Plak PVC verkeerd gelegd en vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Joaquin1973
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-02-2022
Wij hebben op de eerste en de tweede verdieping plak PVC laten plaatsen. Wij hadden in de winkel duidelijk aangegeven dat wij de PVC recht willen hebben (staat ook op de ondertekende offerte en in de opdrachtsbevestiging. Nu hadden de werkers het verkeerd gelezen en hebben zij de tweede in wildverband geplaatst. Dit willen wij niet.

Nu heeft het bedrijf, zonder enig overleg, een tweede PVC vloer over de verkeerd gelegde PVC vloer geplaatst, deze keer wel recht. Maar wij hebben overal in de woning vloerverwarming en dus ook op de tweede.

Het bedrijf zegt dat dit geen kwaad kan. Maar wij vrezen juist dat door het dubbel leggen van een PVC vloer dit ten koste zal gaan van het verwarmen van de tweede etage en dat er straks ook meer verbruikt gaat worden om het warm te krijgen.

Kan iemand mij vertellen of het plaatsen van een dubbele PVC vloer er voor zorgt dat er minder hitte doorkomt? En weet iemand of juridische stappen hiertegen mogelijk zijn?
Immers, wij hebben niet gevraagd om een PVC vloer in wildverband en zonder overleg wordt er nu dus een tweede PVC vloer over heen geplaatst. Ik vind dit niet kunnen.

Alvast heel erg bedankt

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vraag het aan de aannemer die de vloerverwarming heeft aangelegd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zal langer tijd kosten om 2x pvc op te warmen.
2x3mm is 6mm. Nog altijd minder dik dan tegels en tegelijk..

Op welke afstand is je vv gelegd?
Heb je nog radiators naast je vv?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:39
pvc geeft prima warmte door, dus twee keer pvc zal dat ook doen. Opwarmtijd is niet van belang want vloerverwarming heb je meestal gewoon of aan of uit. Opwarmen is dus maar 1malig.

Of het een sjieke oplossing is, dat vind ik van niet maar het is iig wel opgelost.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Onderzetter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
Joaquin1973 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:37:

Nu heeft het bedrijf, zonder enig overleg, een tweede PVC vloer over de verkeerd gelegde PVC vloer geplaatst, deze keer wel recht. Maar wij hebben overal in de woning vloerverwarming en dus ook op de tweede.

Alvast heel erg bedankt
Voor de context relevant hoe deze situatie tot stand is gekomen. Ik stel me voor dat er beklag heeft plaatsgevonden over de initieel gelegde vloer. Er is vervolgens niet gesproken over een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 10:09

Superbeagle

Always smile

Of de vloer wel of niet beter warmte doorlaat doet er niet toe in deze kwestie.

Je hebt een overeenkomst waar de ander zich er niet aan houdt.

Uiteindelijk heb je recht op je geld terug of een schadevergoeding. Je moet de ander wel de kans geven om alsnog hetgeen wat overeen gekomen is na te komen.

Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen:
https://www.juridischloke...t-nagekomen-overeenkomst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Puur theoretisch gezien zal het voor de verdieping niet uitmaken want je verlies naar boven gaat naar beneden welke ruimte je ook verwarmt. De beneden verdieping is anders daar zal je theoretisch meer moeten opwarmen waardoor je meer verlies naar onderen zal hebben en dus een hoger energie verbruik.
Let op dit is puur theoretische natuurkunde, of het meetbaar verschil is betwijfel ik als het eenmaal is opgewarmd zal het verwaarloosbaar zijn. Voor het geluid van de bovenverdieping zal het weer gunstig zijn misschien.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:58
PVC is niet zo zwaar, maar je verwarmt ten eerste natuurlijk de massa, dus het zal langer duren voor hij (initieel) op temperatuur is. Dat staat tegenover dat het ook langer duurt voordat hij is afgekoeld. Je vloer ligt natuurlijk wel hoger, geeft dat nergens problemen?
Pagina: 1