Apple Carplay (Apple Maps) vs Android Auto (Google Maps)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Binnenkort krijg ik een nieuwe auto (BMW iX3) die beide platforms ondersteunt. Bij Android Auto kun je Google Maps navigatie ook in HUD en tussen klokken in zien (en denk ook Waze). Bij Apple Carplay is helaas alleen Apple Maps op alle schermen zichtbaar. En Google Maps alleen op het iDrive scherm, zonder instructies op HUD of tussen de klokken voor je.

Ik heb een iPhone maar ben ook, zoals velen, fervent Google Maps (en flitsmeister) gebruiker. Ik overweeg daarom om een tweedehands Android telefoon voor in de auto aan te schaffen. Weet niet of dit fijn werkt als dit niet je primaire telefoon is.

Wat zijn jullie ervaringen met Apple Maps + Carplay vs Android Auto + Google Maps? Zou het een reden zijn om over te stappen in de auto?

[ Voor 7% gewijzigd door streetwise op 18-02-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

De beste navigatie is Tomtom Go voor bijv. de iPhone maar is er ook voor Android. Goede tweede is Kaarten van Apple. Google Maps is niet best kijk eens wat ie er van bakt Dat stuk van de A50 is de hele nacht afgesloten bij de pijl. Andere navigatie doet het wel goed. Bij Maps loop je daar vast....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPKlL05DE6y1wLP8cOkk1LBtJAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BzA3129tza34wuJbv1SHH5Hs.png?f=fotoalbum_large

Ik zou altijd kiezen voor de beste navigatie die correct is in zijn wegen en opstoppingen ect en niet voor iets wat perse goed op je HUD of de klokkenboel te zien is. Ik heb zelf een G20 met Live Cockpit Pro en Carplay met TT Go. Als je nooit ver gaat en zelf de weg wel kent maakt het natuurlijk niet uit. Dan heb je geen betrouwbare navigatie nodig!

[ Voor 21% gewijzigd door RAAF12 op 03-10-2022 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

RAAF12 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 02:01:
De beste navigatie is Tomtom Go voor bijv. de iPhone maar is er ook voor Android. Goede tweede is Kaarten van Apple. Google Maps is niet best kijk eens wat ie er van bakt Dat stuk van de A50 is de hele nacht afgesloten bij de pijl. Andere navigatie doet het wel goed. Bij Maps loop je daar vast....

[Afbeelding]
Grappig, Apple Maps staat er letterlijk bekend om dat het zo slecht is, vele malen slechter dan Google Maps :+

Dat Google Maps rekening houdt met drukte op dit moment en daar dynamisch in schakelt op basis van gegevens die ze over de jaren hebben verzameld maakt het geen slechte optie. Om 2 uur 's nachts is die route gewoon prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Oon op 03-10-2022 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 07:41
Oon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 04:04:
[...]
Grappig, Apple Maps staat er letterlijk bekend om dat het zo slecht is, vele malen slechter dan Google Maps :+
Maak er maar 'was' van. Ik heb inmiddels betere ervaringen met Apple Maps dan met Google's spullen. Vooral op het gebied van wandelroutes en OV werkt Apple veel beter. In de auto doen ze het allebei OK, en gebruikt Apple ook data over drukte etc om de route te plannen. Aankomsttijd is vaak op de minuut nauwkeurig.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Dat Google Maps rekening houdt met drukte op dit moment en daar dynamisch in schakelt op basis van gegevens die ze over de jaren hebben verzameld maakt het geen slechte optie. Om 2 uur 's nachts is die route gewoon prima.
Die route op de A50 was die nacht geblokkeerd door werkzaamheden. Alleen gaf Maps dat verkeerd weer alleen het kleine stukje bij Apeldoorn hadden ze omgeleid de rest niet (zie de pijl) Ik dacht dat het duidelijk was aangegeven.
Werkzaamheden staan ook op bijv. Teletekst en daar geven ze precies aan vanaf welke kruising en einde het is en de begin en eindtijd van de wegblokkering. Maps ging hier de fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:36
Je hoeft toch niet te kiezen? Ik gebruik zowel Apple Maps als Google Maps via Carplay vanaf dezelfde iPhone. Of vind je het echt zo belangrijk dat het op de HUD weergegeven wordt? Ik vind dat zo'n ontzettende gimmick. Misschien dat het in een BMW beter is, maar in mijn Renault is die HUD net niks. Het werkt wel, maar zit helemaal aan de onderkant van de ruit. Het argument dat je je ogen op het verkeer kunt houden gaat niet op, want als je op de HUD kijkt heb je nog steeds je ogen niet op het verkeer. Het is dan maar een klein stukje verder naar beneden tot je de klokken ziet. En dan nog een klein stukje naar rechts tot je het display van Carplay ziet. Ik heb het nooit erg gevonden om even op het scherm te kijken.

Een extra telefoon lijkt me daarentegen erg onhandig. Hoe gaat die op het internet worden aangesloten om die verkeersinformatie op te halen? Via een ander abonnement, simkaart of via de hotspot van je normale telefoon? In dat laatste geval gaat dat een hoop geklier opleveren voor elke rit. En dan moet je dat toestel af en toe updaten, neem je 'm dan mee naar binnen? En hoe doe je dat met je muziek, dat gaat heel handig ook via Carplay. Het lijkt mij helemaal niks, zo'n extra toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

RAAF12 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 02:30:
[...]

Die route op de A50 was die nacht geblokkeerd door werkzaamheden. Alleen gaf Maps dat verkeerd weer alleen het kleine stukje bij Apeldoorn hadden ze omgeleid de rest niet (zie de pijl) Ik dacht dat het duidelijk was aangegeven.
Werkzaamheden staan ook op bijv. Teletekst en daar geven ze precies aan vanaf welke kruising en einde het is en de begin en eindtijd van de wegblokkering. Maps ging hier de fout in.
Ah, ja ik gebruik sowieso Waze ipv Google Maps tegenwoordig, die heeft dan weer de community toevoegingen en zelfs in mijn kleine dorpje is bijv. al een dag van tevoren de afsluiting voor de kermis erin gezet. Alleen als je echt ergens achteraf werkzaamheden tegenkomt wil dat nog wel eens afwijken.

Google Maps is iets minder up to date omdat ze het proces voor community suggesties dat vroeger heel vloeiend ging enorm hebben vertraagd, het is nu een hel om zelfs bijv. als eigenaar van een bedrijf je bedrijfsgegevens aan te passen, laat staan om een tijdelijke wijziging aan een hele straat door werkzaamheden aan te geven. Ik kan weinig zeggen over Apple Maps op dat vlak, maar ik moet je gelijk geven in dat Google hier niet snel genoeg mee is.

Maar gezien de belachelijke hoeveelheid navigatie apps die beter zijn dan die van Google of Apple zelf lijkt het me sowieso niet ideaal om die te gebruiken. Als ik zou moeten kiezen tussen Android Auto met de mogelijkheid om naast Maps ook Waze e.d. te gebruiken, of Apple Carplay en dan alleen Apple Maps, zou ik altijd voor Android Auto kiezen puur en alleen voor de vrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 20:32

JuG

[...]

Grappig. Beetje achterhaalde info lijkt me :+ De tijd dat Apple Maps lachwekkend slecht was, die ligt ondertussen wel ver achter ons hoor.

Ik pretendeer niet dat Apple Maps beter is dan Google Maps of eender welke andere navigatie app, maar zo slecht jij het hier neerzet is het zeker en vast niet. Google Maps is door zijn ouderdom wat volwassener, maar Apple Maps werkt gewoon prima hoor, je mist weinig tot niets tov Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is juist een probleem bij Google Maps de anderen navigatie apps doen het allemaal beter als er wegversperringen in de nacht zijn. Ook deze nacht weer in de fout, nu op een andere traject. Nee, ik zou Maps mijden als de pest als je betrouwbare navigatie wil. Met Tomtom GO en Kaarten van Apple geen problemen via Carplay. TT heeft de voorkeur en heeft de kaarten op de telefoon staan. Online kaarten hebben nadeel als je in de bergen en de bush bush rijd in het buitenland zonder 4G masten in de buurt.
Ik geloof niet dat Apple Kaarten flitspalen waarschuwing heeft dat heeft oa. Tomtom wel.

[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 04-10-2022 19:18 ]

Pagina: 1