Toon posts:

lto6 drive geeft steeds aan dat hij moet schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik heb een probleempje met mij lto 6 drive. Deze geeft steeds een status code c. Opsich is dat niet ongewoon en ik zet er dan ook gewoon een cleaning tape in. Maar:

1. hij doet niets met de cleaning tape
2. als ik hem reset en hem erin stop wanneer het lampje groen is, dan maakt hij hem schoon (cleaning cycle) maar de status gaat na het schoonmaken weer op c.

Soms kan ik wel een tape uitlezen als ik snel na init een tape erin zet, maar het gaat niet met veel gemak.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Voor zover ik heb kunnen vinden geeft iedereen aan, schoonmaken of naar de fabrikant gaan. Het is helaas een drive die ik goedkoop heb kunnen overkopen (nieuw) maar waar geen garantie op zit.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Nieuwe Cleaning tape gebruiken?
Eventueel een nieuwe Take proberen (na het cleanen)?

• MustacheNicker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-01 17:12
Zitten er nog wel voldoende cycles op de cleaning tape?

Eventueel even wat Diagnostics runnen op de Tape Drive?

HPE: https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c04942133

Dell: https://www.dell.com/supp...t/powervault-lto6/drivers

Tandberg Data: https://www.tandbergdata....fm/support/support-tools/

[Voor 74% gewijzigd door MustacheNicker op 18-02-2022 11:41]

• justice strike
het is een nieuwe cleaning tape maar hoe check je de cycles?

• justice strike
nou om even een update te geven. Diagnostic tool was inderdaad de oplossing. Stond een failed init in de log wat even gereset moest worden. Waarna de drive gewoon weer werkt.

Helaas was er kort daarna kortsluiting terwijl de drive bezig was en hij heeft toen de cassette opgegeten. Ik baal hier enorm van.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee