Toon posts:

ActiveX Controls melding: "This picture can't be displayed"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Johannes38
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01 02:09
Mijn vraag
Ik heb een werkboek-project gemaakt, wat tot op heden 114MB in beslag neemt.

Het heeft zo'n 500 sheets, elke sheet heeft hyperlinks, comboboxen, command-buttons, text-boxen, png-plaatjes en ik maak geen gebruik van een userform.

Ik ben een super-beginner en vind het gewoon leuk om wat te stoeien met Excel. Alle macro-codes die ik gebruik heb ik klakkeloos overgenomen van het internet en wat ik wilde bereiken deed het, tot op heden.

- De hyperlinks en comboboxen gebruik ik om naar een sheet naar keuze te "springen"

Private Sub ComboBox1_Change()
Sheets(ComboBox1.Value).Activate
ActiveSheet.ComboBox1.Value = ActiveSheet.Name
End Sub

- De command-buttons en textboxen per sheet gebruik ik voor 2 dingen :
1. Kopieer text vanuit een text-box

Private Sub CommandButton3_Click()
With New MSForms.DataObject
'Put a string in the clipboard
.SetText TextBox2.Text 'name of your textbox here
.PutInClipboard
'Get a string from the clipboard
.GetFromClipboard
Debug.Print .GetText
End With
End Sub

2. Ik kan alle sheets in het werkboek veranderen naar een "Night"-look of "Day-look

Sub Day()
Dim sourceSheet As Worksheet
Set sourceSheet = ActiveSheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In Worksheets
sh.Activate
Range("$A$1:$X$6").Interior.Color = RGB(174, 170, 170)
Range("$A$7:$X$43").Interior.Color = RGB(208, 206, 206)
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
Call sourceSheet.Activate
End Sub

Sub Night()
Dim sourceSheet As Worksheet
Set sourceSheet = ActiveSheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In Worksheets
sh.Activate
Range("$A$1:$X$6").Interior.Color = RGB(89, 89, 89)
Range("$A$7:$X$43").Interior.Color = RGB(64, 64, 64)
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
Call sourceSheet.Activate
End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
Application.Run "Day"
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
Application.Run "Night"
End Sub

Alles doet wat het moet doen, tot dat soms mijn Excel Activex Controls veranderen in een melding: "This picture can't be displayed" en excel vastloopt, mijn vraag is, hoe kan ik dit voorkomen?
Het gebeurd meestal wanneer ik mijn tempo verhoog, om met de hyperlinks te springen naar een andere sheet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Excel Professional Plus 2021 en add-in officiële kutools 25.00
- Laptop: HP Pavilion Laptop AMD Ryzen 16.0 GB RAM, 64-bit OS, Windows 10, 500GB Memory geheugen , 2TB extern.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Ik heb een "repair" laten uitvoeren door excel zelf, geen bijzonderheden of corrupte file.
2. De volgende code toegevoegd aan mijn werkboek, zonder succes.

Private Sub Workbook_Open()
With Excel.Application
.ScreenUpdating = False
.Calculation = Excel.xlCalculationManual
.EnableEvents = False
.DisplayAlerts = False
End With
End Sub

3. Mijn systeem op virussen getest.
4. Trust Center werkboek doorgelopen, alles klopt
5. Google doorgespit en andere Excel-forums, zonder succes
6. Memory in de gaten gehouden, deze bleef rond de 30-40% hangen (task manager)
7. Windows 10 en Office is up-to-date

Het enige wat ik las van andere experts: Vermijd het gebruik van ActiveX Controls zoveel als je kan, wegens veelvuldige voorkomende "bugs" haha 8)7

Ik vind het jammer, want met form controls kan je veel minder aanpassingen doen, zoals de tekst-grote in de combo-boxen, kleur, schaduw enz.

Lang verhaal, maar ik dacht, wie weet kan de Nederlandse Experts van tweakers mij uit de brand helpen.

1. Moet ik anders mijn werkboek opsplitsen, hij lijkt mij nog redelijk klein.
2. Maakt het uit als bij alle sheets de comboboxen en Commandbuttons dezelde naam hebben (e.g. ComboBox1, CommandButton1 en 2 enz. in properties)
3. Ligt het aan kutools of aan andere software
4. Kan Excel het "springen"met hyperlinks niet bijhouden als ik het tempo opvoer

Wat veroorzaakt, dat een ActiveX Control kan veranderen in deze melding?
https://tweakers.net/i/U_-6MnJb6J3-sq71a6c6wm88_qk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OizRB2qpdWYvdXcMFzDTaaLu.png?f=user_large

[Voor 3% gewijzigd door Johannes38 op 18-02-2022 07:30]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee