Goedemorgen,
binnenkort moet ik het dakleer van mijn platte dak (uitbouw keuken) vervangen. Nu zit ik met een paar punten waar ik niet goed weet wat ik er mee aan moet.
Huidige situatie is dat er ongeveer 6 cm pir isolatie op het platte dak zit en twee lichtkoepels bevat.
Die lichtkoepels gaan vervangen worden voor waarschijnlijk 1 koepel
https://www.lichtkoepeltje.nl/platdakraam-fakro-dxg-100x150
Nu wil ik mijn dak naisoleren en nu ik heb volgens 2 opties.
Naisoleren met minimaal 8 cm pir isolatie
Voordeel
subsidie van 20 euro de m2
Hoge isolatiewaarde
Nadeel
Mijn balkondeur moet eruit aangezien ik niet zoveel ruimte heb om 8 cm isolatie kwijt te kunnen.
Balkondeur moet dus vervangen worden voor een kozijn en onderzijde dichtmetselen
Naisoleren met 3 cm isolatie
Voordeel
Balkondeur kan blijven zitten
Nadeel
Mindere isolatiewaarde
Geen subsidie
Mijn vraag is dus moet ik voor de minimale 8 cm of meer isolatie gaan en of toch voor de 3 cm en kan ik mijn balkondeur laten zitten.
Geen idee dus of ik die extra isolatie echt ga merken in mijn gasverbruik
binnenkort moet ik het dakleer van mijn platte dak (uitbouw keuken) vervangen. Nu zit ik met een paar punten waar ik niet goed weet wat ik er mee aan moet.
Huidige situatie is dat er ongeveer 6 cm pir isolatie op het platte dak zit en twee lichtkoepels bevat.
Die lichtkoepels gaan vervangen worden voor waarschijnlijk 1 koepel
https://www.lichtkoepeltje.nl/platdakraam-fakro-dxg-100x150
Nu wil ik mijn dak naisoleren en nu ik heb volgens 2 opties.
Naisoleren met minimaal 8 cm pir isolatie
Voordeel
subsidie van 20 euro de m2
Hoge isolatiewaarde
Nadeel
Mijn balkondeur moet eruit aangezien ik niet zoveel ruimte heb om 8 cm isolatie kwijt te kunnen.
Balkondeur moet dus vervangen worden voor een kozijn en onderzijde dichtmetselen
Naisoleren met 3 cm isolatie
Voordeel
Balkondeur kan blijven zitten
Nadeel
Mindere isolatiewaarde
Geen subsidie
Mijn vraag is dus moet ik voor de minimale 8 cm of meer isolatie gaan en of toch voor de 3 cm en kan ik mijn balkondeur laten zitten.
Geen idee dus of ik die extra isolatie echt ga merken in mijn gasverbruik