Toon posts:

Samsung TV: USB bluetooth dongle inpluggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cyberbozzo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:32
Beste,

Ik heb 3 jaar geleden een kleinere goedkopere Samsung TV gekocht: voor mijn noden is dat voldoende.
Echter heb ik er niet aan gedacht dat bluetooth misschien wel interessant zou zijn voor een hoofdtelefoon aan te sluiten. Nu wil ik hier gebruik van maken maar ik de TV ondersteunt geen bluetooth.
Er bestaan natuurlijk 3.5mm naar Bluetooth toestelletjes die je dan voedt met een USB poort op de TV: echter zou ik dat niet echt willen gebruiken omwille van andere redenen.

Stel dat ik een USB dongle in die TV steek zoals je soms doet op (oudere) desktop PC's > gaat de TV dat herkennen en dan bluetooth ondersteunen? Of is dat niet mogelijk?
Wat indien je een bekabelde USB headset in de TV zou steken: gaat de TV dat herkennen als audio output device zoals een PC dat kan/doet?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 16:56
Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van welk OS op de TV staat.

Ik denk dat een AndroidTV meer kans heeft dat het gaat werken dan een 10 jaar oude OS die niet 'smart' is.

Welke TV heb je dus?

• cyberbozzo
Mijn TV is een 2-tal jaar oud en het is de UE43NU7190 van Samsung.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een BT-dongle, zelfs van een Logitech-muisje bij de kringloop, kost je enkele Euro's max; het lijkt me niet onmogelijk eerst te testen wat je wil en daarna te constateren of het wel/niet werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cyberbozzo
Ik heb nu een K300 van Loggitech aangesloten op de TV. Dat is via een unifying receiver en dat keyboard/mouse combo werkt perfect.
Echter vraag ik me af: zo'n unifying receiver dat is eigenlijk niet echt bluetooth dacht ik hé? Ofwel: want je moet die unifying receiver pairen met speciale software als je dat aan een nieuw keyboard wilt hangen.
Volgens mij is dat voor de televisie geen bluetooth maar is dat op niveau van de televisie gewoon een bedraad keyboard...

• arnoldbeekman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-01 15:38
Weet je zeker dat er geen Bluetooth opzit?
Ik had een oudere Samsung tv en daar zat het al op.

Tevens een google rondje op je tv nummer dan haal ik het volgende uit de manual:

• cyberbozzo
Ik zal vanavond nog eens kijken, maar dacht niet dat hij bluetooth kon doen. Staat ook in e manual dat sommige televisies dat niet kunnen bij die bluetooth uitleg (dat zal een algemene uitleg zijn die voor andere types tv's hun manual ook gebruikt wordt). Als ik hem google en kijk bij specificaties zie ik toch overal dat staan bij bluetooth: nee.
Ben niet thuis nu, dus kan niet met zekerheid checken, maar dacht niet dat hij bluetooth had (al een half jaar geleden al eens achter gezocht)

• cyberbozzo
Ga straks deze ook eens proberen:
https://en.tab-tv.com/?p=20607
Deze vind ik ook wel interessant:
https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=65&t=7229

Is de vraag natuurlijk of mijn TV de bluetooth module aan boord heeft ja of nee. En indien nee zou je blijkbaar die module via ebay kunnen kopen, erin steken en dan BT activeren in service menu.

Ik stelde de vraag hier omdat ik dacht dat hier al meer aan Samsung TV's getweaked is ;)

• cyberbozzo
Mijn TV ondersteunt effectief geen bluetooth.
In het service menu de BT nu aangezet, maar er komt geen BT mac address beschikbaar in de service menu, volgens websites is dat omdat de BT module niet aanwezig is in de TV.
Nu ga ik die straks eens openvijzen en kijken of dat inderdaad die module moet zijn die je daar op ebay kan kopen voor 5$ ofzoiets, indien zo dan ga ik die bestellen en in de TV steken.
Ik had al bijna een nieuwe TV van 1000 EUR gekocht ;-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee