Vraag

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 14:01
Ik heb gister een Xbox elite 2 controller gekocht om op mijn Windows 10 pc ermee te kunnen gamen. Ik ben tot nu toe tegen een berg problemen aangelopen wat ik niet had verwacht.

Om te beginnen heb ik de controller via Bluetooth verbonden aan de pc en alles goed te werken.

Probleem 1:
Als ik op de A knop klik wordt de game bar geopend. Na rond te zoeken bleek dit een bekend probleem te zijn met firmware versie van mijn controller: 4.7.1872.0. Dit probleem zou zijn opgelost met de volgende versie 4.8.nogiets. Om de firmware up te daten heb ik de Xbox Accessories app geïnstalleerd.

Probleem 2:
Ik kan de firmware niet updaten met de app. Dit is blijkbaar een bekend probleem bij microsoft dat zou worden opgelost met een versie van december 2021. Deze versie heb ik of niet of de fix werkt niet want met de versie van de app die ik heb (300.2112.14001.0) kan ik de controller firmware niet updaten.

Probleem 3:
Controller updaten via een xbox. Blijkbaar kun je via een xbox (die ik niet heb, niemand in mijn omgeving heeft er een) de firmware updaten van je controller. Echter is er inmiddels een versie 5.nogwat update van de firmware uit die de controller niet compatible maakt met windows / de accessories app.

Probleem 4:
Als je de controller met USB verbind aan je pc werkt bluetooth nooit meer. Wederom blijkbaar een bekend probleem. Je moet de controller eerst verwijderen ontkoppelen en dan opnieuw pairen om bluetooth werkend te krijgen nadat je de controller via USB hebt aangesloten.

Ik ben al van alles tegengekomen in mijn zoektocht om dit probleem op te lossen maar ik heb nergens een echte fix gevonden om mijn controller firmware op 4.8 te krijgen.

Nu heb ik gelukkig geen last van problemen 3 & 4 maar ik wou ze even noemen omdat een beetje pissig er over ben. Probleem 1 & 2 zou ik wel graag opgelost zien. Ik heb op de microsoft fora post gezien van mensen bij wie de accessories app wel de firmware update aanbood maar dat gebeurde bij iedereen automagisch, dus geen stappen die ik kan doen om het zelfde voor elkaar te krijgen.

Weet iemand hier hoe dit probleem opgelost kan worden?

Alle reacties

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 14:01
Ik ben er nog een paar uur mee bezig geweest, ik weet niet of dit een generieke oplossing is maar wat bij mij heeft geholpen:

In Windows -> Settings -> Apps -> Xbox Accessoires -> advanced options -> Reset

Toen ik daarna de Accessoires app startte kreeg ik wel een update knop en heb ik de firmware kunnen upgraden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee