Mijn vraag
Mijn windows 10 bak heeft een erg trage upload. Ik zit met een ethernet kabel (en wifi uit) direct up de Zyxel van mijn T-Mobile glasvezel (1000/1000mbit).
Download haal ik op speedtest.net/speedtest.nl bij verschillende servers 950mbit down, maar maar 20-50mbit upload?
Zowel in Edge als Firefox.
Op mijn iPhone die op wifi zit haal ik 240mbit down, en 300mbit upload. (app van Speedtest.net, zelfde servers).
Als ik mijn windows bak via WiFi verbind haal ik 200mbit download (iets verder dan iPhone van AP), en upload een bedroevende 7mbit.
Ik vind online meer mensen met dit probleem, maar niemand die een oplossing heeft.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 21H2 19044.1526, alle updates.
T-Mobile glasvezel met Zyxel modem (uptodate, en vers gereboot)
Ubiquiti AP AC Pro's voor WiFi.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TCP speed optimizer app
Large Send Offload v2 aan/uit
Reboot....
Mijn windows 10 bak heeft een erg trage upload. Ik zit met een ethernet kabel (en wifi uit) direct up de Zyxel van mijn T-Mobile glasvezel (1000/1000mbit).
Download haal ik op speedtest.net/speedtest.nl bij verschillende servers 950mbit down, maar maar 20-50mbit upload?
Zowel in Edge als Firefox.
Op mijn iPhone die op wifi zit haal ik 240mbit down, en 300mbit upload. (app van Speedtest.net, zelfde servers).
Als ik mijn windows bak via WiFi verbind haal ik 200mbit download (iets verder dan iPhone van AP), en upload een bedroevende 7mbit.
Ik vind online meer mensen met dit probleem, maar niemand die een oplossing heeft.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 21H2 19044.1526, alle updates.
T-Mobile glasvezel met Zyxel modem (uptodate, en vers gereboot)
Ubiquiti AP AC Pro's voor WiFi.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TCP speed optimizer app
Large Send Offload v2 aan/uit
Reboot....
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!