Toon posts:

Advies gebruikte panelen en omvormer Oost West (1750/2250Wp)

Pagina: 1
Acties:

• Ted55
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-02 14:33
Beste tweakers hier mijn eerste bericht cq vraag , 2 jaar geleden heb ik oude 1050 Wp installatie overgenomen en gemonteerd welke tot volle tevredenheid op een ZZW dak, 45 graden, jaarlijks gem 820 Kwh/jr oplevert. Hierdoor erg enthiousast geworden mbt zonne-energie en dus rondgekeken naar uitbreiding inmiddels 16 panelen 250 Wp gevonden ( http://www.smdelectricals...les/PS-M60H_-_250watt.pdf ) daarnaast moet nog een omvormer komen, er zijn me 2 omvormers SMA Sunny Boy 1,5 aangeboden via marktplaats https://files.sma.de/down...462-1955615366.1642583084 (deze omvormer mag tot 3000 Wp Dc ) 1 op de West-string en 1 op de Oost-string . Door deze opstelling krijgen diverse componenten, panelen en omvormers, een tweede leven op een dak met voldoende ruimte.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden

Een alternatieve overweging zou zijn de Oost – West in 2 delen te knippen dus bv deel 1: 5 panelen West en 4 panelen Oost cq deel 2: 4 Panelen West en 3 panelen Oost, dit om gedurende het hoog(pv)seizoen mogelijk 1 string af te schakelen om hiermede de netspanning niet onnodig omhoog te stuwen.

foto dak is niet de paneelverdeling zoals bedacht maar puur informatief

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zie even niet waarom dit in Schop een Modje staat :?

Schopje naar Duurzame energie en installaties

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:25
Zelf doen is wat mij betreft zelf begrijpen en verantwoording dragen. Dus begin je met een goede Solar design tool...

Gelukkig is die gratis: sunnydesignweb.com/

Teken je huis (en eventueel omgeving), selecteer de omvormers die je beschikbaar hebt... (Of als je ergens een niet-SMA omvormer hebt een vergelijkbare SMA... het blijft de tool van WC-Eend) en maak een aansluitplan.

Kom je er niet uit: dan ga je natuurlijk geholpen worden hier.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee