Grote station wensen in kleine station budget (5-8k)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Hallo,

Vooropgesteld: Ik weet niet zo goed wat ik van het topic verwacht, maar ik ben wel benieuwd wat anderen denken.

Mijn auto staat op het punt om afgekeurd te worden (over 4.5 week). Ik had wel wat dingen verwacht, maar hoopte het een jaar te kunnen rekken. Echter is er meer mis dan gedacht en is reparatie gewoon te duur geworden.

Heb nu een Focus 1 station uit 2002 met 315k op de teller. Er zit waarschijnlijk 1600 euro werk aan:
- nieuw spruitstuk en einddemper, hoogstwaarschijnlijk zelfs de volledige uitlaat incl cat
- beide dorpels lassen
- nieuwe draagarm(en) en veer achter
Het is een bult werk en geld voor een auto die sowieso al slecht begint te worden.

Heb nu geen tijd om dingen zelf te doen, dus daar kan ik niks op winnen. Maar eigenlijk komt een vervanger kopen ook niet uit. Heb afgelopen jaar een huis gerenoveerd, wou eigenlijk de komende maanden bijsparen alvorens wat anders te kopen. Maar needs must...

Dat betekent alleen dat ik wel maar 5-8k te besteden heb (en liever 5 dan 8). Een segment waar een hoop, maar ook weinig te koop is in deze markt.

wensen/eisen:
- D segment heeft de voorkeur, maar de vraag is of het realistisch is
- station? (vind sedans vaak mooi, en zijn goedkoper, maar ik heb ook gewoon vaak een hoop meuk |:( )
- trekhaak (eigenlijk 1300kg minimum, rij regelmatig met een aanhanger)
- airco
- cruise control
- eigenlijk wel weer een stapje nieuwer dan nu (2002).
- 6 bak zou fijn zijn.
- benzine waarschijnlijk, LPG mag (maar is zeldzaam)
- afstanden zijn wat vaag geworden met corona, was ooit 35k/jaar. Nu ca 20-25k/jaar

Tot zover:

Toyota Avensis
- Ongeveer de meest verstandige keuze, super betrouwbaar, goed uitgerust, comfortabel. Als iets tofs niet kan, kan het maar beter zo praktisch mogelijk zijn.
Gen 2 is goed verkrijgbaar in deze prijsklasse rond de 2 ton, geen 6 bak.
Gen 3 is (imo) mooier, maar dan ligt een hogere kmstand op de loer.

Mazda 6
- Andere jap, ongeveer net zo weinig problemen. Wat gevoeliger voor roest. zeldzamer, wat sportiever
- Gen 1 oogt wel wat gedateerd imo, relatief roestgevoelig, geen 6bak
- Gen2 vereist als snel consessies op kmstand of uitrusting

Honda Accord
- Jap nummer 3, zeldzaam, sportiever
- gen7: voor zijn leeftijd al best knap, maar erg zeldzaam

non-jap:
Ford Mondeo:
- kleine motoriseringen vallen tegen (naar het schijnt), maar grotere zijn niet perse storingsvrij
- Gen2: goed te krijgen, maar uiterlijk valt tegen.
- Gen3: significant mooier, maar lastiger binnen budget

Opel Insignia
- Ik was hem alweer vergeten, net als de meesten volgens mij. Best knap, en gunstig geprijst. Maar ken het model verder eigenlijk gewoon niet goed.

Ford Focus
- Een andere rationele keuze. Geen D segmenter, veel beter verkrijgbaar en eveneens betrouwbaar.
- gen2 interieur vind ik echt om te huilen
- gen 3, full options valt zelfs binnen budget. Dat is ook wat waard. Rijeigenschappen zijn erg goed. Uiterlijk is mwah maar ok. Het interieur komt echter erg krap over, met name door het lompe dashboard.

Overigen:
- Volvo V70: relatief duur, dus ben dan aangewezen op oudere of ervarener modellen
- Volvo v50: het logische alternatief, maar ook niet meer dan dat. Geen stijl is ook tijdloos :+
- Skoda octavia: Nog niet echt een mening over
- BMW 3-serie: Te duur tov (niet europese) concurrenten
- Alfa 159, tof van buiten, [...] van binnen

Ik ga dit weekend eens een rondje kijken-kijken-niet-kopen bij de lokale occasionboeren om wat gevoel te krijgen bij de verschillende modellen.

En ik ben prima bewust dat ik een hoop eisen stel in een budget dat daar geen ruimte voor bied. Ik zal ergens concessies moeten doen. Maar ik weet nog niet welke kant op.
Het simpelste plan is: Koop een avensis gen2 en spaar probleemloos door voor iets anders

Iemand nog interessante suggesties, no-go's of iets?
Nogmaals, ik weet nog niet wat ik met het topic wil behalen, maar misschien komt er nog wat interessants naar voren

[ Voor 3% gewijzigd door timberleek op 18-02-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom perse een 6-bak? Afhankelijk van hoe de verzetten gekozen zijn (b.v. een lange 5) zie ik de meerwaarde niet in van een 6-bak.
Uit je lijstje maak ik op dat je iets betrouwbaars zoekt, ik zou in eerste instantie gaan voor de Avensis of de Mazda 6 (de 2e generatie dan). Overigens delen de 2e generatie Mazda 6 en Ford Mondeo een hoop, ze staan op het zelfde onderstel (net zoals de Volvo V70NN, dus vanaf 2008 o.i.d.), dus motoren en onderstel.
De Honda Accord is ook een goede keuze, alleen zoals je zelf aangeeft, zeldzamer (en ook relatief duurder). Qua betrouwbaarheid is dat nog een stapje hoger dan de Mazda 6. En qua afwerking stijgt deze wel boven de Mazda 6 en Toyota Avensis uit. Niet dat die slecht zijn afgewerkt, maar het materiaalgebruik van de Honda is beter (of zoals de VAG marketingboys zouden zeggen; 'priemiejum' :P).
Overigens, ga eens proefrijden in zowel de Mazda als de Toyota. Ik heb zelfs een Avensis gehad van die generatie (een 2.4 automaat, station), ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat ik niet kon wennen aan de zitpositie (erg 'hoog', en het stuur kon niet ver genoeg naar mij toe), ik was wel verwend met Volvo stoelen in de auto er voor. En ik vond hem erg veel zuipen (krap 1:10 met 90% snelweg kilometers), mijn huidige auto (een Volvo S80 2.5T) is zwaarder en heeft 40/50 pk meer, en die is echt een stuk zuiniger.

Out of the box, Volvo S80? Daar kan je ook echt een hele hoop zooi in kwijt, zolang je niet wekelijks koelkasten vervoert... Zoek er een van de eerste generatie, maar dan een facelift uitvoering, en dan het liefst van bouwjaar 2005/2006, i.c.m. een 2.5T motor. Die laatste bouwjaren zitten vaak echt dik in de opties, en zijn niet zo gewild (want 'iedereen' wilt een V70).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Opel Astra Station Business of Executive line uit 2008/2009 ofzo? Die krijg je rond de 5k en die hebben zo veel in Nederland rond gereden dat onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn. Ik heb zelf een 2006 model gehad, trouwens, ooit. Prima bak. Trekhaak, cruise control, airco, stalen velgen, ruim. Gekocht met 160k op de teller en gereden tot 220k. Daarna verkocht omdat ik meer te besteden kreeg (en omdat ik speling op de klepstoters kreeg omdat ik als een debiel te lang doorreed met een laag oliepeil). Ze zuipen wat olie maar er zijn forums vol geschreven over hoe de bekende issues te tackelen.

Gaspedaal staat er vol mee. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I99mkqIyfCsbC9swQWMHPAdchHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xI9S2ebhcqD0MexFrLLwM6ZX.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8fo884W8kx8xavCwlUEitRJFYs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oRU1MutJe5PSi3TPrKWiQPpb.webp?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door Negakinu op 18-02-2022 12:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Wat zijn je beoogde kosten en afschrijving per maand? Ik vind het luxe d-segment botsen met je budget. Of is je beperkte budget een tijdelijk iets?

Je hebt al weinig in kas en een d segment auto kost je per maand zo 100 tot 200 euro meer in benzine, onderhoud, afschrijving en wegenbelasting. Als je een c segment gaat rijden heb je in 5 jaar zo 9000 extra in kas om iets beters aan te schaffen. Verder kan je dan een generatie nieuwer kopen en vind ik zelf het gat tussen een oudere generatie d en een nieuwere generatie c niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
MBvB schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:51:
Wat zijn je beoogde kosten en afschrijving per maand? Ik vind het luxe d-segment botsen met je budget. Of is je beperkte budget een tijdelijk iets?

Je hebt al weinig in kas en een d segment auto kost je per maand zo 100 tot 200 euro meer in benzine, onderhoud, afschrijving en wegenbelasting. Als je een c segment gaat rijden heb je in 5 jaar zo 9000 extra in kas om iets beters aan te schaffen. Verder kan je dan een generatie nieuwer kopen en vind ik zelf het gat tussen een oudere generatie d en een nieuwere generatie c niet zo heel groot.
Vind ik moeilijk specifieke bedragen aan te hangen.
Het beperkte budget is inderdaad een tijdelijk iets.

Sta op het punt om te verhuizen na een grondige verbouwing van bijna een jaar (wat het nodige heeft gekost). Het doel was om het nog 1-2 jaar uit te zingen met de focus en ondertussen bij te sparen voor een flinke stap moderner. Maar dat valt tegen.
In dat oorspronkelijke plan wou ik graag naar een D segmenter in de zoektocht naar wat meer comfort en luxe. Maar inderdaad is in de huidige situatie de C segmenter mogelijk wel een stukje realistischer. Vandaar ook de terugkeer van (bijvoorbeeld) de focus in mijn lijstje.
-tom-562 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:30:
Waarom perse een 6-bak? Afhankelijk van hoe de verzetten gekozen zijn (b.v. een lange 5) zie ik de meerwaarde niet in van een 6-bak.
Stukje stilte en zuinigheid vooral. de 5-bakken die ik heb meegemaakt vind ik vaak erg hoogtoerig op de snelweg en daarmee luidruchtig. Dat laatste verzet maakt het dan (naar verwachting) wat beter vertoeven.
Overigens, ga eens proefrijden in zowel de Mazda als de Toyota. Ik heb zelfs een Avensis gehad van die generatie (een 2.4 automaat, station), ik heb hem uiteindelijk verkocht omdat ik niet kon wennen aan de zitpositie (erg 'hoog', en het stuur kon niet ver genoeg naar mij toe), ik was wel verwend met Volvo stoelen in de auto er voor.
Dat is het plan inderdaad, en dan wil ik ook wel even breed gaan kijken (ook c-segmenters enzo). Heb voor de avensis sowieso al een "date" staan (ik ken iemand met zo'n ding).
En ik vond hem erg veel zuipen (krap 1:10 met 90% snelweg kilometers), mijn huidige auto (een Volvo S80 2.5T) is zwaarder en heeft 40/50 pk meer, en die is echt een stuk zuiniger.
Dat is dan wel weer goed om te weten (had de V70 nog niet door spiritmonitor gehaald). Had de 2.5T onzuinig verwacht, zeker icm de zware volvo.
Kom toevallig net een generatie nieuwer tegen op lpg zelfs en nog steeds niet duur. Helaas wel de verkeerde bouwmaand (vanaf september zijn de versnellingsbaklagers verbeterd, deze is uit augustus |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:45
Pas juist wel op met een avensis met 1.6. Die staat (als ik me niet vergis) juist niet bekend om de betrouwbaarheid. De 1.6 heeft een vaker voorkomend probleem waardoor een hoog olieverbruik ontstaat.
Honda Accord van die generaties worden vaak genoemd als beste auto’s ooi gemaakt.
Wellicht een Toyota camry? Geen station maar wel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Geen specifiek autoadvies, maar wel een reactie op je keurige startpost. Volgens mij heb je prima in beeld wat de opgave is waarvoor je staat. Ik zie geen enkele reden om met een ‘jamaar’ te komen. Anders verwoord: volg gewoon je eigen plan; als de auto uiteindelijk blijkt tegen te vallen ligt dat aan de auto en niet aan onverstandige afwegingen over het soort auto dat je zoekt :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

timberleek schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:04:

[...]

Stukje stilte en zuinigheid vooral. de 5-bakken die ik heb meegemaakt vind ik vaak erg hoogtoerig op de snelweg en daarmee luidruchtig. Dat laatste verzet maakt het dan (naar verwachting) wat beter vertoeven.

[...]

Dat is het plan inderdaad, en dan wil ik ook wel even breed gaan kijken (ook c-segmenters enzo). Heb voor de avensis sowieso al een "date" staan (ik ken iemand met zo'n ding).

[...]

Dat is dan wel weer goed om te weten (had de V70 nog niet door spiritmonitor gehaald). Had de 2.5T onzuinig verwacht, zeker icm de zware volvo.
Het ligt puur aan de gekozen bakverhoudingen, een 6-bak kan ook gewoon hoogtoerig zijn. Als voorbeeld, onze Suzuki Swift (2e auto) heeft een 1.5 benzine, met een 4-bak automaat. Die draait bij 120 km/h iets van 3000 toeren :P

Ik verwacht dat een V70 iets onzuiniger is, vanwege zijn vorm (station). Maar als het blokje eenmaal goed op temperatuur is, en er netjes op de CC gereden wordt, is het geen probleem om 1:14 te rijden op de snelweg met mijn S80 (en dan rij ik rond de 110 km/h), en dat is ook nog eens een automaat (nu maakt dat om de snelweg vrij weinig uit, aangezien de automaat een mechanische lock-up heeft, en in principe dan net zo zuinig is als een handbak).
philippevk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:11:
Pas juist wel op met een avensis met 1.6. Die staat (als ik me niet vergis) juist niet bekend om de betrouwbaarheid. De 1.6 heeft een vaker voorkomend probleem waardoor een hoog olieverbruik ontstaat.
Honda Accord van die generaties worden vaak genoemd als beste auto’s ooi gemaakt.
Wellicht een Toyota camry? Geen station maar wel groot.
Zo'n Camry is mss wel (technisch) de beste keuze :P Alleen je ziet van binnen wel dat ze gedateerd zijn (ze zijn wel erg overzichtelijk), ze zijn een 'generatie' ouder dan de Avensis. Kies er dan wel eentje met een zwart lederen interieur, dan valt het wat minder op (en vervang de radio voor een moderne Android headunit, dan ziet het er ook al beter uit :P).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:11
Misschien iets van Hyundai, de i30 wagon bijvoorbeeld? Of de i40 al is die laatste moeilijker te vinden.

Ik rijd zelf alweer jaren Hyundai omdat de eerste zo goed beviel. En heb nooit grote gebreken gehad aan de auto's. Afgezien van een keer een defecte ruitenwisserpomp, wat lampjes etc. En een keer de uitlaat stuk toen na de storm een stuk tak eronder klapte. Ik had een Getz, later een i20 en nu een ioniq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:09
Tomatoman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:27:
Geen specifiek autoadvies, maar wel een reactie op je keurige startpost. Volgens mij heb je prima in beeld wat de opgave is waarvoor je staat. Ik zie geen enkele reden om met een ‘jamaar’ te komen. Anders verwoord: volg gewoon je eigen plan; als de auto uiteindelijk blijkt tegen te vallen ligt dat aan de auto en niet aan onverstandige afwegingen over het soort auto dat je zoekt :)
precies dit.

Vanuit dit topic zullen nu voornamelijk mensen roepen: "IK heb jaren Opel gehad.. dus kies een Opel"
Of juist het andere kamp dat negatief over automerk x is.. van horen zeggen.

Zelf was ik ook altijd zo'n mannetje met een anti-volkswagen houding.. "Wat.. ik ga echt niet in een Golf rijden"
Tot ik een aantal jaren geleden een soort van verplichte Golf 7 onder mijn kont kreeg als voorloopauto
... wat.. een.. fijne auto.
Ik was zo enthousiast dat ik deze meteen als nieuwe lease had besteld. Stond ik daar met mijn gote 'anti-volkswagen-mond' ..
Waar ik op doel.. is dat meningen van ander er zelden toe doen en dus ook gemakkelijk kunnen wijzigen als ze meer ervaring op doen . Kies daarom alleen een auto die jij wil (en vooral kan) betalen, denk aan onderhoud en ga vooral zelf rijden.

(oh en als je toch ooit de keuze maakt voor de Alfa.. kies dan niet de 1.8 MPI .. die zijn niet zo best)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:05:
[...]

precies dit.

Vanuit dit topic zullen nu voornamelijk mensen roepen: "IK heb jaren Opel gehad.. dus kies een Opel"
Of juist het andere kamp dat negatief over automerk x is.. van horen zeggen.

Zelf was ik ook altijd zo'n mannetje met een anti-volkswagen houding.. "Wat.. ik ga echt niet in een Golf rijden"
Tot ik een aantal jaren geleden een soort van verplichte Golf 7 onder mijn kont kreeg als voorloopauto
... wat.. een.. fijne auto.
Ik was zo enthousiast dat ik deze meteen als nieuwe lease had besteld. Stond ik daar met mijn gote 'anti-volkswagen-mond' ..
Waar ik op doel.. is dat meningen van ander er zelden toe doen en dus ook gemakkelijk kunnen wijzigen als ze meer ervaring op doen . Kies daarom alleen een auto die jij wil (en vooral kan) betalen, denk aan onderhoud en ga vooral zelf rijden.

(oh en als je toch ooit de keuze maakt voor de Alfa.. kies dan niet de 1.8 MPI .. die zijn niet zo best)
Niet helemaal eerlijk natuurlijk. Met een leasewagen heb je letterlijk 0 zorgen. Ik zou ook nooit een VAG/Alfa Romeo kopen. Maar kon ik er 1 leasen, dan stond hier morgen een dikke Alfa op de oprit :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@-tom-562 Ik rijd prive aan Alfa Romeo.. Ik lees een VW ID.3 nu.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:57:
@-tom-562 Ik rijd prive aan Alfa Romeo.. Ik lees een VW ID.3 nu.
Zware kost om door te lezen? ;)

@timberleek ik mis even de specificaties / eisen die aan het woordje "station" hangen. Waarom; onder andere noem je een V50 maar die blinkt nou niet echt heel erg uit aan "breedte". Ook een BMW 3-serie is niet al te ruim als je die vergelijkt met een (oudere) V70 bijvoorbeeld.

Heb je iets meer context / maatvoering waarom en waarvoor je een station wil hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zou een Passat aanraden, erg ruim en de diesels rijden lekker en zijn zuinig.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
MAX3400 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:00:
[...]

Zware kost om door te lezen? ;)
[..]
hahahha shit... :P Scherp weer...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
MAX3400 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:00:
[...]
@timberleek ik mis even de specificaties / eisen die aan het woordje "station" hangen. Waarom; onder andere noem je een V50 maar die blinkt nou niet echt heel erg uit aan "breedte". Ook een BMW 3-serie is niet al te ruim als je die vergelijkt met een (oudere) V70 bijvoorbeeld.

Heb je iets meer context / maatvoering waarom en waarvoor je een station wil hebben?
Ja daar stip je een lastige aan.

Dat is iets waar ik dit weekend een beetje zicht op te krijgen. Ik heb geen standaard afmeting die mee moet, gewoon een hoop zooi.
- (motorfiets)onderdelen
- Crosskleding van een groep mensen
- assortiment aan vakantiespullen|
- klusmaterialen

Waarschijnlijk (tot op zekere hoogte) ook een gevalletje van gebruiken wat er is. Als je 1000l ruimte hebt, neem je makkelijk veel mee en ben je niet zo druk met efficient pakken.

Voor een deel is de eis van station misschien ook gewoon onterecht. Dat is nog een gewetensvraag.
KhaZ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:03:
Ik zou een Passat aanraden, erg ruim en de diesels rijden lekker en zijn zuinig.
Weet niet of Diesel voor mij verstandig is. Met "maar" 20k zijn de lasten best hoog. En ik vermoed dat ik shop in een categorie diesels die de komende paar jaar het vuur aan de schenen zal krijgen.

Wel ideaal voor de aanhanger :+
CrystalViriS schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:57:
Misschien iets van Hyundai, de i30 wagon bijvoorbeeld? Of de i40 al is die laatste moeilijker te vinden.
Voor mijn gevoel waren er daar altijd heel veel van op straat. maar als ik autoscout kijk valt dat nog best tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door timberleek op 18-02-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42

KhaZ

Alfa Romeo

timberleek schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:14:
Weet niet of Diesel voor mij verstandig is. Met "maar" 20k zijn de lasten best hoog. En ik vermoed dat ik shop in een categorie diesels die de komende paar jaar het vuur aan de schenen zal krijgen.

Wel ideaal voor de aanhanger :+
Een tweedehands diesel is direct al rendabel als je meer dan 1000km/maand rijdt lijkt me.

Het probleem is meer reparaties denk ik: als je tussen 5-8k budget hebt en een ruimte auto zoekt, dan kijk je al snel naar auto's die minstens 10 jaar oud zijn. Je kan mazzel hebben, maar veel auto's krijgen serieus dure reparaties rond die leeftijd, zeker als je veel rijd. Zoek in ieder geval een auto die (recent) veel onderhoud heeft gehad.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Punt met diesel kopen is dat je hem af moet rijden en eigenlijk meteen afschrijft, want inruil wil men hem niet meer. Passat is een aanrader, wel opletten met de bak die er in zit. Ik baal er nog steeds van dat de mijne er in september toch echt uit moet (lease).

Having said that: tweedehands markt is redelijk opgedroogd, je mag blij zijn als je wat kunt krijgen. Wat ooit budget 5k was tel je nu bijna die 8k voor neer, gewoon door gebrek aan aanbod.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:50

MLLL

Palm Treo 650

DonJunior schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Grappig, volgens mij is dat juist de benzineversie die je moet hebben buiten de 1,75 turbo om , maar die ligt toch wel buiten budget.

De 1,9 en 2,2 jts zijn dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb zelf een Seat Leon ST gereden en vond die verrassend ruim, erg lekker rijden en mooi afgewerkt. Is die er niet in je budget te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 12:01
Excuus dat ik niet alles gelezen hebben maar een Toyota avensis is ruim en betrouwbaar.
Octavia is ook altijd goed!

Wellicht is de auris ts (hybrid) al te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Behalve de bouwjaren en motortypes met het extreme olieverbruik waar de TS met t gegeven budget precies inzit, even opletten dus.
https://www.anwb.nl/exper...koda-octavia-olieverbruik

Hierboven is al een opel astra genoemd, slagje groter is de vectra
-Opel Vectra Stationwagon tm 2009.
-Laguna of megane estate na 2009 (de nieuwe types) zijn ook prima rijk uitgerust, betrouwbaar en goedkoop.

Verder, met zon budget zou ik me niet te veel zorgen maken over hoogtoerig of hoe het eruitziet. Over 1-2j koop je toch weer wat anders?

Laatste optie: een subaru legacy alleen die zuipen en zien er vrij 90s uit. Vaak zonder cc. Maar extreem betrouwbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 20-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 20:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

FitTiv schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:23:
[...]

-Laguna of megane estate na 2009 (de nieuwe types) zijn ook prima rijk uitgerust, betrouwbaar en goedkoop.
Goede optie! Erg ondergewaardeerd auto (door de slechte voorgangers) en daarom gunstig geprijsd, betrouwbaarheid van de 2.0 is dik voor elkaar.

De Chevrolet Cruze SW is ook een leuke outsider evenals de Honda Accord Tourer hoewel die laatste lastig wordt met het budget.

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 20-02-2022 11:51 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
En nog een outsider, de Saab 9-5. Luxe auto, veel voor een mooi prijsje.
Pagina: 1