Zojuist ontving ik een email van mijn huisbaas dat er (hou je vast) bij het derde-partij datacenter van de derde-partij softwareleverancier van de derde-partij vastgoedadministrator van mijn huisbaas een datalek heeft plaatsgevonden waarbij mogelijk mijn voornaam, achternaam, adres, emailadres, telefoonnummer en bankrekeningnummer buitgemaakt zijn door hackers. Vooral in die combinatie, zeer gevoelige persoonlijke gegevens!
Ik huur deze woning al sinds lang voor AVG en ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gezien heb, laat staan ondertekend, over gegevensverwerking door derden. Het lijkt mij dus dat mijn huisbaas in strijd met de AVG mijn gevoelige persoonlijke gegevens heeft laten verwerken door derde partij op derde partij op derde partij... Of zie ik dit verkeerd? En als ik het wel goed zie, wat kan ik daar dan mee?
Ik huur deze woning al sinds lang voor AVG en ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gezien heb, laat staan ondertekend, over gegevensverwerking door derden. Het lijkt mij dus dat mijn huisbaas in strijd met de AVG mijn gevoelige persoonlijke gegevens heeft laten verwerken door derde partij op derde partij op derde partij... Of zie ik dit verkeerd? En als ik het wel goed zie, wat kan ik daar dan mee?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.