Toon posts:

Switch tussen een tv ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yor111
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-01 20:22
Mijn vraag:

Kun je gebruik maken van een switch(met IGMP snooping) en daar een Amino Aria A710 tv-ontvanger tussen zetten zonder problemen?

Wij zijn aan het oriënteren voor een nieuwe provider. We zitten nu bij KPN daar hebben we 200mbtis download. Maar we hebben ook mogelijkheid voor glasvezel en dan hebben 1000mbits(niet bij KPN). Voor hetzelfde geld.

Echter hebben de meeste providers een Fritzbox! 5530 en daar zitten niet echt veel poorten op.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd hebt

We hebben nu een Netgear ProSAFE GS108E en een Netgear ProSAFE GS105E. De huidige tv-ontvangers zijn van Arris 2952 van KPN
...

[Voor 0% gewijzigd door yor111 op 18-02-2022 12:34. Reden: taal]

Beste antwoord (via yor111 op 22-02-2022 21:03)

• Frank47
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Beste Yor111

Ik gebruik 2 x Amino A710 verstrekt door Freedom.nl. Ik heb tijden zitten worstelen met het TV-signaal op de slaapkamer verbonden met een UTP-kabel van 20-25 m. De storing bestond uit steeds weer opnieuw haperingen in het signaal tot stoppen aan toe. Gek genoeg geen enkel probleem met de Amino A710 in de huiskamer (6-7 m UTP). Alles uitvoerig nagezocht mbv helpdesk: het lag niet aan de ind. Amino, noch aan de kabels of andere zaken. Uiteindelijk is mijn oude Fritzbox 5490 vervangen door een FB5530 (inderdaad maar 3 poorten) en heb ik zelf een Netgear switch (ProSAFE GS108E) er aan gehangen en IGMP snooping ingesteld op 1 van de 2 VLAN's (waar de STB op slaapkamer aan hangt). Sinds die tijd veel minder en kortere onderbrekingen. Helaas nog niet 100%. Alle andere apparatuur via de switch werkt prima.

Als je, in tegenstelling tot ikzelf maar een korte kabel gebruikt, vermoed ik dat je geen problemen zult krijgen.

Opvallend goede helpdesk trouwens.

Frank

P.S. een vriend van mij zit bij KPN en had een soortgelijk probleem. Na toepassing van een Netgear switch (ProSAFE GS105E) en instelling van IGMP snooping is zijn probleem voor 100% opgelost.

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:13
Ja, dat moet zonder problemen werken.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• yor111
oke top. We hadden namelijk naar Freedom gebeld(een van de providers die hier kunnen leveren) en de service desk medewerker zijn dat het niet aan te raden is met canal digitaal tv.

Maar het zou dus wel moeten lukken?

[Voor 5% gewijzigd door yor111 op 18-02-2022 12:26]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

lier

MikroTik nerd

yor111 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:27:
oke top. We hadden namelijk naar Freedom gebeld(een van de providers die hier kunnen leveren) en de service desk medewerker zei dat het niet aan te raden is. canal digitaal tv
Tja...die tv elektronen zijn nare beesten...of zoiets |:(
Goed dat je de vraag hier stelt, helemaal lachen als je hun site leest:
Ik kom LAN-poorten tekort. Hoe los ik dit op?

De beste manier is een switch aanschaffen. Hiermee kun je het netwerk makkelijk met een x aantal poorten uitbreiden.
Welke switch je daadwerkelijk koopt bepaal je natuurlijk zelf. Wij raden geen merken aan. Wat in het geval van TV wel belangrijk is, is dat de switch IGMP snooping ondersteunt. Dit is nodig voor een correcte werking van het televisiesignaal.

Sommige merken kunnen een eigen implemantatie van het IGMP protocol hebben waardoor dit niet goed werkt met TV van Canal Digitaal.

Test en controleer dus goed of de switch die je hebt aangeschaft voor jouw situatie goed werkt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• yor111
lier schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Tja...die tv elektronen zijn nare beesten...of zoiets |:(
Goed dat je de vraag hier stelt, helemaal lachen als je hun site leest:

[...]
Precies, en we hebben bij ons thuis 4 tv ontvangers! 8)7 Dus ja, extra LAN-poorten zijn wel handig. Freedom biedt zelf 5 extra tv ontvangers? maar hebben deze dus niet getest met verschilden switches.

Dus zouden de switches van Netgear goed werken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

yor111 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Dus zouden de switches van Netgear goed werken?
Ik heb al 6 jaar pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3 in gebruik (in combi met KPN) zonder enige klachten.

Ter info; de 5-poorts kunnen het ook maar de firmware-updates voor de 5-poorts moet je in 2 stappen doen vanwege te weinig flash-geheugen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Frank47
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-02-2022
Beste Yor111

Ik gebruik 2 x Amino A710 verstrekt door Freedom.nl. Ik heb tijden zitten worstelen met het TV-signaal op de slaapkamer verbonden met een UTP-kabel van 20-25 m. De storing bestond uit steeds weer opnieuw haperingen in het signaal tot stoppen aan toe. Gek genoeg geen enkel probleem met de Amino A710 in de huiskamer (6-7 m UTP). Alles uitvoerig nagezocht mbv helpdesk: het lag niet aan de ind. Amino, noch aan de kabels of andere zaken. Uiteindelijk is mijn oude Fritzbox 5490 vervangen door een FB5530 (inderdaad maar 3 poorten) en heb ik zelf een Netgear switch (ProSAFE GS108E) er aan gehangen en IGMP snooping ingesteld op 1 van de 2 VLAN's (waar de STB op slaapkamer aan hangt). Sinds die tijd veel minder en kortere onderbrekingen. Helaas nog niet 100%. Alle andere apparatuur via de switch werkt prima.

Als je, in tegenstelling tot ikzelf maar een korte kabel gebruikt, vermoed ik dat je geen problemen zult krijgen.

Opvallend goede helpdesk trouwens.

Frank

P.S. een vriend van mij zit bij KPN en had een soortgelijk probleem. Na toepassing van een Netgear switch (ProSAFE GS105E) en instelling van IGMP snooping is zijn probleem voor 100% opgelost.

• yor111
Hoi Frank,

Dankjewel voor het delen van jouw ervaring!. Dit is wat ik zoek. Ik gebruik thuis ook switches van Netgear ProSAFE GS108E en een Netgear ProSAFE GS105E die nu met de KPN tv-ontvangers goed werken. We willen overstappen voor de 1000 mbit/s snelheid. We hebben thuis 4x tv ontvangers, een switch is dus noodzakelijk.

Maar je geeft aan dat het signaal nog steeds niet honderd procent werkt? Maar je kunt wel goed en comfortabel tv kijken? Of moet de tv-ontvanger elke 5 minuten bufferen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee