Multiroom speakers die ook als surround gebruikt worden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 06:25
Ik ben al jaren eigenaar van Sonos Playbar(Soundbar) en enkele Sonos Play1 en ONEs.
Tot enkele jaren geleden was Sonos de enige merk die in staat was om de Multiroom Play 1, Ones en 5 te laten koppelen met de Playbar als surround.
Dan zouden de 2 kleinere speakers achterin geplaatst worden, en de Playbar wordt aan de TV aangesloten.

Voor mijn setup gebruik ik normaliter alleen de Playbar voor TV geluid. Pas op movie-nights en met visite, pak ik de kleinere speakers uit de andere kamers en zet ik ze neer als Surround speakers.

Jaren later ga ik weer zoeken op het internet en het lijkt erop dat het nog steeds zo is dat SONOS de enige merk is die dat doet.
De andere merken (zoals Harman Kardon) lijken jou te dwingen om een dedicated Wireless Surround speaker neer te zetten die dan alleen met de Soundbar gekoppeld kan worden. Dus je kan het niet loskoppelen en als een multiroom speaker in een andere kamer zetten.

Klopt dit?
Waarom durven andere fabrikanten dit niet? Of is dit gewoon geldklopperij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee. Ik heb zelf een Bluesound Node in de woonkamer en een Bluesound Pulse in de slaapkamer. Deze zijn in de app makkelijk te groeperen en weer los te koppelen. Maar dat is niet exact gelijk aan hetgeen jij voor ogen hebt.
Waarom durven andere fabrikanten dit niet?
Wellicht hebben andere merken zoiets toch wel, dat is de belangrijkste vraag van je topic.
Of is dit gewoon geldklopperij?
Lijkt me vooral een persoonlijke mening. Je hoeft het niet te kopen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:52
Van Yamaha weet ik dat ze dat ook ondersteunen, bv hun MusicCast BAR40 icm MusicCast 20 als surround speaker. Denon ondersteunt of ondersteunde dit ook, bv met de Heos Bar en dan Heos 1 speakers als surround.