Toon posts:

ActiveX Controls melding: "This picture can't be displayed"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Johannes38
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01 02:09
Mijn vraag
Ik heb een werkboek-project gemaakt, wat tot op heden 114MB in beslag neemt.

Het heeft zo'n 500 sheets, elke sheet heeft hyperlinks, comboboxen, command-buttons, text-boxen, png-plaatjes en ik maak geen gebruik van een userform.

Ik ben een super-beginner en vind het gewoon leuk om wat te stoeien met Excel. Alle macro-codes die ik gebruik heb ik klakkeloos overgenomen van het internet en wat ik wilde bereiken deed het, tot op heden.

- De hyperlinks en comboboxen gebruik ik om naar een sheet naar keuze te "springen"

Private Sub ComboBox1_Change()
Sheets(ComboBox1.Value).Activate
ActiveSheet.ComboBox1.Value = ActiveSheet.Name
End Sub

- De command-buttons en textboxen per sheet gebruik ik voor 2 dingen :
1. Kopieer text vanuit een text-box

Private Sub CommandButton3_Click()
With New MSForms.DataObject
'Put a string in the clipboard
.SetText TextBox2.Text 'name of your textbox here
.PutInClipboard
'Get a string from the clipboard
.GetFromClipboard
Debug.Print .GetText
End With
End Sub

2. Ik kan alle sheets in het werkboek veranderen naar een "Night"-look of "Day-look

Sub Day()
Dim sourceSheet As Worksheet
Set sourceSheet = ActiveSheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In Worksheets
sh.Activate
Range("$A$1:$X$6").Interior.Color = RGB(174, 170, 170)
Range("$A$7:$X$43").Interior.Color = RGB(208, 206, 206)
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
Call sourceSheet.Activate
End Sub

Sub Night()
Dim sourceSheet As Worksheet
Set sourceSheet = ActiveSheet
Application.ScreenUpdating = False
For Each sh In Worksheets
sh.Activate
Range("$A$1:$X$6").Interior.Color = RGB(89, 89, 89)
Range("$A$7:$X$43").Interior.Color = RGB(64, 64, 64)
Next sh
Application.ScreenUpdating = True
Call sourceSheet.Activate
End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
Application.Run "Day"