Upgrade bureaustoel voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zoek een?
Een bureaustoel die ik kan gebruiken voor zowel werk/gaming doeleinden. Er zullen dus veel uren in worden doorgebracht (zo'n 7-10 uur per dag met pauzes uiteraard)

Wat is je budget?
Het budget staat op zo'n max 800 euro. Ik zie een stoel als een investering voor mijn rug, dus ik zou bereid zijn om iets meer uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet de bekendste met stoelen, ik heb wat research gedaan en kwam uit op Ahrend/Herman Miller qua merken. Vervolgens zat ik zelf zelf al te kijken naar de Ahrend 2020 Verta extra en Herman Miller Aeron.

https://www.ahrend.com/nl...-bureaustoel-extra-verta/

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik sta open voor input van anderen en hoor graag ervaringen, hoewel ik de verschillende topics al heb doorgrond vind ik het toch nog steeds een moeilijke beslissing. Wel ben ik afgeweken van de gaming chairs door de vooral nog controversiële discussies :)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het grote zit/sta bureau's-topic ?
Bureaustoel 8 uur per dag ?

Er zit een zoek-functie op GoT; ook voor nieuwelingen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Die specifieke stoel heb ik, maar de lendensteun is voor mij een drama. Hij steekt in mijn rug en daardoor heb ik meer last van de stoel dan ik aan de keukentafel had. Ik zou dus vooral eerst gaan proef zitten :)

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 15:50
Ik word altijd heel blij van: https://www.workbrands.co...ron-chair-remastered.html

Ze verkopen daar gerefurbushed herman miller stoelen, die vallen dan denk ik binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf al jaren de Steelcase Gesture, die bevalt me erg goed. Nieuwprijs ligt wel iets boven je budget.
Is volgens mij ook geen merk dat veel aan particulieren verkoopt, heb via de zaak iets kunnen regelen met een thuiswerkvergoeding.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-02-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Er zit wel een levertijd aan maar ik ben zelf over de mijne zeer te spreken

Secretlab stoel

https://secretlab.eu/nl/p...3gVgGKEAAYASAAEgII5vD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
maar dat wist ik natuurlijk al /s

dankje!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
leejoow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:34:
Die specifieke stoel heb ik, maar de lendensteun is voor mij een drama. Hij steekt in mijn rug en daardoor heb ik meer last van de stoel dan ik aan de keukentafel had. Ik zou dus vooral eerst gaan proef zitten :)
vreselijk!! bij mij is de lendensteun er amper meer, daardoor zak ik steeds weg als een zak aardappels :/

proef zitten klinkt als de meest logische stap, maar ik heb er toch echt geen zin in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 10:04
Heb zelf de Herman Miller Mirra 2, die zit heerlijk en past net wat beter bij je budget dan de Aeron. Maar sowieso van te voren proefzitten, iedereen is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ikea JÄRVFJÄLLET
https://www.ikea.com/nl/n...et-armleuningen-80510639/

Of de Markus, die zit ook prima:
https://www.ikea.com/nl/n...sle-donkergrijs-70261150/

Ik denk werkelijk waar dat je de investering van een stoel van €800 niet terug verdiend.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
nnomiS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:36:
Ik word altijd heel blij van: https://www.workbrands.co...ron-chair-remastered.html

Ze verkopen daar gerefurbushed herman miller stoelen, die vallen dan denk ik binnen je budget.
dankje, ik denk dat het sws een refurbished gaat worden. Ik hou van nieuwe spullen, maar een stoel nieuw kopen staat me niet zo aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:40:
Heb zelf al jaren de Steelcase Gesture, die bevalt me erg goed. Nieuwprijs ligt wel iets boven je budget.
Is volgens mij ook geen merk dat veel aan particulieren verkoopt, heb via de zaak iets kunnen regelen met een thuiswerkvergoeding.
Lijkt alsof ik hem gewoon kan bestellen? mooie prijskaartje van 999 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
Markozv schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:41:
Er zit wel een levertijd aan maar ik ben zelf over de mijne zeer te spreken

Secretlab stoel

https://secretlab.eu/nl/p...3gVgGKEAAYASAAEgII5vD_BwE
nou kijk dit is dus de gaming chair die het beste lijkt, maar toch heb ik het gevoel dat die het niet beter zou doen dan de '' echte '' merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
Flapwaaier schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:48:
Heb zelf de Herman Miller Mirra 2, die zit heerlijk en past net wat beter bij je budget dan de Aeron. Maar sowieso van te voren proefzitten, iedereen is anders.
komt het proef zitten weer uwhrgedrfshgirsjag

oké misschien toch maar overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
jasjas schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:53:
[...]

nou kijk dit is dus de gaming chair die het beste lijkt, maar toch heb ik het gevoel dat die het niet beter zou doen dan de '' echte '' merken
vergis je niet in Secret lab hun zijn sponsor in veel egaming tournaments. Alleen hier in Nederland is het merk nog vrij onbekend.

Kijk naar veel grote youtubers uit de game industrie en het zal opvallen dat merendeel ook Secret Lab stoel heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 10:04
unezra schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:50:
Ikea JÄRVFJÄLLET

Ik denk werkelijk waar dat je de investering van een stoel van €800 niet terug verdiend.
Dan heb je nog nooit op een fatsoenlijke stoel gezeten :+
Meuk van de ikea wil je niet om meer dan 8 uur per dag, jaren lang in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Markozv schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:55:
[...]

vergis je niet in Secret lab hun zijn sponsor in veel egaming tournaments. Alleen hier in Nederland is het merk nog vrij onbekend.

Kijk naar veel grote youtubers uit de game industrie en het zal opvallen dat meerendeel ook Secret Lab stoel heeft ;)
Ik weet niet of dit bij Secret lab ook het geval is maar vrijwel alle "gaming chairs" worden gemaakt in dezelfde fabriek in China. Het kost ongeveer 80 euro om te maken. Gamers Nexus heeft er een keer een video over gemaakt: YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up ...

PS: Het fijt dat veel grote youtubers het gebruiken betekent nog niet dat het direct goed spul is.

[ Voor 5% gewijzigd door Troubled op 18-02-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
unezra schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:50:
Ikea JÄRVFJÄLLET

hmm nou kijk de ROI berekenen op dit vlak is moeilijk, echter denk ik toch wel dat het verschil in prijzen een logische verklaring heeft. Ik wil gewoon geen rugklachten en dat moet de rug zo veel mogelijk voorkomen (ja en ook andere dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Troubled schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Ik weet niet of dit bij Secret lab ook het geval is maar vrijwel alle "gaming chairs" worden gemaakt in dezelfde fabriek in China. Het kost ongeveer 80 euro om te maken. Gamers Nexus heeft er een keer een video over gemaakt: YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up ...

PS: Het fijt dat veel grote youtubers het gebruiken betekent nog niet dat het direct goed spul is.
Na mijn weten is mijn stoel geproduceerd in Polen, uiteraard kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen gezien ik niet bij het process was ;) maar met een wachttijd van 6 maandan wat ik toen had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Flapwaaier schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:56:
[...]
Dan heb je nog nooit op een fatsoenlijke stoel gezeten :+
Meuk van de ikea wil je niet om meer dan 8 uur per dag, jaren lang in te zitten.
Onzin.
Ik heb de Markus jaren lang gehad en zit nu al een paar maanden soms 12+ uur per dag in de JÄRVFJÄLLET.
(Met een rug die nooit fantastisch is geweest.)

Dat het relatief goedkope Ikea stoelen zijn, maakt niet dat ze slecht zitten. De prijs van zo'n Herman Miller is voor een deel ook gewoon naam en features die lang niet altijd werkelijk nuttig of nodig zijn.

Regelmatig sporten, stoel in de wipwap stand en je werkkamer ergonomisch ingericht draagt in mijn beleving meer bij aan het voorkomen van klachten, dan een dure stoel met features die deels leuk klinken, maar per saldo weinig bijdragen aan het voorkomen van klachten.

[ Voor 21% gewijzigd door unezra op 18-02-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Troubled schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:56:
[...]

Gaming stoelen staan er om bekend dat ze er vooral cool uit zien, maar weinig om het lijf hebben met ergonomie. De prijs wordt primair bepaald door wat de consument er voor over heeft.

Pagina: 1