Toon posts:

Skoda Fabia - Bestuurdersportier uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Het bestuurdersportier van mijn Skoda Fabia (2008) hangt een beetje naar beneden als hij dicht zit. Sluit verder normaal, maar er zit een aardige kier aan de bovenkant. Ook bij het midden van de deur zie je dat hij niet netjes 'doorloopt' naar het achterportier.

Nu is dit al een hele lange tijd zo, maar ik heb de indruk dat het wel erger is geworden. Dat merk ik aan toenemend windgeluid, zeker op de snelweg i.c.m. harde wind. Bovendien sluit het portier niet meer helemaal waterdicht af: er hing soms al een druppeltje aan de binnenkant van de deurstijl na harde regen, maar recent in de wasstraat kwamen er echt straaltjes doorheen. Niet cool :X.

Ik heb al even op een afstandje naar de bevestiging van de scharnieren zitten kijken, om te zien of daar stelschroeven o.i.d. zitten. Maar als ze er zijn, zie ik het niet.

Schroeven die er zitten, lijken nauwelijks bereikbaar. Bovendien wil ik voorkomen dat het portier straks niet meer sluit ofzo...

Lompe oplossing geprobeerd: portier zo dicht mogelijk houden en uit alle macht omhoog trekken. Helpt niet :X

Ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een nieuwe auto, hopelijk hoeft deze nog max een 6-12 maanden mee. Maar het zou fijn zijn als ik dit kan fixen of verbeteren voor die periode.

Heeft iemand een oplossing die wel zou kunnen werken? Ik heb er wel eens naar gevraagd bij de garage (toen het nog vooral een esthetisch probleem was), maar daar waren ze niet erg happig om te proberen of ze het konden oplossen. Zou het helpen als ik nieuwe deurrubbers bestel?

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Beste antwoord (via Reptile209 op 17-02-2022 23:14)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Je kan de pen iets afstellen die aan de binnenkant in het frame zit. Aan de andere kant.

Edit:
YouTube: Afstellen van plaatdelen - carrosserie (instructie)

[Voor 39% gewijzigd door Deef_K op 17-02-2022 23:02]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Je kan de pen iets afstellen die aan de binnenkant in het frame zit. Aan de andere kant.

Edit:

[Voor 39% gewijzigd door Deef_K op 17-02-2022 23:02]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Deef_K schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:01:

Edit:
Edit: glasheldere video, we bedoelen hetzelfde inderdaad! Thanks! Ga het morgen even proberen. :)

[Voor 42% gewijzigd door Reptile209 op 17-02-2022 23:14]

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee