• Lisa_3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-11-2022
Graag jullie advies, mijn situatie is als volgt:
(Ik ben van België)

Ik ben bijna 24 jaar. Na het middelbaar (18 jaar) ben ik een eigen zaak gestart, waar ik helaas in september 2019 ben mee moeten stoppen owv medische (fysieke) redenen. Eigenlijk wou ik terug gaan studeren, maar kort daarna, een paar maanden later, werd één van mijn ouders ziek en werd ik mantelzorger. Enige tijd later werd mijn andere ouder ook ziek en zo zijn we ondertussen 2,5 jaar verder waarin ik niet gewerkt heb en dus een gat van bijna 3 jaar in mijn CV heb.
Ik ben nog jong dus zou echt graag terug gaan studeren, namelijk een graduaat accounting administration (ik denk dat dit in NL hetzelfde is als een associate degree accountancy).
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste doe naar mijn CV en toekomstige werkgever toe
- 3 jaar in avondonderwijs (3x per week) en dit combineren met een baan (een simpele baan waar ze me willen aannemen met een gat van 3 jaar in mijn CV: bv. huishoudhulp)
- 2 jaar voltijds dagonderwijs in combinatie met studentenjob

Ik weet dat ik dan nog geen bachelor heb, eventueel zou ik deze dan na de graduaat (associate degree) in een verkort traject kunnen behalen in avondonderwijs in combinatie met een boekhoudkundige job.

Ik volg sinds november wel een cursus social media (1x per week), maar wil toch graag de boekhoudkundige richting op gaan.
Ik woon momenteel nog thuis.

Alvast bedankt voor jullie raad en advies.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:57
Jouw cv gaat is toch prima te verantwoorden, je bent mantelzorger geweest, dat siert je en zou ik als werkgever echt niet negatief opvatten. Sterker nog, iemand die op jongen leeftijd haar verantwoordelijkheid genomen heeft en niet wegloopt voor problemen. Dat is wat je als werkgever graag ziet.

Wat betreft je studie loopbaan kan ik je weinig adviseren, ik ben niet bekend met dat domein. Maar gezien je leeftijd, ga lekker voltijd studeren mocht je die tijd nu hebben (geen idee of je nog moet mantelzorgen). Je bent nog jong en als je dan op je 26e of 27e klaar bent, ben je nog steeds jong zat!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:27
Ik vind het knap dat je mantelzorger bent (geweest). Daar is niks negatiefs aan en zegt juist veel over je karakter.

Je bent nog jong, ik zou lekker voltijds een studie proberen te doen (wellicht een hbo?). Als je nog steeds (deels) moet zorgen voor je ouders, is dit beter te doen met een voltijd dan een deeltijd studie. Daarbij komend kun je dan meer tijd met ze doorbrengen (ik weet niet of het bijvoorbeeld nog steeds slecht met ze gaat, maar als het "de laatste jaren zijn", wil je zoveel mogelijk bij ze zijn denk ik).

Geld komt later wel.

[Voor 41% gewijzigd door Phyrozi op 18-02-2022 10:17]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36

Bartske

Valar Morghulis

Inderdaad inzetten op je studie. Als je later gaat solliciteren laat het terugkomen in je brief/cv waarom dat 'gat' er zit, en ik denk dat maar weinig werkgevers daar moeilijk over gaan doen. En bij degene die daar moeilijk over gaan doen wil je juist niet werken.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:32
Een gat? Juist niet, ik zou als werkgever hier juist meer waarde aan hechten. Werken kan iedereen.

Je begint natuurlijk wel onderaan de ladder, maar verder heb je echt geen schade opgelopen.

En oh ja, ga studeren! Zoals gezegd, werken kan iedereen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:31

_Apache_

For life.

Het toont verantwoordelijkheid(sgevoel), het toont dat je prioriteit kunt wisselen, het toont empathie als mens.

Niet geheimzinnig over doen en open kaart spelen. En als je nu weer tijd en aandacht voor studie kan geven ga je weer lekker aan de slag.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Gewoon alles op je CV zetten wat je hebt gedaan, er is geen gat in je CV, in die periode ben je mantelzorger geweest, benoem dat dan ook in je CV.

• Azandrion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 13:31
Ik ben zelf werkzaam in finance. Ik zou als "eenvoudige baan" of bijbaan al iets direct iets zoeken in de financiële richting.

Om op een debiteuren/crediteuren administratie te ondersteunen heb je geen bachelor nodig, en het is relevante werkervaring voor na je studie.

Dit soort afdelingen hebben vaak al lang dezelfde krachten zitten en vaak kan verjonging (frisse energie, iemand die vragen stelt en openstaat voor nieuwe dingen) precies hetgeen zijn wat zo'n afdeling nodig heeft. Met je achtergrond in de mantelzorg laat je in ieder geval doorzettingsvermogen en flexibiliteit zien, en het wekt sympathie op.

Na je studie heb je dan niet alleen een diploma maar ook praktijkervaring van hoe een administratie daad gevoerd wordt (met alle uitzonderingen en praktische problemen van dien). Dan ben je 26/27 met een sterke CV.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Zoals je merkt reageert men hier positief op het verhaal in je TS. Als je CV op eenzelfde manier opstelt en eventueel mondeling toelicht zie ik niet voor me hoe een werkgever 'in het echt' anders reageert. Je hebt gewoon een goed verhaal en wilt verder, dikke prima.

Wat qua studie dan het beste is durf ik niet te zeggen. Alleen dat het 'gat' op je CV tot nu toe volgens mij geen belemmering hoeft te zijn.

[Voor 21% gewijzigd door Michael_OsGroot op 18-02-2022 13:59]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:12
Wat heb je wel gedaan, in die tijd. Leg dat uit, er is geen gat. Als er werkgevers zijn die dan nog wantrouwig reageren moet je de gesprekken meteen staken en weglopen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

NimRod1337 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:01:
Wat heb je wel gedaan, in die tijd. Leg dat uit, er is geen gat. Als er werkgevers zijn die dan nog wantrouwig reageren moet je de gesprekken meteen staken en weglopen.
Dat eerst wel, blijf uitleggen, dat laatste niet.

Als iemand die o.a. aardig veel selectiegesprekken gedaan heeft, kan ik zeggen dat vooral als er vragen blijven je dat parten blijft spelen. Indien heel duidelijk wat er gebeurd is (feitelijk) en zonder gevoel dat er nog veel emotie zit (b.v. wrok naar vorige werkgever) is bijna alles wel te accepteren. Zelfs iets heel negatief (b.v. gevangenis, ja die heb ik gehad) is indien iemand helder maakt wat die er van geleerd heeft en goed achter gelaten zich heeft, niet direct een belemmering.

Maar als er onduidelijkheid blijft bestaan en daarmee twijfel, dat is dodelijk. Bij twijfel is er geen twijfel zeg ik altijd.

En een kandidaat die enige twijfel of kritische vragen direct wegloopt, die zie ik altijd heel graag vertrekken. :w

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als (voormalig) werkgever zou ik naar aanleiding van zo'n "gat" (wat het dus niet is) je juist als junior in opleiding aannemen, het getuigt alleen maar van kracht.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:49
Ik snap dat je je zorgen maakt over hoe dit overkomt op je CV. Maar ik zou me absoluut geen zorgen maken, zeker omdat je een zeer begrijpelijk verhaal erbij hebt.

Je kan trouwens je tijd als mantelzorgen prima op je cv zetten als je je zorgen maakt op het gat - dan kan je iig niet op een simpel gat in je cv worden afgewezen in de toekomst.

De keuze is uiteindelijk aan jou, maar als het kan zou ik altijd voor voltijds studeren gaan. Dan kan je je simpelweg focussen op 1 taak. Vergeet niet, je bent nog jong he - ook als je klaar bent met studeren ;)

Ik werk in de financiele sector en heb meerdere keren personen als stagair of werkstudent aangenomen die ouder zijn dan ik - de oudste was volgens mij iets van 34. Dus naar je leeftijd en gaten kijk ik zelf iig niet, ik kan er wel naar vragen tijdens een interview maar je motivatie, leergierigheid, doorzettingsvermogen en kennis zijn een stuk belangrijker!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-02 20:18
Je zou er ook een zinnetje in je motivatiebrief aan kunnen wijden, "Na het stoppen met m'n eigen bedrijf en bijna drie jaar mantelzorg solliciteer ik nu ..."

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 17:34
Maak je niet druk. Je bent fantastisch bezig geweest en ze mogen in hun handjes knijpen om zo'n verantwoordelijk jong iemand te mogen krijgen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• NimRod1337
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Maar als er onduidelijkheid blijft bestaan en daarmee twijfel, dat is dodelijk. Bij twijfel is er geen twijfel zeg ik altijd.
Dat ligt dan aan wie zeg jij?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

NimRod1337 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Dat ligt dan aan wie zeg jij?
Het is aan de ander om de twijfel wat te nemen bij de persoon de twijfelt.

Dus aan de kandidaat om de twijfel weg te nemen bij degene die selecteert.
En aan de selectiecommissie om de twijfel weg te nemen bij de kandidaat.

Het is geen zero-sum game, juist het tegenovergestelde.

Nogmaals bij twijfel twijfel ik niet. Jammer dan.
En is aan de kandidaat om de twijfel bij mij weg te nemen als ik die heb. Dat zal ik doen daar vragen te stellen. Zijn de vragen "te kritisch" naar de zin van de kandidaat. Tja, ben is mijn twijfel wel weg. Dat is 1 ding dat zeker is

Gaat andersom ook op hoor. Als ik twijfel heb bij opdrachtgever of werkgever... is er ook geen twijfel meer.

[Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 18-02-2022 14:34]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• NimRod1337
Cyberpope schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Het is aan de ander om de twijfel wat te nemen bij de persoon de twijfelt.

Dus aan de kandidaat om de twijfel weg te nemen bij degene die selecteert.
En aan de selectiecommissie om de twijfel weg te nemen bij de kandidaat.

Het is geen zero-sum game, juist het tegenovergestelde.

Nogmaals bij twijfel twijfel ik niet. Jammer dan.
En is aan de kandidaat om de twijfel bij mij weg te nemen als ik die heb. Dat zal ik doen daar vragen te stellen. Zijn de vragen "te kritisch" naar de zin van de kandidaat. Tja, ben is mijn twijfel wel weg. Dat is 1 ding dat zeker is

Gaat andersom ook op hoor. Als ik twijfel heb bij opdrachtgever of werkgever... is er ook geen twijfel meer.
Ik snap jouw perspectief, als (kennelijk) werkgever wel. Maar ik geef aan, als je het verhaal hebt uitgelegd, en er is nog steeds wantrouwen (ik heb kritisch niet genoemd), loop dan gewoon weg, zonde van tijd en energie, helemaal bij zo'n persoonlijk verhaal wat er achter zit. Als daar gelijk al aan getwijfeld wordt.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

NimRod1337 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Ik snap jouw perspectief, als (kennelijk) werkgever wel. Maar ik geef aan, als je het verhaal hebt uitgelegd, en er is nog steeds wantrouwen (ik heb kritisch niet genoemd), loop dan gewoon weg, zonde van tijd en energie, helemaal bij zo'n persoonlijk verhaal wat er achter zit. Als daar gelijk al aan getwijfeld wordt.
Je labelt kritische vragen meteen als wantrouwen. Als een werkgever iemand wantrouwt (voor wat voor reden dan ook, onderbuik is belangrijke raadgever) krijgt hij gewoon een afwijzing. Als de werkgever/selectiecommissie zijn wantrouwen bespreekt, dan is het de insteek om dat wantrouwen weg te nemen. Anders maken ze het niet bespreekbaar, maar wijzen ze gewoon af. Simpel.

Ergo gewoon eerlijk zijn. Je eigen oordeel vormen (wil ik bij deze werkgever werken) en laat de werkgever zijn oordeel vormen.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Het is België, ik zou sowieso je studie proberen af te maken. Daar heb je op korte en lange termijn het meest aan. Het gat, zoals anderen ook zeggen, idd gewoon op je CV zetten. "Mantelzorger" staat een stuk beter dan een onverklaarbaar gat.

In je motivatiebrief kun je dat verder goed verwoorden zonder dat het meteen heel persoonlijk word. Verklaar het. Verder niet té veel aandacht aan besteden. (Mogelijk wel kijken of je uit die periode iets positiefs kunt halen dat je hebt geleerd, dat je nuttig kunt inzetten bij een werkgever en daardoor een vaardigheid bezit die je anders mogelijk niet had gehad.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:29
Op dit moment wordt in de accountancy volop personeel gezocht (in welke branche niet...) ook is het juist in die branche redelijk gebruikelijk om schoolverlaters vanaf havo/vwo aan te nemen die daarnaast een studie gaan doen. Vaak is dat een studie die 1 dag in de week is. Zelf ben ik ook in de branche werkzaam en heb mijn studies in de avonduren gedaan, wel altijd max 1 avond in de week.

Ik zou al op je cv zetten waarom er een gat zit en dan gewoon eens rondkijken of er een administratie- of accountantskantoor in de buurt is die een starter zoekt. Ik ben er bijna van overtuigd dat je gewoon aan de bak kan in de branche zelf. Het zal niet tegen het meest fantastische salaris zijn, maar beter als huishoudelijke hulp en het helpt je om als je klaar bent al werkervaring te hebben.

Wat betreft voorkeur voor studie zou ik gezien je leeftijd kiezen voor deeltijd, ofwel avond ofwel één dag in de week. Voornamelijk omdat werkervaring zeker zo zwaar zal tellen als studie.

Je noemt zelf een optie met 3 avonden in de week. Zoals gezegd heb ik ook in de avonden geleerd, maar max 1 avond, op die manier heb ik in 12 jaar 4 verschillende opleidingen af kunnen ronden. 3 avonden had ik niet getrokken naast een fulltime baan, denk goed na over de belasting die dat met zich mee brengt en kies voor iets wat voor jou haalbaar is. Als ik het zo lees heb je al een paar zware jaren achter de rug, verlang niet te veel van jezelf.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:09

Zenix

BOE!

Ik heb ook 4-5 jaar niet kunnen studeren vanwege ziekte, ben uiteindelijk op mijn 29ste afgestudeerd. Niks erover op mijn cv (kleine letters) gezet. Geen enkel probleem als je het kan verklaren, ben aangenomen na mijn eerste sollicitatie.

Kortom gewoon voor gaan en je niet druk maken.

[Voor 31% gewijzigd door Zenix op 18-02-2022 20:09]

• unezra

unezra

Zenix schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:07:
Ik heb ook 4-5 jaar niet kunnen studeren vanwege ziekte, ben uiteindelijk op mijn 29ste afgestudeerd. Niks erover op mijn cv (kleine letters) gezet. Geen enkel probleem als je het kan verklaren, ben aangenomen na mijn eerste sollicitatie.

Kortom gewoon voor gaan en je niet druk maken.
Da's meer geluk dan wijsheid.
Plus, jij hebt je diploma al. TS heeft dat nog niet.

Maar ik denk dat je beter het gat summier kunt verklaren dan gewoon laten staan en het risico lopen dat je wordt afgewezen voor je het hebt kunnen verklaren.

Het kan ook zijn dat je CV mét gat alsnog boven de rest uit stak waardoor het beperkt relevant was, maar met het niet verklaren heb je wel nodeloos risico genomen.

• Lisa_3
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-11-2022
Bedankt voor alle antwoorden! Toch fijn om te horen dat de meeste mensen er nog redelijk ‘positief’ tegenover staan.
Ik vermoed dat ik ga gaan voor 2 jaar voltijds voor de associate degree in combinatie met studentenjob. Omdat 3 jaar avondonderwijs en daarna minimum nog 2 jaar avond voor de bachelor in combinatie met job ook niet te onderschatten is. In de associate degree krijgen we ook veel meer stages/praktijk bij ons in België. Dan zou ik net 26 zijn als ik afstudeer en kan ik een job vinden (te beginnen aan de basis natuurlijk) en in avond/afstandsonderwijs het verkort traject voor bachelor nog doen eventueel.
Bedankt voor alle antwoorden en advies!

• unezra

unezra

@Lisa_3 Ik meen begrepen te hebben dat universitaire graden in België nog belangrijker zijn dan in Nederland.

Is het eventueel een optie door te trekken en voltijd je BSc te halen en dán aan het werk te gaan? Ben je misschien 2 jaar later afgestudeerd, maar begin je wel meteen met meer kansen en een hoger salaris.

Voordeel is dat je dan ook nog vol in het studieritme zit. Studeren naast je werk kan, maar naar ik begrijp ervaren de meeste mensen dat als pittig en het tempo ligt vaak lager dan bij voltijd. Wil je die combinatie wat makkelijker maken, zul je alsnog 32 of 36 uur per week kunnen overwegen, maar dat kost je ook 10% of meer salaris.

(Zelf ben ik door omstandigheden nooit aan een studie kunnen beginnen. Afgelopen september gestart naast een voltijd baan. Het een versterkt het ander, baan is in lijn met studie en andersom, maar het hele traject gaat naar ik hoop 8 jaar duren. Dat is een marathon met een investering van 15+ uur per week gemiddeld en wegens 36 uur, is de financiële investering in loonderving relatief hoog.)

Fin, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en deeltijd is zeker een zinvolle optie. Tegelijkertijd doe je dan snel 2x zo lang over het restant van je studie dan je zou doen als je voltijd zou studeren.

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:02
Goed dat je de AD voltijd gaat oppakken, Lisa. Dan kun je later nog kijken of je wel of niet daarna de bachelor in voltijd of deeltijd nog afmaakt. Dat zal dan mogelijk ook weer afhankelijk zijn van je omstandigheden en mogelijkheden van dat moment.
Als ik jou was, zou ik me als het nog niet hoeft, niet vastpinnen op een keuze voor over een paar jaar.

Zolang voltijd kan, is dat vermoedelijk fijner. Maar deeltijd hoeft niet per definitie direct een dubbele tijdsduur te betekenen. Dat hangt ook van de flexibiliteit van de opleiding zelf af.
Zo doe ik momenteel naast m'n baan (36u) een deeltijd WO-bachelor, momenteel in 2/3e tempo. Dus de hoop is om 4,5 jaar te doen over een 3-jarige studie en geen 6 (of meer). Het nadeel is wel dat er relatief weinig ruimte overblijft voor andere dingen (vooral ook met overwerk) en ik weet niet in hoeverre dat voor jou op dat moment mogelijk/wenselijk is. En je opleider moet dus wel de flexibiliteit ervoor bieden.

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 16:30
Naast veel bovenstaande adviezen die erg goed zijn zou ik het volgende ook nog even op tafel willen leggen:

Denk er eens over om een accountant te contacteren en hem/haar om advies te vragen. Speel open kaart en leg je situatie uit. Misschien dat zij op basis van ervaringen kunnen uitleggen wat zij zouden verwachten in een soortgelijke situatie of wat zij persoonlijk zouden doen. Ik denk dat je daar waardevolle adviezen uit kan krijgen die misschien wel anders zijn dan vanuit dit IT-forum (no offense).

Als ik in mijn huidige positie (geen accountant, ook geen IT'er) een telefoontje zou krijgen van een twintiger met carrièretwijfels zou ik eerlijk advies geven en proberen mee te denken. Ook al is het telefonisch en misschien maar 15-20 minuten.

De brutalen hebben de halve wereld. En, niet geschoten is altijd mis.

Edit: ik bedoel dus niet dat je een afspraak moet maken met een accountant voor een tarief, maar gewoon bellen, situatie uitleggen & advies vragen.

[Voor 8% gewijzigd door itcrowd op 19-02-2022 23:17]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lisa_3 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:50:
[...] Na het middelbaar (18 jaar) ben ik een eigen zaak gestart, waar ik helaas in september 2019 ben mee moeten stoppen owv medische (fysieke) redenen. [...]
blijkbaar heb je al jaren ervaring als ondernemer. daarvoor heb je geen CV nodig maar een zakelijk instinct. Is er ook een manier denkbaar dat dit niet leidt tot fysieke (over)belasting?

~

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:29
Uit ervaring kan ik melden dat studeren naast je werk toch behoorlijk zwaar is. Ik rond over enkele maanden mijn scriptie af en behaal dan mijn master, dit naast het werken de afgelopen 2 jaren. Het studeren heeft me erg veel gebracht, maar ook veel gekost. Voor mij betekende het namelijk: gedag zeggen tegen bijna alle leuke dingen die je graag buiten het werk doet. Moeilijke momenten om na een werkdag verder te gaan met studeren (motivatie op dagdagelijkse basis vond ik soms zeer pittig). Ik op een gegeven moment wel een all-in instelling ontwikkelde en dus letterlijk alles aan de kant zette om te kunnen studeren. Mijn omgeving reageerde niet altijd met veel begrip als ik weer eens iets moest laten schieten. En ergens is dat ook logisch, het is mijn doel om dit te behalen en niet van iemand anders.

Maar uiteraard hoeft dit voor jou niet te gelden, YMMV. Mooie momenten waren er namelijk ook. Bijv. actief te zijn op het gebied van zelfontwikkeling, loon naar werken door goede cijfers te behalen, nieuwe en uitdagende functies aangeboden krijgen, nieuwe mensen leren kennen.

Het hele traject heeft voor bewustwording gezorgd. Zou ik het nog eens doen: zeker weten. Maar als je de keuze hebt, voltijd studeren is echt fijner.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee