Toon posts:

Roofing nagelen

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-01 10:09
Met de storm is de roofing van het dak van ons tuinhuis gelost.

De roofing was blijkbaar al in slechte staat, hij verbrokkelt zo.

Toen ik het tuinhuis gezet heb (meer dan 10 jaar geleden) was er roofing bijgeleverd en speciale nagels om de roofing vast te zetten.

Nu ben ik op zoek naar andere roofing, maar alle roofing die ik vind is om te lijmen en/of te branden. Bestaat er speciale roofing om te nagelen of kan ik eender welke roofing gebruiken?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02
je hebt vorig keer waarschijnlijk shingles en asfaltnagels gehad

https://www.hornbach.nl/p...ken-met-bitumen-shingles/

[Voor 36% gewijzigd door twain4me op 18-02-2022 17:46]

• mathias82
Het zijn inderdaad asfatlnagels, maar geen shingles. Het zijn gewoon volle stroken roofing van +- 1m breed die telkens overlappen.

Shingles zijn wel mooier, maar veel meer werk om aan te brengen. Met die stroken roofing ben je snel klaar: gewoon een 5-tal panden vastnagelen met telkens wat overlap. Die shingles is een heel gedoe (heb de filmpjes al bekeken ;) ).

• twain4me
dus dan sla je een gat in een deel dak wat nog moet functioneren als dak? lijkt mij niet heel wenselijk.
ik ken wat je beschrijft wel, maar alleen als onderlaag. ben je niet gewoon vergeten echte dakbedekking te kopen en te plaatsen? 10 jaar is ook extreem kort qua levensduur dus dat zou wel een en ander verklaren.

[Voor 19% gewijzigd door twain4me op 18-02-2022 17:55]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57

Dido

heforshe

Niet het beste moment om een foto te gaan maken, maar een plaatjhe zou waarschijnlijk wel helpen... "roofing" kan volgens mij zo ongeveer alles zijn wat iemand op een dak legt, van een volledig geisoleerd pannendak tot een a4-tje.

Zelf heb ik vorg jaar golfplaten op maat besteld zodat ze in vier stroken het hele dak bedekten, dat blijft vooralsnog redelijk liggen.

Wat betekent mijn avatar?

• mathias82
twain4me schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:54:
dus dan sla je een gat in een deel dak wat nog moet functioneren als dak? lijkt mij niet heel wenselijk.
ik ken wat je beschrijft wel, maar alleen als onderlaag. ben je niet gewoon vergeten echte dakbedekking te kopen en te plaatsen? 10 jaar is ook extreem kort qua levensduur dus dat zou wel een en ander verklaren.
Je maakt inderdaad een gaatje, maar de brede kop van de nagel maakt het eigenlijk terug dicht. Voor een plat dak is dit niet aan te raden, voor een hellend dak (zeker van een tuinhuis) niet echt een probleem. Met de shingles doe je eigenlijk hetzelfde.

Ik ben wel 100% zeker dat ik het "correct" (volgens de instructies) heb gedaan. Het is helemaal hetzelfde als in dit filmpje vanaf 6:47: YouTube: Outdoor Life Products tuinhuis zelf opbouwen - Tuinhuistotaalmarkt.nl Zoals je ziet rollen ze de roofing uit en nagelen ze hem vast. Wellicht niet de beste manier, maar het is toch meet dan 10 jaar waterdicht gebleven.

Dat de roofing na meer dan 10 jaar rot is verbaast mij niet: het was een relatief goedkoop tuinhuis. Als je ziet wat een paar rollen roofing kosten ben ik al bijna evenveel kwijt...
Dido schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:29:
Niet het beste moment om een foto te gaan maken, maar een plaatjhe zou waarschijnlijk wel helpen... "roofing" kan volgens mij zo ongeveer alles zijn wat iemand op een dak legt, van een volledig geisoleerd pannendak tot een a4-tje.

Zelf heb ik vorg jaar golfplaten op maat besteld zodat ze in vier stroken het hele dak bedekten, dat blijft vooralsnog redelijk liggen.
Het is roofing (of bitumen of dakleer) dat er nu opligt. Foto is inderdaad niet aangewezen momenteel, maar in het filmpje hierboven kan je zien wat er nu opligt, het is net hetzelfde.

• twain4me
dan bestel je toch een rol bij een blokhut/tuinhuis bedrijf, daar verkopen ze die meuk.
maar volgens mij is het meer werk om elke 10 jaar een nieuw dakje te maken dan 1 keer goed.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:36
die rol in het filmpje is een spijker rol van de bouwmarkt. (bagger kwalieteit)
https://www.karwei.nl/ass...AqXxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

ik zou het 1 keer goed doen en een onderlaag en toplaag nemen van wel een goed merk.
de onderlaag timmeren. eventueel een goede trim waar nodig en de toplaag laten branden.
door een professional. lijmen is gewoon een drama. maar als je wil kan het wel hoor.

of je doet er een paar bitumen golfplaten op. ook kwalitief kut. maar voor 10 jaar prima.
is minder werk. of stalen golplaten niet mooi maar wel kwalitatief beter. en in een middage klaar.
en niet van die dakpan platen die zijn echt foei lelijker. (het is een kwestie van smaak)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:37
Of shingles, als je dat het mooist vind.
Iets meer werk misschien maar met een goede tacker prima te doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee