de documenten met “LIMC” erin. Ook deze heb ik doorgespit, en via Google en andere zoekmachines kwam ik tot nog meer documenten van die categorie.

Waar het om gaat:
Het lijkt om een soort denktank van het leger te gaan. Ze hebben het constant over een soort van angst dat Nederlandse burgers een reeds bewezen werkende vaccinatie zouden willen, maar dat dit tot een verdeeld Europa zou leiden.

Nu stel ik mijzelf de vraag: wat zou dat boeien?
Elk land had immers toch zijn eigen regels, lockdowns, etc. Waarom niet gewoon mensenlevens redden door vaccins te verkrijgen tegen dit dodelijke virus dat de mensheid nog vele maanden zou teisteren?

De vroegste documenten zijn voorafgaand aan de beschikbaarheid van mRNA vaccins of het vaccin van Astra Zenica.
Het lijkt er dus op dat het nadeel van een minder verenigd Europa, zwaarder woog dan het redden van wat mensenlevens en een deel economie.

Mijn vraag is: krijgen jullie dezelfde indruk van die documenten?

Plus, wat zouden jullie gedaan hebben? De slechte beschermingsduur van mRNA vaccins daargelaten, vaccins verkrijgen en het volk beschermen, of “Europa houdt stand” boven alles stellen?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De TS komt een beetje warrig over en het droppen van een Google-linkje helpt ook niet.

Misschien is het handiger om directe links naar de documenten te gebruiken, citaten uit de documenten te gebruiken, duidelijk maken wie 'ze' zijn en over het algemeen een wat minder warrige post maken :)

Het gaat dus over het LIMC, het Land Information Manoeuvre Centre (ik moest het even opzoeken, een verduidelijking in de TS zou helpen), een experimentele denktank van het leger als ik het goed begrijp?

En dan ook iets over vaccins en Europa? Is het vanuit militair opzicht bekeken of hoe moet ik het zien?

Overigens is Sputnik V nog niet door EMA goedgekeurd als vaccin (er schijnt wat onderzoeksdata te missen / niet aangeleverd te zijn), dit zijn de goedgekeurde vaccins:
AstraZeneca EU (Vaxzevria)
AstraZeneca - Japan (Vaxzevria)
AstraZeneca - Australia (Vaxzevria)
AstraZeneca-SK Bio (Vaxzevria)
AstraZeneca - Thailand (Siam Bioscience Co., Ltd)
COVAXIN (Bharat Biotech International Ltd)
Covovax
Nuvaxovid (Novavax)
Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine - United States of America
Pfizer/BioNTech (Comirnaty)
Johnson & Johnson ((COVID-19 Vaccine) Janssen)
Moderna (Spikevax)
Serum Institute of India (Covishield)
Sinopharm BIBP/Sinopharm BBIBP
Sinovac (Coronavac)

• Faust
Volgens mij zijn de LIMC documenten via een crawler in de zoekmachines terecht gekomen. het is mij althans op geen enkele wijze gelukt er via Rijksoverheid.nl zelf bij te komen.

Direct linken zorgt er wellicht voor dat teveel mensen erop klikken en dat ze misschien weggehaald worden dan of zo. Ik wil ze liever ook niet zelf hosten aangezien ik een brave en gehoorzame burger ben :)

Edit:
Je kunt gewoon zelf je favoriete zoekmachine gebruiken en hierin het volgende pasten:
site:rijksoverheid.nl “sputnik”
De resultaten waarin LIMC in de titel staan zijn waar het om gaat. En svp niet doorsturen naar andere mensen of er zelf te vaak op klikken maar gewoon 1x per document en het dan zelf opslaan

[Voor 30% gewijzigd door Faust op 19-02-2022 09:57]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Faust schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:32:
De slechte beschermingsduur van mRNA vaccins daargelaten
Tot dusver werken de mRNA vaccins een stuk effectiever (met name met betrekking tot zkh opname) en voor zover we zien ook langer dan de ‘traditionele’ vaccins :?

Wat voegt deze mening aan het einde toe aan het verhaal?

[Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2022 09:58]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Faust
YakuzA schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Tot dusver werken de mRNA vaccins een stuk effectiever (met name met betrekking tot zkh opname) en voor zover we zien ook langer dan de ‘traditionele’ vaccins :?

Wat voegt deze mening aan het einde toe aan het verhaal?
Het is algemeen bewezen dat homogene vaccinatie met mRNA vaccins elke 3-4 maanden een booster vereist voor kwetsbare groepen gezien de snel aflopende beschermingsduur.

Ik voegde het toe omdat dit geen onderdeel van de discussie moest zijn; immers geloofde iedereen op basis van de toen openbaar beschikbare informatie dat homogene mRNA vaccinatie met 2 dosis voldoende zou zijn. Deze mRNA vaccins waren echter helemaal nog niet beschikbaar dus dat ze minder lang werken en dus konden leiden tot nieuwe golven is niet relevant

Edit: geen enkele andere bron zal iets anders tonen, maar check alle medische publicaties maar.
Dit gaat overigens over de 3e booster geloof ik maar dat de oorspronkelijke vaccinatie niet lang genoeg beschermd is duidelijk, zowel vanuit de medische wetenschap als het feit dat in minder dan 12 maanden mensen al 4 keer geprikt zijn ermee. Jouw “ :? ” is dus een beetje misplaatst

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35144968/

[Voor 19% gewijzigd door Faust op 19-02-2022 10:07]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Faust schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:02:
[...]
Het is algemeen bewezen dat homogene vaccinatie met mRNA vaccins elke 3-4 maanden een booster vereist voor kwetsbare groepen gezien de snel aflopende beschermingsduur.

Ik voegde het toe omdat dit geen onderdeel van de discussie moest zijn; immers geloofde iedereen op basis van de toen openbaar beschikbare informatie dat homogene mRNA vaccinatie met 2 dosis voldoende zou zijn. Deze mRNA vaccins waren echter helemaal nog niet beschikbaar dus dat ze minder lang werken en dus konden leiden tot nieuwe golven is niet relevant
De mensen met AZ, Janssen, sputnik en de Chinese vaccins krijgen net zo hard boosters, dus dit punt wordt generlei gestaafd.

Door je mening zo onderaan te poneren maak je het hier juist expliciet onderdeel van de discussie.

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2022 10:20]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Het is me niet helemaal helder wat het doel van het topic is. Algemene (wetenschappelijke) discussie over de werking kan in de betreffende topics, maar dat lijkt niet de insteek van dit topic te zijn.

Voor nu even op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee