Vraag

• dagobert1966
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07-2024

dagobert1966

P2, nonPP, 19", leer, trekhaak

Topicstarter
Ik zou graag 2x 27UP850 monitoren op 1 laptop aan willen sluiten.
Nu zou het mooist zijn als ik tussen mijn laptop en de 1e monitor alleen een USB-C kabel zou hebben

Dan op monitor 1 aansluiten: keyboard en muis, voeding (voor monitor, laptop (via de USB-C) en KB en muis).
Vervolgens een kabel (USB-C of HDMI) tussen monitor 1 en monitor 2.
Zou dit gaan of heb ik nog steeds een dockingstation nodig met 2x USB-C out?
(laptop heeft maar 1 USB-C).

Beste antwoord (via dagobert1966 op 17-02-2022 16:32)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Het kan op zich over 1 Displayport 1.4 signaal, dat heeft 25,92 Gbit aan bandbreedte. Dat signaal kun je dan splitsen met een MST-hub naar 2 losse signalen.

Je monitoren hebben per stuk op 3840x2160 op 60 hz en op 10 bit 12,54 Gbit/s nodig. Dat keer 2 monitoren is 25,08 Gbit/s, net minder dan 25,92.

Dus gaat net :)

Dit is zo’n hub: https://www.alternate.nl/...Splitter&utm_term=1756972

De vraag is echter wel of je laptop zowel de ondersteuning voor Displayport 1.4 als voor MST heeft. De nieuwere hebben dat meestal wel (als ze tenminste Displayport over usb-c-ondersteuning hebben).

Het is niet mogelijk om een hub te nemen die ook nog eens usb 3.0 levert (zoals een dockingstation), want dan kan er nog maar de helft van de hoeveelheid video data door de USB-C poort.

Alle reacties

• White Feather
Je monitoren ondersteunen geen Daisychainen (het aan elkaar koppelen van monitoren) en via HDMI gaat dat sowieso niet.

Kun je even aangeven welke laptop we over praten?

Want nu weten we niets over de USB-C-poort, ondersteunt die alleen USB, ook Displayport over USB of ondersteunt hij Thunderbolt?

• dagobert1966

dagobert1966

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:54:
Je monitoren ondersteunen geen Daisychainen (het aan elkaar koppelen van monitoren) en via HDMI gaat dat sowieso niet.

Kun je even aangeven welke laptop we over praten?

Want nu weten we niets over de USB-C-poort, ondersteunt die alleen USB, ook Displayport over USB of ondersteunt hij Thunderbolt?
Allemaal goede vragen.
De Laptop is nu nog een wat oudere HP Elite X2 maar wordt binnenkort vervangen voor een Dell (weet nog niet precies wat).
De USB-C van mijn huidige HP ondersteunt DP, HDMI, USB en power over USB-C.
Het gaat denk ik meer over de monitoren die, zoals jij al aangeeft, waarschijnlijk geen daisy chaining ondersteunen ..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
Het kan op zich over 1 Displayport 1.4 signaal, dat heeft 25,92 Gbit aan bandbreedte. Dat signaal kun je dan splitsen met een MST-hub naar 2 losse signalen.

Je monitoren hebben per stuk op 3840x2160 op 60 hz en op 10 bit 12,54 Gbit/s nodig. Dat keer 2 monitoren is 25,08 Gbit/s, net minder dan 25,92.

Dus gaat net :)

Dit is zo’n hub: https://www.alternate.nl/...Splitter&utm_term=1756972

De vraag is echter wel of je laptop zowel de ondersteuning voor Displayport 1.4 als voor MST heeft. De nieuwere hebben dat meestal wel (als ze tenminste Displayport over usb-c-ondersteuning hebben).

Het is niet mogelijk om een hub te nemen die ook nog eens usb 3.0 levert (zoals een dockingstation), want dan kan er nog maar de helft van de hoeveelheid video data door de USB-C poort.

• dagobert1966

dagobert1966

Topicstarter
OK, interesting.
Bedankt voor de hulp!!