Hoe mxstream delen op het netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 07:59
Hallo vandaag hebben wij mxstream gekregen op het werk. De verbinding op de win200k advanced server werkt. Maar nu moet ik hem delen wij weet hoe je dat moet doen???

Groet

Wish.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Met een router, danwel hardwarematig of softwarematig. Bedrijfsmatig zou ik een hardware router nemen, is een stuk betrouwbaarder. Verder staan er denk ik aardig wat topix over ICS op dit forum waar het volledig uitgelegd staat.

Concrete Loop Watercooling

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Je zou kunnen overwegen:

- Internet Connection Sharing op de Win2k box
- een 'echt' NAT-routing programma op de Win2k box (Sygate, WinRoute etc.).
- Win2k eraf, linux erop. (altijd leuk voor je budget)
- Je modem patchen ('De SpeedTouch Semi-Pro Truuk') en daarvan een routertje maken.
- ...

Hier stond een hele oude sig.

• Oculus
Op donderdag 23 augustus 2001 12:54 schreef FreeRider het volgende:
Met een router, danwel hardwarematig of softwarematig. Bedrijfsmatig zou ik een hardware router nemen, is een stuk betrouwbaarder. Verder staan er denk ik aardig wat topix over ICS op dit forum waar het volledig uitgelegd staat.
Nou ja er hoeven maar een 3 pc aan...
En nu moet ik een router kopen?? :(
Dat was niet de bedoeling eigenlijks.....

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

twee nic's in de 'server' pc:
nic 1 - config voor MxStream
nic 2 - config voor netwerk

en dan ip van 2e nic gebruiken als gateway bij de clients

proxy server d'rop (van www.analogx.com is gratis en goed)

en de faq van network troubleshooting lezen :P

suc6

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

[beetje off-topic]

Win2k heeft naast Internet Connection Sharing ook de mogelijkheid om NAT te spelen. Bedoel je dat die niet 'echt' is ?

[/beetje off-topic]

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
voor een bedrijf is een software oplossing niet echt aan te bevelen is niet echt betrouwbaar.

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200e

deze wel en is voor 479 piek overal te koop.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Een oud bakkie (486 ofzo) met linux en adsl4linux erop, en werken maar!

Je SpeedTouch ombouwen kan natuurlijk ook :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wishmaster gaf aan dat een router niet echt de bedoeling was,

ik zou eerst softwarematig delen en als het niet bevalt, kun je altijd nog een router aanschaffen.

¯\_(ツ)_/¯

• FreeRider
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=internet%20delen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=internet%20delen[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=internet%20sharen&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=mxstream[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

Hier staat het wel denk ik... >:)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

[search=internet delen]
[search=internet sharen]
[search=mxstream delen]
Kan je dus ook gewoon zo doen, is wat makkelijker :)
code:
1
2
3
[search=internet delen]
[search=internet sharen]
[search=mxstream delen]

• FreeRider
Op donderdag 23 augustus 2001 13:06 schreef Sick_Nick het volgende:
[search=internet delen]
[search=internat sharen]
Kan je dus ook gewoon zo doen, is wat makkelijker :)
code:
1
2
[search=internet delen]
[search=internet sharen]
Thx, zo leer ik ook nog eens wat. Trouwens net laatste url ge-edit naar "mxstream".

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 12:56 schreef Wishmaster het volgende:

[..]

Nou ja er hoeven maar een 3 pc aan...
En nu moet ik een router kopen?? :(
Dat was niet de bedoeling eigenlijks.....
Je kan toch gewoon je modem patchen en als router laten werken, want wat is het probleem daarvan (behalve dat je garantie vervalt?)? Werkt prima (NAT + FTP/RealAudio support).

• Oculus
Op donderdag 23 augustus 2001 13:10 schreef Questor het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon je modem patchen en als router laten werken, want wat is het probleem daarvan (behalve dat je garantie vervalt?)? Werkt prima (NAT + FTP/RealAudio support).
ja je zegt het wel maar ik heb geen idee hoe dat moet ik ben qua netwerk er niet zo van op de hoogte :( :?

• monterey
voor een bedrijf is 479 piek nou niet een echt onoverkomelijk bedrag je adsl modem ombouwen is leuk maar je krijgt er geen enkele service meer op als er iets mis gaat
een oude pc met zo'n linux flop is leuk voor thuis maar niet voor zakelijke toepassingen is te gebrekkig en de firewall is bij lange na niet compleet.

met een router werkt het binnen 10 minuten alle andere hobby oplossingen ben je veel langer mee bezig en bij een bedrijf is tijd is geld zeker als je zelf werkt bij dit bedrijf zou ik nooit voor een hobby oplossing gaan als het niet werkt dan ben jij de pineut.

mensen moeten het verschil zien te maken tussen thuis en zakelijk bij een zaak moet het altijd betrouwbaar werken en
dus is een hardware router/firewall de enige serieuze oplossing.

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 13:16 schreef monterey het volgende:
met een router werkt het binnen 10 minuten alle andere hobby oplossingen ben je veel langer mee bezig en bij een bedrijf is tijd is geld zeker als je zelf werkt bij dit bedrijf zou ik nooit voor een hobby oplossing gaan als het niet werkt dan ben jij de pineut.
mensen moeten het verschil zien te maken tussen thuis en zakelijk bij een zaak moet het altijd betrouwbaar werken en
dus is een hardware router/firewall de enige serieuze oplossing.
Eens, maar je overschat (IMO) de kapitaalkracht van een gemiddelde middenstander. Als het bedrijf een ruim budget had, had deze post er niet gestaan want dan was de router/firewall reeds aanwezig, vermoedelijk.

• monterey
waar praten we over een kleine 500 gulden als een bedrijf dit niet kan opbrengen dan is er helemaal geen sprake van een bedrijf en kunnen dan beter de zaak direkt failliet laten verklaren,dan kunnen ze ook de salarissen niet betalen lijkt me,deze vraag is denk ik eerder een vraag van een werknemer als van een eigenaar zelf als deze verstandig is zal ie zeker niet gaan voor een hobby oplossing.

• FreeRider
Als een bedrijf niet eens 500,= voor een router over heeft... dat is nou juist een investering die je zoveel geluid, warmte, stroom en vooral ergernis scheelt. Ik zou echt niet meer terug willen naar een complete pc in de kast.

p.s. "maar nu moet ik 'm delen" - komisch :D (aka ik ben zuur als ik het niet voor elkaar krijg)

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 13:46 schreef FreeRider het volgende:
p.s. "maar nu moet ik 'm delen" - komisch :D (aka ik ben zuur als ik het niet voor elkaar krijg)
Whahahaha.. ja die indruk kreeg ik ook. Daarom '500 gulden'... :7 baas die dan zegt van 'ik dacht dat we met dit klaar waren' :p

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 14:03 schreef loquitos het volgende:
of je doet gelijk dit:

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/modem.htm :+
Ja maar dat is geen dedicated oplossing, schijnt :p

Verwijderd

Dit is gewoon een klein bedrijf en 500,- gulden is geen probleem maar om het nou weg te gooien (de server staat er toch al kan ie net zo goed gebruikt worden als router)
verder de opmerking een linux bak met flop is leuk voor thuis maar heeft te weinig mogelijkhedenin tegenstelling tot een hardware router slaat helemaal geen hout.
een linux bak is veel uitgebreider!
/me wordt er een beetje moe van dat er hier een aantal mensen rondloopt dat vind dat je alleen profesioneel bezig bent als het veel geld kost en denkt dat de mensen die hier info vragen voor op de zaak bij grote bedrijven werken als mensen hier iets vragen voor de zaak is dat een klein zaakje en geen multinational.
/me word ook een beetje moe van de mensen die in elke posting moeten roepen dat het ook met linux kan tuurlijk kan het met linux maar de w2k machine staat er al waarom nog een linux bak erbij

dit was even mijn frustratie je hoeft het niet te lezen maar het lucht wel op aan mijn kant. ;)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je hebt als ik het goed begrijp W2K server of Advanced Server op deze bak staan??

Dan kan je naar je Administrative tools gaan, en dan ROUTING & REMOTE ACCESS aanklikken. Dan kies je voor het configureren van routing & remote access. Maak er een router van. Stel ff de route tabel in (hoop dat je dit zelf kan) en laat alle clients een defualt gateway krijgen van deze server.

nu heb je internetdeling aanstaan (en ik bedoel niet ICS dat wil ie denk ik niet).

Installeer nog een goede firewall en je bent helemaal klaar.

Een apparte router kopen is mooi, maar niet nodig aangezien W2k dit ook kan.

als het niet lukt mail me ff, kan je dan misschien wat gerichter helpen, ik ben echter niet altijd online (F*ck ISDN)

I play my enemies like a game of chess...

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 14:53 schreef ultimate het volgende:
/me wordt er een beetje moe van dat er hier een aantal mensen rondloopt dat vind dat je alleen profesioneel bezig bent als het veel geld kost en denkt dat de mensen die hier info vragen voor op de zaak bij grote bedrijven werken als mensen hier iets vragen voor de zaak is dat een klein zaakje en geen multinational.
/me word ook een beetje moe van de mensen die in elke posting moeten roepen dat het ook met linux kan tuurlijk kan het met linux maar de w2k machine staat er al waarom nog een linux bak erbij
Ik kan nergens uit dit topic halen dat mensen juist het duur willen aanpakken of persé Linux aanraden ;)

edit:
Bij nader inzien.. dat router verhaal .. ach... 500 piek is flink voor een gemiddelde IT-budget van een klein bedrijfje, imo.

• FreeRider
Op donderdag 23 augustus 2001 14:53 schreef ultimate het volgende:
Dit is gewoon een klein bedrijf en 500,- gulden is geen probleem maar om het nou weg te gooien (de server staat er toch al kan ie net zo goed gebruikt worden als router)
verder de opmerking een linux bak met flop is leuk voor thuis maar heeft te weinig mogelijkhedenin tegenstelling tot een hardware router slaat helemaal geen hout.
een linux bak is veel uitgebreider!

dit was even mijn frustratie je hoeft het niet te lezen maar het lucht wel op aan mijn kant. ;)
Ik ben het met je eens dat je best softwarematig kan sharen als er toch een computer de hele dag aanstaat. Maar als je je bedenkt dat een hardware router de volgende voordelen heeft:

-stil
-snel(ler)
-zuinig (MAW verdient zich in 2 jaar terug)
-geen warmteontwikkeling
-eenvoudig

dan is de keuze (zeker bedrijfsmatig) denk ik snel gemaakt. Als je een beetje professioneel softwarematig wilt delen dan doe je dat niet met de ingebouwde ICS van Windows maar met een softwarepakket, wat ook weer geld kost (je moet trouwens ook nog een NIC kopen). Of iets van Linux maar heeft iedereen daar verstand van ? Gaat dus helemaal niet over "duurder is beter" maar meer over betrouwbaarheid, gemak etc. etc.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Hij heeft het toch niet over ICS, NAT kan nl. ook, is al heeeeeeel veel beter dan ICS. Je zegt een router is stiller, maakt geen warmte, etc. Maar die computer staat al aan. Die doet waarschijnlijk ook andere taken (file sharing oid misschien). Hij zegt dat het om 3 pc's gaat. Als die server uitgaat kunnen ze toch niets (draait waarschijnlijk toch alles op). Kan je wel een router neer zetten, maar wat heb je aan internet als je toch niets kan doen???
Please think of that as well?!?

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 12:56 schreef Questor het volgende:
Je zou kunnen overwegen:

- Win2k eraf, linux erop. (altijd leuk voor je budget)
Dat is nou weer een berciht waar je helemaal niks aan hebt. Hij vraagt om een oplossing voor zijn huidge OS , moet je niet met linux komen aanzetten.'

Ps. Oplossing weet ikke ook niet |:(

Verwijderd

-stil
-snel(ler)
-zuinig (MAW verdient zich in 2 jaar terug)
-geen warmteontwikkeling
gaat allemaal niet op aangezien de server toch al aan staat

eenvoudiger
Nat in windows is net zo simpel, de route tabellen instellen meot je in allebei.

[qoute]
Ik kan nergens uit dit topic halen dat mensen juist het duur willen aanpakken of persé Linux aanraden
[/quote]
hoop dat je dat sarcastisch bedoeld en ik heb het niet alleen over dit topic maar over het forum algemeen (waarbij het in dit topic allebei voorkomt)

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 15:20 schreef herpe025 het volgende:

[..]

Dat is nou weer een berciht waar je helemaal niks aan hebt. Hij vraagt om een oplossing voor zijn huidge OS , moet je niet met linux komen aanzetten.'

Ps. Oplossing weet ikke ook niet |:(
Pot verwijt de ketel... hij vraagt niet NADRUKKELIJK een oplossing voor Win2k, hij stelt imho dat hij de verbinding wil delen. Persoonlijk denk ik dat mijn bericht, waarin andere opties eveneens worden gegeven, ietwat waardevoller is.

• FreeRider
Op donderdag 23 augustus 2001 15:19 schreef Angelfire het volgende:
Hij heeft het toch niet over ICS, NAT kan nl. ook, is al heeeeeeel veel beter dan ICS. Je zegt een router is stiller, maakt geen warmte, etc. Maar die computer staat al aan. Die doet waarschijnlijk ook andere taken (file sharing oid misschien). Hij zegt dat het om 3 pc's gaat. Als die server uitgaat kunnen ze toch niets (draait waarschijnlijk toch alles op). Kan je wel een router neer zetten, maar wat heb je aan internet als je toch niets kan doen???
Please think of that as well?!?
Ik heb het over ICS (Internet Connection Sharing) van Windows, dat werkt dus al met NAT. Als jij een router hebt staan dan kan je nog steeds mailen/internetten/pagina's editen etc. als je fileserver uitvalt. Het mooie van een router is dat je 'm gewoon reset mocht ie al uitvallen. Een PC moet eerst een heel OS, drivers etc geinstalleerd hebben wil het weer werken. Ik denk dat de voordelen duidelijk voor zich spreken, maar het kan zeker ook softwarematig.

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 15:24 schreef ultimate het volgende:
hoop dat je dat sarcastisch bedoeld en ik heb het niet alleen over dit topic maar over het forum algemeen (waarbij het in dit topic allebei voorkomt)
Dat was zeker met dikke knipoog bedoeld ja ;) Ik ben het eens met je over de software oplossing. Router vind ik beetje overkill, en kun je altijd nog aanschaffen.

• monterey
ja erg leuk allemaal hoor die evt oplossingen met linux maar voor de gemiddelde computer gebruiker absoluut niet bruikbaar en zal dus zeker niet bij een bedrijf komen te staan hoe mooi het in jullie ogen ook moge wezen linux word allen nog maar door een heel erg kleine groep gebruikt en zolang dat het geval is zal het voor dit soort dingen zeker bedrijfsmatig niet worden toegepast.

als ik het echt duur had willen maken dan had ik wel een of andere cisco router voor gesteld die dan vele malen duurder zou zijn, ik kom regelmatig bij bedrijven en de kennis op pc gebied is over het algemeen bizar slecht meestal is er 1 persoon die wat weet en de rest gelooft het wel zeker bij kleinere bedrijven dus dan is een linux bak zeer zeker geen optie een router stel je eenmalig in en werkt binnen 10 minuten met linux kun je dat wel vergeten.

en met deze optie blijft het internet gewoon werken ook al valt de server uit.

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan, en je hebt verschillende opties:

1) Doe in PC<A> 2 netwerkkaarten en in PC<B> 1. Stel bij A een netwerkkaart in op MxStream, de ander op een thuisnetwerkje. Deel de internetverbinding met het thuisnetwerkje

2) Gebruik de ADSL tweaking-guide. Nu even down geloof ik. Hier staat hoe je met een hub, een modem en twee pc's een kunt adee-es-ellen met twee pcs. Modem met cross-link in de uplink van de hub, en de pc's in de gewone poorten van de hub met straightkabels. Dan instellen bij pc1:

ip-adres: 10.0.0.150
subnetmasker: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
en dan de primaire en secundaire DNS instellen van je provider.

pc2:
hetzelfde alleen:
ip-adres: 10.0.0.151

dit kan dus met meerdere pc's.

Wil je de volledige guide, mail me dan: rbroersma@planet.nl

En wat nog het meest relaxte is: hier staat hoe je je adslmodem always-on kunt instellen :9~ Nooit meer verbinding maken! en in de modem zit dan een ingebouwde firewall. Ook voor de beschrijving hiervan kun je me mailen wanneer de site down is.

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Ik vind dat mensen wel het recht hebben om een ander
OS of hardware aan te raden wanneer dat voordelen heeft.

Vooral als er oplossingen aangedragen worden, die met
het huidige OS extra kosten met zich mee brengen (b.v. firewall). Opmerking als ja maar de andere oplossing is te moeilijk zijn volgens mij ook een beetje onzin, want dit is inmiddels zo vaak gedaan dat het al in kookboek vorm uitgelegd staat hoe het moet, je moet dus wel kunnen lezen (plus dat je voor de oplossing met huidig OS vast ook wel een beetje moet lezen). Ik vind dat je bij dit soort dingen
geen advocacy dingen moet betrekken, je moet met de meest toepasselijke tool komen. En in dit geval mag het kennelijk niet veel kosten, dus komen bepaalde alternatieven naar voren.

Slechts mijn mening.

• Questor

Questor

Op donderdag 23 augustus 2001 16:22 schreef monterey het volgende:

[...]

en met deze optie blijft het internet gewoon werken ook al valt de server uit.
Ben ik absoluut met je eens, een router is klik en klaar. Beetje friemelen met PPTP zal het ook wel inhouden, maar da's bijkomstigheid. Alleen zoals Ultimate zegt, ICS installen op de Win2k bak is misschien sneller. Een aantal tips van een paar Tweakers is imho nog altijd goedkoper en sneller dan je gaan 'verdiepen' in het kopen van een router. Natuurlijk blijft je internet werken als je server uitvalt, maar volgens mij draait dit bedrijf geen zware verliezen als ze eventjes geen internet hebben (anders hadden ze wel voor een stabielere verbinding gekozen denk ik). Ik denk ook niet dat het hier om die paar honderd gulden gaat. Meer van.. wat hebben we, wat kunnen we ervan maken.

• Oculus
Nou mensen het werkt bedank voor jullie hulp maar toch moet ik mij bij Questor Aansluiten ;) ik ben het volkomen met je eens. Over dat gezeur van Linux bakken etc :'( :(.

Groet.

Wish
Pagina: 1