Hi!
Sinds ongeveer 6 maanden hebben wij ( mijn huisgenoten en ik) last van internet problemen.
Heel onregelmatig valt het bekabelde internet weg (WiFi doet het wel) en krijg ik "unidentified network" te zien met "No internet". Dit kan van een uur tot 1,5 dag duren.
Specs:
-Moederbord: ROG Strix B450
-CPU: Ryzen 5 3600
-GPU: Sapphire Pulse 5600xt
-Internet adapter: Intel l122 Gigabit Network Connection
-Powerline adapter: TPLink AV500 mini powerline adapter (een kabel vanaf de modem in deze adapter en een kabel vanaf de 2de adapter naar mijn pc)
-Modem: Experiabox V10 (van KPN)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Uiteraard eerst even de modem uitgezet voor een paar minuten en weer aangezet.
-De herstel knop op de experiabox
-Het terugzetten naar fabrieksinstellingen
-De Network Troubleshooter geeft aan geen valid ip config te hebben
-De ipconfig /flush en renew
-De drivers van mijn internet adapter en powerline adapter geuninstalled en PC opnieuw opgestart
-Gezocht naar driver updates van alle componenten
Ook heb ik gelezen dat ik een statisch IP moest geven aan mijn PC maar toen ik dit aan een KPN medewerker vertelde zei hij dat dat niet mocht?
Mocht iemand enig idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen of een fix dan hoor ik het graag
Sinds ongeveer 6 maanden hebben wij ( mijn huisgenoten en ik) last van internet problemen.
Heel onregelmatig valt het bekabelde internet weg (WiFi doet het wel) en krijg ik "unidentified network" te zien met "No internet". Dit kan van een uur tot 1,5 dag duren.
Specs:
-Moederbord: ROG Strix B450
-CPU: Ryzen 5 3600
-GPU: Sapphire Pulse 5600xt
-Internet adapter: Intel l122 Gigabit Network Connection
-Powerline adapter: TPLink AV500 mini powerline adapter (een kabel vanaf de modem in deze adapter en een kabel vanaf de 2de adapter naar mijn pc)
-Modem: Experiabox V10 (van KPN)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-Uiteraard eerst even de modem uitgezet voor een paar minuten en weer aangezet.
-De herstel knop op de experiabox
-Het terugzetten naar fabrieksinstellingen
-De Network Troubleshooter geeft aan geen valid ip config te hebben
-De ipconfig /flush en renew
-De drivers van mijn internet adapter en powerline adapter geuninstalled en PC opnieuw opgestart
-Gezocht naar driver updates van alle componenten
Ook heb ik gelezen dat ik een statisch IP moest geven aan mijn PC maar toen ik dit aan een KPN medewerker vertelde zei hij dat dat niet mocht?
Mocht iemand enig idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen of een fix dan hoor ik het graag
[ Voor 10% gewijzigd door UncleDutch op 18-02-2022 19:26 ]