Ik ben geen excel expert en heb mij tot nu toe altijd kunnen redden met behulp van youtube videos, maar ik loop nu tegen een probleem aan dat ik niet op kan lossen met het kijken van een videotutorial aangezien de suggesties die ik vind niet werken voor mijn formule. Ik hoop dat hier een Exel guru is die mij kan uitleggen wat ik fout doe.
Ik heb de volgende formule:
Maar ik wil graag dat cellen D2,E2,F2,G2,H2,I2,J2 en K2 worden genegeerd wanneer er niets in staat. Ik krijg nu uiteraard een #DIV/0! error wanneer een van die cellen leeg is. Ik heb al aan lopen rommelen met ISBLANK en wat andere suggesties van videos over het negeren van lege cellen, maar dat krijg ik enkel werkend op een simpele berekening van 2 kolommen. Hopelijk is er hier iemand die hier meer in thuis is dan ik.
Ik heb de volgende formule:
code:
1
| =SUM(C2*D2*2)/(D2*E2)+(C2*F2*3)/(F2*G2)+(C2*H2)/(H2*I2)+(C2*J2*3)/(J2*K2) |
Maar ik wil graag dat cellen D2,E2,F2,G2,H2,I2,J2 en K2 worden genegeerd wanneer er niets in staat. Ik krijg nu uiteraard een #DIV/0! error wanneer een van die cellen leeg is. Ik heb al aan lopen rommelen met ISBLANK en wat andere suggesties van videos over het negeren van lege cellen, maar dat krijg ik enkel werkend op een simpele berekening van 2 kolommen. Hopelijk is er hier iemand die hier meer in thuis is dan ik.