Toon posts:

begravenis? of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ging vanochtend/nacht me handeltje eens in een nieuwe atx kast zetten.

Nu ik toch bezig was kon ik wel even kijken wat voor precies type TB900 ik heb. Altijd handig natuurlijk 8-)
even alles opgepoetst, nieuwe koelpasta(beetje) er tussen gedaan en kleppie weer dicht. Koeler er terug op en het zaakje maar eens inbouwen. Zo...da's klaar. Hela...had ik een sirene/ambulance besteld? Nee d8 het nie, dus ff alles nalopen........................ Ik krijg dus geen beeld. Alleen maar een taaa-duuu-taaa-duuu-taaa-duuu zo'n 12sec na aanzetten. Hmmz...vaag...alles eruit, bedalve grafischekaart en harddisk. Zelfde probleem. Ander geheugen, zelfde probleem. GEEN geheugen, zelfde probleem.
Tweakers.net naglezen: "cpu controleren" *done* "Alles nalopen" *done*

Zelfs een andere voeding helpt niet. ARG... en nu begin ik het toch wel eng te vinden, want overal waar ik iets over sirene's lees gaat het ook over dooie cpu'tjes :'(

Owja...is wasbenzine schadelijk voor een core? >:) Verder zag de core en alles er prima uit, niks afgebroken ofzo.

IK VIND HET GEWOON NIET KUNNEN! :o :( |:(

Hebben jullie nog ideeen?

Alvast erg bedankt!

GreetZ

Dweezerroy

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

pootjes cpu verbogen?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Heu, die brandweer-emulator duidt toch altijd op een geheugenprobleem ?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Het is toch echt begraFenis ...

Om terug te komen op je vraag, kijk je geheugen eens goed na.

-

Verwijderd

Zit je koeler op de juiste aansluiting :?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 23 augustus 2001 12:50 schreef wassup het volgende:
Zit je koeler op de juiste aansluiting :?
Das toch alleen de Abit KT7A waar dat boeit :?

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zal nog keertje die cpu lost vrotte en kijken hoe die is.

Even alles schoonblazen en dan zou die het moeten doen. Misschien even zonder koeler? Al is het alleen maar om te kijken, of kan ik 'm daarna gelijk bij de 'sloop' zetten?

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Lijkt me crematie

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
ZEKER NIET ZONDER KOELER!!!! DAN VLIEGT IE DIRECT IN DE FIK!

Dan kan je hem echt wel naar de sloop brengen ja.

Zoals eerder gezegt: kijk de geheugenmodules eens na. Meestal als ik piepjes hoor is het het geheugen. Bij een kapotte cpu piept ie meestal al niet meer

Verwijderd

Misschien draait je fan te langzaam, ik heb daar ook wel eens last van op m'n k7m... probeer eens een andere cooler (of fan)

Good luck ;)

Verwijderd

ASUS gaat piepen als de cooler niet hard genoeg draait..
Misschien is dit het

Verwijderd

taaaaaatoeeeeeeeetaaaaaaaaatoeeeeeee :)

Verwijderd

Topicstarter
hoihoi,

ik heb de hoop opgegeven ;(

Of me mobo of me cpu is kapot. Zometeen kan ik even een duron proberen. Dan weet ik wat kapot is.

G*DG*DG*D GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.........

BAAL BAAL

:'(

Maarja.....tis m'n eertse proc nogmaar ;)

Bedankt allemaal!

GreetZ

Dweezerroy

ps: tis iig goei weer!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 10:28
bij mij waren de sirenes meestal dat de cpu te warm was
boven 70C, maarja dat was op een intel... tis beter dat je cpu dood is denk want die is goedkoper ;)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmm, en de videokaart zit er goed in.
Heb je het geheugen er ook goed inzitten.
Maakt het MoBo niet ergens kortsluiting.

And The Only One

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
hmm heb ik ook wel paar keer gehad op mn asus a7v.
Meestal was er niet echt een duidelijke reden en kon je door aan alle stekkertjes en kaartjes te "wroeten" het ding wel weer draaiende krijgen.

* actieman meent zicht te herinneren dat ie de bios heeft gereset en wat met jumpers heeft gekloot :s

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Issie weer.

Met GOED nieuws dit keer. Me dondervogeltje doet het weer!!!

Na een weekendje rust te hebben gehad in de kast, heb ik 'm weer tevoorschijn gehaald.

Mobo + cpu + mem + grafischekaart + voeding + aan/uit stekkertje in elkaar gezet op me bed.

AAN: en voila! Hij start gewoon op, voor zover ie zonder HDD op kan starten dan :P

Oke...HDD eraan, geen probleem. Windows start zonder probs op. (hmmzz...misschien is me hdd gaar:? :+ ) geintje

Ik alles in me systeemkast gevrot. AAN: doet niks.

ARG!! Ik alles weer los gehaald en precies zoals ie op me bed lag aangesloten in me kast. Dus met zo min mogelijk hardware.
AAN: doet nogsteeds niks. ARG!!

Oke...ik alles er weer uit en weer op bed. Jahoor, alles werkt prima, zelfs met cdrom. HMMZZZ.......kortsluiting is kast? Daar d8 ik aan. Er zat iig iets niet goed in die kast.

Terwijl me Celly300A het wel gewoon in die kast doet :?

Nahja....ik dus maar aan de slag met fietsband en schroeven om alles achter en onder me buro aan de (houten) muur te plakken. Ik zal later vandaag even foto maken en die posten.

Lekker koel, dat wel!! 8-)

Alleen....vind ik het toch niet zo denderend...tis leuk, omdat ik weer bezig was met kloten, maar nu wil ik 't wel weer gewoon in een kassie hebben.

Alles werkt wel weer prima nu :) Vaag he? Nahja...ik kan dus fijn pjoeteren nu en ja...zolang ik niet ga voetballen onder me buroblad gaat het wel goed >:)

GreetZ and thnx for all your help

Dweezerroy

• FailFr8er
  • Laatst online: 07:37
We are all waiting for the pic :)

• magneet
  • Laatst online: 25-08 15:58

magneet

Magnetic enhanced

mmm heb ik ook wel eens gehad, spulletjes die los perfect werkten mara als ze in de kast zaten, niet heb die kast maar weggepleurd want die was behekst

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Volgens mij zit er een afstandbusje verkeerd waardoor je mobo kortsluiting maakt.

Verwijderd

Topicstarter
sja......tis een nieuwe kast.

zo'n groene met een klepje voor de cdroms en aa/uit swith enzo.

Vind het maf dat ander mobo met celly300A het wel doet.

Maarja....me asus a7v zal zich er wel iets meer van aantrekken als het niet helemaal optimaal zit in zo'n kast.

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 18:53 schreef Dweezerroy het volgende:
sja......tis een nieuwe kast.

zo'n groene met een klepje voor de cdroms en aa/uit swith enzo.

Vind het maf dat ander mobo met celly300A het wel doet.

Maarja....me asus a7v zal zich er wel iets meer van aantrekken als het niet helemaal optimaal zit in zo'n kast.
Niet ieder ATX mobo heeft dezelfde afstand tussen bevestigingsgaten dus kijk daar eerst even naar.....je hebt nu kans dat er een busje tegen je mobo aanzit op een printbaan en dat vinden mobo's niet zo leuk.

Verwijderd

Als ik een kast bouw, dan pak ik een sheet (zo'n dun platic geval) en leg dat tussen het mobo en de backplate. eerste beveiliging tegen shorts.

Maar begin alles nog een sin die kast te zetten en wantrouw elke schroef, elke bus en elk stekkertje.
Pagina: 1