Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Hallo allemaal,

Vorig jaar volgde ik F1 in Belgie via F1TV doch zou nu graag switchen naar Viaplay gezien NL-commentaar verdwijnt bij F1TV.

Echter bij het aanmelden bij Viaplay willen ze mijn Belgische Visa niet aanvaarden (copyrights films etc). Nu hun films en series interesseren me matig, wil hen juist voor alle F1 uitzendingen.

Nu ben ik op zoek naar een Nederlandse prepaid (virtual)card zodat de heren van Viaplay kan betalen en m'n portie Verstappen kan blijven zien met NL commentaar. Was aan het kijken bij Bunq doch heb schrik dat ik met BE account kom te zitten.

Kan iemand deze Belg helpen?

Beste antwoord (via huyanglee op 19-02-2022 13:54)

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik heb @huyanglee geholpen :) Ga dit voor hem regelen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
Waarom laat je niet iemand in NL of een Tweaker dit betalen met ideal of CC en dat hij/zij je de inlog gegevens geeft?

Denk dat het de snelste oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
Je hebt lijkt me wel Nederlandse VPN nodig lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joehoe900 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:30:
Je hebt lijkt me wel Nederlandse VPN nodig lijkt me.
Nee, betaalde content moet in de hele EU beschikbaar zijn. Ze proberen je vooral te pakken door de aanschaf onmogelijk te maken als je niet in het land woont waar de dienst wordt aangeboden. In dit geval dus door een Nederlandse betaalmethode (iDEAL of een Nederlandse creditcard) te eisen.

Maar als je die horde eenmaal genomen hebt, kun je in de hele EU kijken:
Waar is Viaplay beschikbaar?
Viaplay is beschikbaar op de meeste Smart TV’s, Android en iOs mobiele apparaten zowel als de meeste browsers. Je kan overal in de EU streamen. Op mobiele apparaten heb je de mogelijkheid om de meeste series en films te downloaden en offline te bekijken waar je ook bent.
https://help.viaplay.com/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
TexMex schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Nee, betaalde content moet in de hele EU beschikbaar zijn. Ze proberen je vooral te pakken door de aanschaf onmogelijk te maken als je niet in het land woont waar de dienst wordt aangeboden. In dit geval dus door een Nederlandse betaalmethode (iDEAL of een Nederlandse creditcard) te eisen.

[...]

Duidelijk. Maar de viaplay NL app zal niet in een Google Play Store of Apple Store Belgie account beschikbaar komen of NL lg web store ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Joehoe900 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:51:
[...]

Duidelijk. Maar de viaplay NL app zal niet in een Google Play Store of Apple Store Belgie account beschikbaar komen of NL lg web store ;)
Klopt! Ook die horde zul je dan inderdaad nog moeten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huyanglee
Zou sowieso toch enkel kijken via de pc, dus expressvpn op en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-05 00:17
Je zou hier even kunnen kijken: https://www.finler.nl/prepaid-creditcard/
En deze aanbieder accepteert naar mijn weten ook de Belgische nationaliteit: https://pay2d.nl/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Joehoe900
Ik heb @huyanglee geholpen :) Ga dit voor hem regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
TexMex schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:42:
[...]

[...]

Ze proberen je natuurlijk helemaal niet te "pakken" maar ze mogen het domweg niet al ls ze de rechten hebben. Als ze het zouden mogen doen verkopen ze natuurlijk abonnementen aan iedereen die maar wil betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huyanglee
Dankzij hulp van Joehoe900 hier ben ik aan de nodige inloggegevens geraakt voor Viaplay, waarvoor dank.
Ben klaar voor de start van Viaplay en kijk uit naar de GP van Bahrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grandprixradio.nl heeft de radio rechten voor F1. Daar gaan Olav Mol en Jack Plooij verder met hun commentaar. Hoe en wat exact is echter nog niet bekend. In

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Olav Mol: Onzin dat Red Bull en Verstappen last krijgen van F1-titelstrijd 2021
deed Olav wel een boekje open. Eventueel had dat dus nog een optie geweest, plus waarschijnlijk worden er gedurende het seizoen (of voor de start van het seizoen) additionele talen aan F1TV voor wat betreft het commentaar toegevoegd.

Opties worden daarnaast ook besproken in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 21-02-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
huyanglee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:21:
Dankzij hulp van Joehoe900 hier ben ik aan de nodige inloggegevens geraakt voor Viaplay, waarvoor dank.
Ben klaar voor de start van Viaplay en kijk uit naar de GP van Bahrein.
Geen dank, graag geregeld _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennM
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-08-2022
nielsiejjj92 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:31:
Je zou hier even kunnen kijken: https://www.finler.nl/prepaid-creditcard/
En deze aanbieder accepteert naar mijn weten ook de Belgische nationaliteit: https://pay2d.nl/
Ik zit met hetzelfde probleem als huyanglee en dit leek me wel een handige oplossing. Ik vind echter op geen van deze sites veel informatie over het land van uitgvave, gaat zo'n virtuele kredietkaart vqn bv pay2d wel zeker herkend worden als Nederlandse kredietkaart?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:30
GlennM schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem als huyanglee en dit leek me wel een handige oplossing. Ik vind echter op geen van deze sites veel informatie over het land van uitgvave, gaat zo'n virtuele kredietkaart vqn bv pay2d wel zeker herkend worden als Nederlandse kredietkaart?

Alvast bedankt voor de hulp :)
Je wil een abonnement op Viaplay nemen, of F1 kunnen kijken? Als het om dat laatste gaat, kun je dan geen F1 TV abonnement nemen en betalen met je Google account waar een betaalmethode aan gekoppeld zit? Ik betaal F1 TV Pro ook via de Google Play Store. Volgens mij maakt het dan niet heel veel meer uit waar de betaalmethode vandaan komt qua land.
Ik vind het persoonlijk een bijkomend voordeel om een overzicht van alle (streaming) abonnementen te hebben in mijn Google account, inclusief de dag van de maand waarin deze verlengd wordt. Veel handiger dan overal rechtstreeks bij de dienst.

[ Voor 13% gewijzigd door Hugo__Boss op 31-07-2022 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennM
Hugo__Boss schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:03:
[...]

Je wil een abonnement op Viaplay nemen, of F1 kunnen kijken? Als het om dat laatste gaat, kun je dan geen F1 TV abonnement nemen en betalen met je Google account waar een betaalmethode aan gekoppeld zit? Ik betaal F1 TV Pro ook via de Google Play Store. Volgens mij maakt het dan niet heel veel meer uit waar de betaalmethode vandaan komt qua land.
Ik vind het persoonlijk een bijkomend voordeel om een overzicht van alle (streaming) abonnementen te hebben in mijn Google account, inclusief de dag van de maand waarin deze verlengd wordt. Veel handiger dan overal rechtstreeks bij de dienst.
Voor mij gaat het voornamelijk om de Bundesliga en is de F1 eerder bijkomstig. In België zijn de BL rechten in handen van Eleven Sports, maar die zenden quasi uitsluitend matchen van Dortmund en Bayern uit, terwijl ik ook al eens graag naar ploegen als Stuttgart of HSV kijk. Ik zou daarom graag overschakelen naar Viaplay, maar daarvoor heb ik dus een Nederlandse betaalkaart nodig... Zou dit met zo'n virtuele kredietkaart van bv pay2d lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
GlennM schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Voor mij gaat het voornamelijk om de Bundesliga en is de F1 eerder bijkomstig. In België zijn de BL rechten in handen van Eleven Sports, maar die zenden quasi uitsluitend matchen van Dortmund en Bayern uit, terwijl ik ook al eens graag naar ploegen als Stuttgart of HSV kijk. Ik zou daarom graag overschakelen naar Viaplay, maar daarvoor heb ik dus een Nederlandse betaalkaart nodig... Zou dit met zo'n virtuele kredietkaart van bv pay2d lukken?
Geen flauw idee, ik ken de dienst niet. Op de site van Viaplay staat dat ze alleen kaarten accepteren die in Nederland zijn uitgegeven. En ik zie staan dat ze een licentie in de UK en EU hebben en er staat een adres in Bulgarije bij. Dus grote kans dat ze misschien kaarten uitgeven uit Bulgarije. Ook de tarieven die ze vragen zijn fors.

Kun je geen Revolut proberen? Gebruik dat zelf ook, dat is geheel gratis en die ondersteunen ook het Nederlandse ideal, wat je ook bij Viaplay kan gebruiken als betaalmethode. Heb zelf net even gecontroleerd en Revolut staat in het lijstje met banken op het moment dat je een Viaplay abonnement gaat afsluiten en betalen. Daarmee geef je een machtiging af tot automatische incasso en betaal je op die manier vanaf je LT IBAN die je bij Revolut krijgt. Een creditcard nummer van Revolut lijkt hij ook gewoon te pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hugo__Boss op 31-07-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennM
Hugo__Boss schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Geen flauw idee, ik ken de dienst niet. Op de site van Viaplay staat dat ze alleen kaarten accepteren die in Nederland zijn uitgegeven. En ik zie staan dat ze een licentie in de UK en EU hebben en er staat een adres in Bulgarije bij. Dus grote kans dat ze misschien kaarten uitgeven uit Bulgarije. Ook de tarieven die ze vragen zijn fors.

Kun je geen Revolut proberen? Gebruik dat zelf ook, dat is geheel gratis en die ondersteunen ook het Nederlandse ideal, wat je ook bij Viaplay kan gebruiken als betaalmethode. Heb zelf net even gecontroleerd en Revolut staat in het lijstje met banken op het moment dat je een Viaplay abonnement gaat afsluiten en betalen. Daarmee geef je een machtiging af tot automatische incasso en betaal je op die manier vanaf je LT IBAN die je bij Revolut krijgt. Een creditcard nummer van Revolut lijkt hij ook gewoon te pakken.
Ik had nog nooit van Revolut gehoord, maar lijkt me wel erg gemakkelijk om een gratis rekening te openen. Misschien wel eens de moeite om dit te proberen!

Ik zie bij registratie echter wel dat ik mijn adres moet opgeven en ik dus een Belgisch account krijg. Zou dus wel eens kunnen dat Viaplay dit ook niet zal accepteren via ideal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

GlennM schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 00:29:
[...]

Ik had nog nooit van Revolut gehoord, maar lijkt me wel erg gemakkelijk om een gratis rekening te openen. Misschien wel eens de moeite om dit te proberen!

Ik zie bij registratie echter wel dat ik mijn adres moet opgeven en ik dus een Belgisch account krijg. Zou dus wel eens kunnen dat Viaplay dit ook niet zal accepteren via ideal...
iDeal is alleen beschikbaar voor Nederlandse klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Viaplay lijkt een Revolut Mastercard nummer ook te accepteren als betaalmiddel. Het lijkt me niet dat daar een check achter zal zitten of het achterliggende Revolut account ook in Nederland staat geregistreerd. Ik zou dan gewoon een virtuele Mastercard nemen, dan heb je binnen een paar minuten uitsluitsel of het werkt.

Je moet alleen natuurlijk wat geld erop zetten, maar dat is met een beetje geluk Instant over te boeken naar je LT IBAN, en anders duurt dat hoogstens een werkdag.

[ Voor 20% gewijzigd door Hugo__Boss op 01-08-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlennM
Hugo__Boss schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:41:
Viaplay lijkt een Revolut Mastercard nummer ook te accepteren als betaalmiddel. Het lijkt me niet dat daar een check achter zal zitten of het achterliggende Revolut account ook in Nederland staat geregistreerd. Ik zou dan gewoon een virtuele Mastercard nemen, dan heb je binnen een paar minuten uitsluitsel of het werkt.

Je moet alleen natuurlijk wat geld erop zetten, maar dat is met een beetje geluk Instant over te boeken naar je LT IBAN, en anders duurt dat hoogstens een werkdag.
Het is me gelukt om te betalen via ideal met een gratis virtuele betaalkaart van Revolut, ondanks dat ik daar gewoon als Belgische gebruiker geregistreerd sta :)

Heel erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Mooi dat het gelukt is!

Ik denk inderdaad niet dat het bepalend is waar de rekening gevestigd is, maar dat meer bepalend is of A de aanbieder beslist of iDeal zit aangesloten als betaalmethode en B of de bank iDeal ondersteunt. En beide is waar, dus ik denk dat het totaal niet uit maakt dat de Revolut rekening niet op een Nederlands adres staat.

Je Revolut rekening opwaarderen via ideal is een ander verhaal, daar zal je toch echt een andere Nederlandse bankrekening voor nodig hebben die ideal ondersteunt.
Pagina: 1