Vraag

• space_lion
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:24
Goedenavond,

Heeft iemand ervaring met eigennummer.nl? Lijkt een goedkope oplossing voor ZZPers om vast nummer op mobiel te hebben. Ik kan weinig reviews vinden, zowel hier als buiten Tweakers.

Dit is de website: https://www.eigennummer.nl/
Ze bieden verschillende pakketten aan die hetzelfde kosten, en vraag me dan dus eigenlijk ook af welke geschikt is waarvoor. Ik ben momenteel alleen, maar als ik in de toekomst wil opschalen kan ik net zo goed voor het plus pakket kiezen lijkt met. Of eigenlijk gewoon voor het vaste telefonie pakket, want hier kun je dus ook kiezen voor bellen via app en andere softphones.

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05 18:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Waarom niet gewoon telefoon nemen en deze standaard doorschakelen?

En wat als je weg gaat bij deze service, kun je je nummer dan meenemen?

Het lijkt alsof je dan ook meteen je telefoonnummer kwijt bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15
En wat is je voordeel van een vast nummer? 20 jaar terug was naar mobiel bellen nog een dingetje, maar tegenwoordig maakt 't voor de beller weinig meer uit en vind iedereen 't doodnormaal.

Daarnaast betaal je ook nog eens per minuut voor de oproepen die doorgeschakeld worden, tenzij je via de app, dus je eigen data, de oproepen laat lopen.

Sorry, maar ik zie de toegevoegde waarde niet.

Als je in de toekomst wil opschalen, dan kan je altijd nog naar nieuwe oplossingen kijken denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:21
hoi,

Waarom wil je voor je bedrijf een vast nummer hebben? Dat mag je eerst afvragen. Denk dat je daar professioneler door overkomt bij je klanten? Of dat mensen je makkelijker bellen? Dus waarom wil je het? Krijg je nu klachten dat je geen vast nummer hebt?
space_lion schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:46:
Ik ben momenteel alleen, maar als ik in de toekomst wil opschalen kan ik net zo goed voor het plus pakket kiezen lijkt met. Of eigenlijk gewoon voor het vaste telefonie pakket, want hier kun je dus ook kiezen voor bellen via app en andere softphones.
Je betaalt ook het inkomende verkeer via doorschakelen e.d. Als ik het een beetje lees dan mag je voor en uitbellen ook gebruik maken van hun diensten. Anders ziet iemand nog steeds je eigen mobiele nummer of "onbekend" staan. Het plus-pakket is voor bedrijven met meerdere mensen. Minimaal 2 lees ik.

Je bent nu alleen. In de toekomst wil je toch mogelijk personeel. Houd je dan geen kantoor? Je zal dan toch moeten nadenken over je bedrijfsmodel e.d. dan komt de telefonie ook weer langs als het goed is

Groet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:01
RonnieKo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 06:54:
hoi,

Waarom wil je voor je bedrijf een vast nummer hebben? Dat mag je eerst afvragen. Denk dat je daar professioneler door overkomt bij je klanten? Of dat mensen je makkelijker bellen? Dus waarom wil je het? Krijg je nu klachten dat je geen vast nummer hebt?

[...]

Je betaalt ook het inkomende verkeer via doorschakelen e.d. Als ik het een beetje lees dan mag je voor en uitbellen ook gebruik maken van hun diensten. Anders ziet iemand nog steeds je eigen mobiele nummer of "onbekend" staan. Het plus-pakket is voor bedrijven met meerdere mensen. Minimaal 2 lees ik.

Je bent nu alleen. In de toekomst wil je toch mogelijk personeel. Houd je dan geen kantoor? Je zal dan toch moeten nadenken over je bedrijfsmodel e.d. dan komt de telefonie ook weer langs als het goed is

Groet
Ik snap TS wel hoor, als ik een iets zoek en moet iemand bellen dan denk ik bij een 06 nummer ook altijd zoek wel ff verder, net als als er een Gmail adres gebruikt is voor het mail adres. Komt snel over als beunhaas en niet als de pro die gezocht zal worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

HKLM_ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Ik snap TS wel hoor, als ik een iets zoek en moet iemand bellen dan denk ik bij een 06 nummer ook altijd zoek wel ff verder, net als als er een Gmail adres gebruikt is voor het mail adres. Komt snel over als beunhaas en niet als de pro die gezocht zal worden.
Hangt ook een beetje van het type bedrijf af wat je zoekt.
Als ik een klusje in/rondom het huis zoek, wil ik graag een lokale ZZP'er ipv een bedrijf uit de het midden van het land met 10 busjes in zijn wagenpark.

Bij zo'n bedrijfje staat er alleen een 06 nummer (soms een 2e, die van zijn vrouw die de administratie doet) en heb je 9 van de 10 keer de beste man direct te pakken (eventueel met de vraag om 's avonds terug te bellen omdat hij nu bezig is).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 16:27
Accretion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 01:18:

Het telefoonnummer dat je daar hebt gekregen kun je porteren naar een andere aanbieder. Staat in de voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:45
Het is in principe gewoon een hosted VOIP service. Vrijwel elke hosted VOIP service heeft de mogelijkheid voor apps op mobiele toestellen en dus dezelfde mogelijkheden als eerder genoemde aanbieder.

Met het oog op opschalen (waarbij je een dedicated persoon op kantoor hebt (al dan niet partime) dan snap ik wel dat dit interessant is. Je werkt dan immers vast met hetzelfde nummer wat je daarna kunt koppelen aan het toestel op kantoor.

Uiteraard is er maar 1 iemand die die keuze kan maken en dat is de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Bij een ZZP-er?

Als ik een loodgieter nodig heb vind ik het eerder een plus als die een mobiel nummer heeft. Weet je in elk geval dat je niet in een callcenter uitkomt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
[...]
Ja en nee. Ik bel rustig een zzp'er op zijn / haar mobiel :) Meestal is het ook afhankelijk waar ik iemand voor nodig heb. Kijk een Gmail-adres of hotmail-adres vind ik soms storender dan een 06-nummer. Al ligt dat ook weer aan waar ik iemand voor nodig heb.

Ik begrijp TS ook wel dat hij een vast nummer overweegt. Het ligt helemaal aan de klanten waar TS zich op richt. Iemand die vooral lokaal werkt en wat oudere klanten heeft zal mogelijk eerder een vast nummer willen. Maar hij mag zelf de afweging maken.

[ Voor 9% gewijzigd door RonnieKo op 18-02-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RonnieKo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Ja en nee. Ik bel rustig een zzp'er op zijn / haar mobiel :) Meestal is het ook afhankelijk waar ik iemand voor nodig heb. Kijk een Gmail-adres of hotmail-adres vind ik soms storender dan een 06-nummer. Al ligt dat ook weer aan waar ik iemand voor nodig heb.

Ik begrijp TS ook wel dat hij een vast nummer overweegt. Het ligt helemaal aan de klanten waar TS zich op richt. Iemand die vooral lokaal werkt en wat oudere klanten heeft zal mogelijk eerder een vast nummer willen. Maar hij mag zelf de afweging maken.
Ja een gmail ligt aan de dienst, bij een it-er verwacht je dat niet, bij een aannemer vind ik dat minder erg :) Maar een mobiel nummer kan zelfs een pro zijn in alle gevallen. Alleen als je een groter bedrijf bent met personeel in dienst zou ik verwachten dat er een normaal nummer is.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 18-02-2022 09:03 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
Heb ik ook wel een beetje hoor, als ik een bedrijf bel zou ik eerder voor een vast nummer gaan dan voor een mobiel nummer. Bij mobiele nummers denk ik toch eerder aan beun de haas, zeker bij bijvoorbeeld een autobedrijf. Maar dat ligt ook wel aan de branche waar het over gaat

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Marzman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:02:
[...]

Ja een gmail ligt aan de dienst, bij een it-er verwacht je dat niet, bij een aannemer vind ik dat minder erg :) Maar een mobiel nummer kan zelfs een pro zijn in alle gevallen. Alleen als je een groter bedrijf bent met personeel in dienst zou ik verwachten dat er een normaal nummer is.
Inderdaad :) Bij een zzp'er die in de bouw zit is een Gmailadres niet erg. Een vriend van mij heeft dat jaren gedaan met een provider mailadres. Totdat ik eens aangaf dat zijn bedrijfsnaam ook nog als domein beschikbaar was. Simpel doorzetten zonder website was voor hem een goede oplossing.

Een groter bedrijf verwacht je dat ze een kantoor en ook een vast nummer hebben. Dat is dan wel een beetje een verwachtingspatroon. Maar wel wat "huisaannemers" met aardig wat personeel. meegemaakt waarbij als je naar kantoor belde de telefoon werd "doorgeschakeld" oftewel: Overgegeven aan de juiste persoon op kantoor :)

[ Voor 24% gewijzigd door RonnieKo op 18-02-2022 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50
Bij een 06 nummer zoek je wel even door, maar een 085 is legit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
418O2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:17:
Bij een 06 nummer zoek je wel even door, maar een 085 is legit?
https://www.eigennummer.nl/vaste-nummers-aanvragen/

Ze hebben gewoon regionale nummers :)

Lijkt mij prima oplossing hoor, alleen even uitzoeken hoe het zit met eigenaarschap nummer/porteren dat je weet hoe vast je eraan zit (maar ik dacht dat dat wettelijk goed geregeld is)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jemboy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:25
Als je internet op je mobiel hebt, zoi ik in plaats van Eigennummer.nl eerder gaan voor https://goedkopervoip.nl/ of https://www.cheapconnect.nl en een VOIP app (bv. Zoiper) op je telefoon installeren.
Dan ben je waarschijnlijk voor onder de € 10/jaar klaar als je voornamelijk gebeld wordt.

Mocht je iemand in dienst nemen, dan kan je bv. je eigen centrale inrichten op een VPS (VitalPBX /3CX), doorgroeien naar een centrale bij GoedkoperVoip of bv. gaan voor https://www.budgetphone.nl/

Vergat dat je ook het volgende kan doen:
Een Fritz!Box als router nemen, een nummer bij bv. Goedkopervoip of CheapConnect nemen, deze op je Fritz!Box installeren.
Vervolgens kan je "thuis" meerdere DECT-toestellen of VOIP-toestellen koppelen, waaronder ook je mobiel zodat je via de Fritz!Box overall bereikbaar bent. De Fritz!Box gebruik je dan als een telefooncentrale.
Zo'n FritZ!Box is voor leuke prijsjes in de Vraag & Aanbod te koop.

[ Voor 29% gewijzigd door Jemboy op 18-02-2022 11:19 . Reden: Extra toevoeging Fritz!Box ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:55

jurroen

Security en privacy geek

Deze tent neemt af bij VoIPGrid, wat de wholesale / holding is van Voys

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Bij T-mobile hebben ze volgensmij ook vast op mobiel. Zit je bij een grote (betrouwbare) partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 17:14

megaleo

Special member

Dit komt inderdaad bij VoIPGrid vandaan en is echt een serieuze partner. Ik ken, en volg, ze al jaren vanuit vaktechnische interesse. Ze doen erg goede zaken.
eigennummer.nl is gewoon reseller van voipgrid die de dienst aanbied met een whitelabel-optie.
Mocht je overigens naar een andere dienst willen overstappen in de toekomst kan dat gewoon met nummerbehoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alle grote aanbieders hebben zakelijk vast-mobiel (VaMo) integratie.
https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/vamo-actie.htm
https://www.vodafone.nl/zakelijk/mogelijkheden/onenet

Eigennummer is niets anders dan een voip client.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2022 11:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:11
jurroen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:36:
Deze tent neemt af bij VoIPGrid, wat de wholesale / holding is van Voys
Ik heb dat een aantal jaar gebruikt en het is toch wel behelpen. Vaak dat de verbinding eruit vliegt of gewoon een slecht verbinding. Het is jammer dat telecom bedrijven niet gewoon een alias nummer verhuren, dat zou echt makkelijk zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Hoi Mark hier. Oprichter van Voys. Wij raden een zakelijk nummer vooral aan vanwege de professionele uitstraling en tegenwoordig steeds meer het scheiden van zakelijke en privé verkeer. Als ondernemer ben je vaak al 24/7 met je bedrijf bezig en dan is het fijn als dat soms ook even uit kan. Bedrijven die hier niet voor kiezen snap ik ook. Een 06-nummer is soms ook prima. Aan de andere kant, krijg er één klant per jaar meer door en de kosten zijn er vaak al uit. Dit blijft echter zoals je ook al leest in de reacties een hele persoonlijke afweging.

Eigennummer is echt bedoeld als start oplossing. Gewoon een zakelijk nummer wat je door kunt schakelen naar je mobiel of naar de app. Als je "call trough" gebruikt of gesprekken op je 06-nummer laat afleveren dan is dat het meest betrouwbaar en maak je geen gebruik van VoIP.

Je kunt gesprekken ook laten uitkomen op de app en bellen via het internet met de app. Dan is het wel een VoIP dienst. Voor inkomende gesprekken van een zelfstandige raden we dat niet aan. We hebben heel erg hard gewerkt aan die app, maar we kunnen het niet 100% garanderen. Dat komt door drie dingen:
  1. De techniek die erachter zit. Je moet een push notificatie sturen om het apparaat wakker te maken en daarna kan het gesprek pas gestuurd worden. Dat heeft iets vertraging.
  2. Het gebrek aan controle over 4G bereik en de kwaliteit van een WiFi verbinding. Als deze niet goed is komt het gesprek niet of niet goed binnen.
  3. Zeker bij Android; de toestelafhankelijkheid. Bijvoorbeeld Huawei die geen push notificaties meer ondersteund, of het Don’t kill app verhaal.
Wordt je organisatie groter en wil je onbeperkt bellen dan schakelen veel klanten van EigenNummer over naar Voys. Ik heb toevallig voor de Voys website net een verhaal geschreven over onze nieuwe app. EigenNummer heeft de Vialer app, maar die is technisch gelijk. Bij organisaties met meerdere collega's wordt de app ook veel vaker gebruikt voor inkomende gesprekken, want gaat dat niet goed is er vaak een collega als backup.

Tot zover mijn "Wij van WC eend" verhaal. Ik hoop dat het helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ma_rK op 18-02-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Wij zijn klant van ze, denk nu meer dan een jaar al? We waren opgeschaald met een sales medewerker (dus van 2 naar 3) en die wilde graag voor klanten een vast nummer hebben waar naar gebeld kon worden. Dus, zo gezegd zo gedaan. Prijzen zijn heel netjes, en tja, het werkt gewoon. Er zijn heel veel extra opties om aan te vinken, ik vind het een mooi product.
Van wat ik me kan herinneren was het wel ook een klein bedrijf, Belgisch ook? Staat me allemaal vaag bij en maakt uiteindelijk niks uit. De service was goed en de dienst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:57
Wat zij bieden is toch niet zo heel anders dan (bijvoorbeeld) cheapconnect.nl. Ik laat een vast regio nummer van daar (9 eur/jaar) ook gewoon op m'n mobiel uitkomen. Eventueel zo inrichten dat het op 2 plaatsen/telefoons uitkomt kan ook maar gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk het niet @DjoeC . Ik heb nog een voipbuster nummer ooit voor een euro gekocht wat na 16 jaar nog steeds werkt. En ik heb een nummer bij Weepee, OVH in Frankrijk kan ook, of Cheapconnect inderdaad.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Vind het wel een vreemde constructie. Je betaald ook 0.079 CT per minuut voor inkomende belletjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
Ik bedank iedereen voor zijn/haar mening, maar ik vroeg naar ervaringen met eigennummer.nl en geen advies over of ik een vast nummer of mobiel nummer moet gebruiken :-)
Ik ben nu nog eenmanszaak, maar heb wellicht snel iemand erbij en ik wil dan 1 contactpunt hebben wat betreft telefoonnummer, en geen belletjes naar mobiele nummers. Met een dergelijke voip of vast-mobiel oplossing heb je vaak ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld werktijden in te stellen. Voor mij is dit een stukje professionalisering, net zoals dat je een e-mail domein hebt voor je eigen bedrijf en geen @hotmail of @gmail gebruikt.

Ik heb momenteel cheapconnect in gebruik, maar mijn ervaring is dat de kwaliteit niet heel betrouwbaar is en er weinig goede apps zijn voor iOS die betrouwbaar de gesprekken door laten komen. Ik weet niet hoe dit is bij eigennummer.nl, maar die lijken wat meer opties en een app te bieden voor hun oplossing. Ik ben op zoek naar betrouwbaarheid, maar ik twijfel of ik dat in deze oplossingen ga vinden.

Mijn andere overweging zou zijn om inderdaad te gaan voor een vast-mobiel integratie bij bijvoorbeeld t-mobile, ook voor de betrouwbaarheid, maar de kosten van eigennummer.nl zijn aantrekkelijk dus vandaar mijn vraag. Het betalen per minuut maakt voor mij niet uit in dit stadium, want ik bel nog niet dusdanig veel dat een vast abo goedkoper zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door space_lion op 18-02-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 23:45
Via routit voip is het goedkoper en kan je echte vamo inregelen (vast nummer gekoppeld op sim kaart). Je moet dan wel een zakelijke mobiele abonnement hebben van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
Accretion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 01:18:

Omdat ik ook wil uitbellen met dit vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
Zebby schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:51:
Wij zijn klant van ze, denk nu meer dan een jaar al? We waren opgeschaald met een sales medewerker (dus van 2 naar 3) en die wilde graag voor klanten een vast nummer hebben waar naar gebeld kon worden. Dus, zo gezegd zo gedaan. Prijzen zijn heel netjes, en tja, het werkt gewoon. Er zijn heel veel extra opties om aan te vinken, ik vind het een mooi product.
Van wat ik me kan herinneren was het wel ook een klein bedrijf, Belgisch ook? Staat me allemaal vaag bij en maakt uiteindelijk niks uit. De service was goed en de dienst ook.
Dankje Zebby. Maken jullie ook gebruik van uitbellen via dit nummer? En middels de Vialer app of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
joenevd schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:15:
Via routit voip is het goedkoper en kan je echte vamo inregelen (vast nummer gekoppeld op sim kaart). Je moet dan wel een zakelijke mobiele abonnement hebben van kpn.
Waarom zou ik dit via routit doen en niet via KPN rechtstreeks dan? KPN biedt dit zelf ook direct aan zo ik begrijp, heb vorige week contact gehad met sales support over deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
space_lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Waarom zou ik dit via routit doen en niet via KPN rechtstreeks dan? KPN biedt dit zelf ook direct aan zo ik begrijp, heb vorige week contact gehad met sales support over deze oplossing.
Is hetzelfde broadsoft platform, de abonnementen van routit zijn net iets anders wat meestal net wat goedkoper is of meer opties inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
space_lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Dankje Zebby. Maken jullie ook gebruik van uitbellen via dit nummer? En middels de Vialer app of op een andere manier?
Nee dat niet, puur voor inkomend. Het kan wel, nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
hoi,
space_lion schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:04:
Ik heb momenteel cheapconnect in gebruik, maar mijn ervaring is dat de kwaliteit niet heel betrouwbaar is en er weinig goede apps zijn voor iOS die betrouwbaar de gesprekken door laten komen. Ik weet niet hoe dit is bij eigennummer.nl, maar die lijken wat meer opties en een app te bieden voor hun oplossing. Ik ben op zoek naar betrouwbaarheid, maar ik twijfel of ik dat in deze oplossingen ga vinden.
Wat al in een eerdere post van een van de oprichters van voys / eigennummer.nl al aangeeft: Het valt of staat met de dataverbinding van je telefoon. Als je ergens in een buitengebied staat met een slecht bereik dan zal deze oplossing ook niet geheel storingsvrij werken. Alles hangt van een goede dataverbinding. Je zal daarom ook moeten kijken: In welke regio zit ik en heb ik overal een goed bereik met data (4G / 5G). In de regio waar ik zit (aan de grens) is het bereik van de diverse providers niet altijd even goed als ik bij iemand in huis ben. Dan is de dataverbinding ook ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
RonnieKo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:34:
hoi,

[...]

Wat al in een eerdere post van een van de oprichters van voys / eigennummer.nl al aangeeft: Het valt of staat met de dataverbinding van je telefoon. Als je ergens in een buitengebied staat met een slecht bereik dan zal deze oplossing ook niet geheel storingsvrij werken. Alles hangt van een goede dataverbinding. Je zal daarom ook moeten kijken: In welke regio zit ik en heb ik overal een goed bereik met data (4G / 5G). In de regio waar ik zit (aan de grens) is het bereik van de diverse providers niet altijd even goed als ik bij iemand in huis ben. Dan is de dataverbinding ook ruk.
Daarom kan je beter kiezen voor een echte vamo oplossing. Dan heb je dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
joenevd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Daarom kan je beter kiezen voor een echte vamo oplossing. Dan heb je dat probleem niet.
Heb jij persoonlijk ervaring met een dergelijke oplossing? Ik heb gister wat zitten kijken, maar het viel me op dat de vamo apps van bv. t-mobile en Vodafone behoorlijk slechte reviews hebben in de App Store van zowel iOS and Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
space_lion schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Heb jij persoonlijk ervaring met een dergelijke oplossing? Ik heb gister wat zitten kijken, maar het viel me op dat de vamo apps van bv. t-mobile en Vodafone behoorlijk slechte reviews hebben in de App Store van zowel iOS and Android.
Met ECHTE vamo gebruik je geen app. Daarmee is je simkaart geïntegreerd in je telefooncentrale. Bij KPN / routit heb je de hipper+ app alleen om voorkeuren aan te passen. Maar in basis werkt het zelfs op een Nokia 3310.

Wij gebruiken het bij ons op werk en installeren het ook bij onze klanten. (Ik verkoop het niet aan jou.)

Zoals al eerder gezegd werd, is de ervaring van bellen via een app (neppe vamo) sterk afhankelijk van je internet verbinding. En daardoor gaat dat erg vaak fout.

Ik weet niet in hoeverre andere providers echte vamo aanbieden. Je zou ook eens kunnen zoeken naar een speakup leverancier, ik dacht dat zij het ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ma_rK schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:50:
Als ondernemer ben je vaak al 24/7 met je bedrijf bezig en dan is het fijn als dat soms ook even uit kan.
In de praktijk heb ik trouwens gemerkt dat je de softphone eigenlijk nooit uitzet. Zelfs niet in de jaren als werknemer zijnde op mijn papadag. In het kader van flexibiliteit hebben we die dagen ook nooit aan de beheerskant uitgezet.

Nu hebben we als VoF’ers trouwens maxitel. Ook heel tevreden mee :) #reclamemodusuit
Pagina: 1