Toon posts:

Fritzbox 4040 als Mesh achter experiabox 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07-2022
Ik ben over gestapt van XS4ALL naar kpn.

Ik had een fritzbox 7590 met daarachter een fritzbox 4040 als Mesh ( dient op zolder als extra wifi en switch voor enkele bekabelde apparaten . Om verwarring te voorkomen. De 7590 is terug naar xs4all

Nu wil ik de 4040 blijven gebruiken en het liefst zoals voorheen( DUS ALS EEN MESH). Maar het aansluiten op de experiabox als Mesh lukt me niet.

Moet ik de 4040 resetten, of anders bekabeld aansluiten....ik kom er helaas niet uit. En misschien kan wat ik wil ook niet.

Een alternatief is om er een 2e router zonde Mesh van te.maken.....maar moet ik dan hem met dezelfde netwerk aan instellen? Of levert dat problemen op?

Als jullie tips of advies hebben dan alvast heel erg bedankt

[Voor 3% gewijzigd door profox1977 op 20-02-2022 08:52]

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
De experiabox kan (afaik) niet in mesh configuratie met Fritzbox apparatuur. Meestal werkt mesh alleen binnen 1 merk.
Je kunt er alsnog een dekkend netwerk mee maken door op beide apparaten (Experiabox en 4040) dezelfde netwerken aan te maken (naam, wachtwoord, beveiliging, maar andere kanalen). Het is natuurlijk wel aan te bevelen die 4040 bekabeld aan te sluiten indien mogelijk.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon die oude 7590 weer als router inzetten en de experiabox de deur uit doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Frogmen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:24:
Je kan natuurlijk ook gewoon die oude 7590 weer als router inzetten en de experiabox de deur uit doen.
Da's de enige goede oplossing 😉

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het KPN Netwerk werkt ook perfect middels een AVM Fritz!box 7590 en als je bij KPN ook ipTV afneemt dan kun je die Arris VIP5202 apparaatjes er ook gewoon direct op aan sluiten, KPN zet de juiste VRF / VLAN configuratie gewoon door op een AVM Fritz!box 7590 (Je kunt 't ding bij KPN zelfs als volledig supported alternatief voor de standaard Experiabox bestellen).

Énige voordeel van de Experiabox 12 zou kunnen zijn dat 't apparaatje WiFi-6 / 802.11ax babbelt, maar de meeste WiFi clients doen dat helaas nog niet dus er is (nog) geen noodzaak om dat apparaat uit de doos te halen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• profox1977
Ik heb het in mijn topic niet gehad over een 7590. Ik wil vooral weten of de 4040 als Mesh kan worden ingezet

• profox1977
Welke 7590?

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:21
FB 7590 is goedkoop te krijgen op Marktplaats... en dan weet je dat het werkt.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-01 15:53

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
Je kunt een 7590 huren bij KPN of er eentje aanschaffen (evt via Marktplaats). Maar elke FritzBox vanaf firmware 7.20 (dacht ik) kan ingezet worden. Gewoon kiezen voor de aanbieder KPN en draaien maar. Ik heb hier als test een 7530, 7530AX en 7590. Maar ook de 4040 kun je inzetten als router. Het advies is om in ieder geval weg te blijven van de Experiabox. Bij sommigen werkt het prima maar als je even op het forum van KPN kijkt dan weet je genoeg.

FritzBox 4060 | FritzRepeater 1200AX | 2 x FritzRepeater 3000

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee