Oppoetsen met rvs reiniger of iets dergelijks, maar is t niet goedkoper en stukken makkelijk om iets vervangends te halen? Die basissetjes kosten ook niet zo heel veel.
Set alles er wel op en misschien beetje oppoetsen met RVS reiniger. Tzt maar keer nieuw deurbeslag halen of even bij de woningstichting informeren
Ik denk niet dat dit RVS is. De schildjes zijn meestal een aluminium (kneed)legering.
De vierkanten pen in de klink is staal, de klink zelf een gietsel, waarschijnlijk ook aluminium,
De vierkanten pen in de klink is staal, de klink zelf een gietsel, waarschijnlijk ook aluminium,
Dit. Met middeltjes om RVS te fixen ga je niet verder komen, ten hoogste de aanslag erger maken.tcw82 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:19:
Ik denk niet dat dit RVS is. De schildjes zijn meestal een aluminium (kneed)legering.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Dit lijkt me een aluminium patentrozet. Ze zijn nieuw niet heel duur, meestal gelakt aluminium.
Kan me echter ook voorstellen dat je de investering niet wil doen in een huurhuis.
Kan me echter ook voorstellen dat je de investering niet wil doen in een huurhuis.
Dit id idd alu.
Kijk of je iets kan met een scotchbrite schuurvlies (al dan niet op een boor), ontvetten en dan weer in de blanke (2k) lak.
Kijk of je iets kan met een scotchbrite schuurvlies (al dan niet op een boor), ontvetten en dan weer in de blanke (2k) lak.
Wise enough to play the fool
Bij de Hornbach zijn dit soort setjes niet heel duur, zie https://www.hornbach.nl/s...732/artikeloverzicht.html
Wellicht een idee om hier te kijken of je voor weinig wat kan vinden?
Wellicht een idee om hier te kijken of je voor weinig wat kan vinden?
Ik zou eerst bij de woningbouw informeren of je nieuwe kan krijgen. Nee heb je, ja kan je misschien krijgen.G.Scholtens schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:11:
Set alles er wel op en misschien beetje oppoetsen met RVS reiniger. Tzt maar keer nieuw deurbeslag halen of even bij de woningstichting informeren
En anders wat simpele setjes van Hoppe of Ami kopen op de deuren waar ze het hardste nodig zijn.
Spuitbusje zilverkleurige lak van de Action plus een bussie primer, een middagje werk en je hebt de boel weer netjes. Kosten: nog geen tientje, inclusief reiskosten
Ik zou je de moeite en tijd besparen en gewoon de deurkruk meenemen bij de actionIcephase schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:41:
Spuitbusje zilverkleurige lak van de Action plus een bussie primer, een middagje werk en je hebt de boel weer netjes. Kosten: nog geen tientje, inclusief reiskosten
€8 per set (https://www.action.com/nl-nl/p/deurkruk/)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Heb die van de action gehaald. Snel en goedkoop klaar. Alleen voor badkamer moet ik vandaag even naar de Hornbach
Ah, dit is random. Vroeg me al een tijdje af wat de vorige bewoners (studenten) hier hadden gedaan, maar ze hebben gewoon de goedkoopste van de Action genomen en er op gezet. Makes sense..DukeBox schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:47:
[...]
Ik zou je de moeite en tijd besparen en gewoon de deurkruk meenemen bij de action
Da's 1 set. Dat spuitbusje is voldoende voor minstens 10 sets, als 't niet meer is. Ik begreep dat TS meerdere sets nodig had. Maar voor eentje zou ik inderdaad een nieuwe halen.DukeBox schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:47:
[...]
Ik zou je de moeite en tijd besparen en gewoon de deurkruk meenemen bij de action
Het is vooral de moeite die het je bespaart en het ziet er ook meteen een stuk netter uit dan die aluminium dingen. Daarnaast zag ik op de foto's dat bijna overal de kunststof binnenring miste/versleten was dus heb je van die piepende dingen of zwarte vlekken op je handen door het slijpsel. Uiteraard kan ik niet in ieders portemonnee kijken maar dit leek mij de meest handige keuze voor TS op basis van de info in de SP.Icephase schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:45:
Da's 1 set. Dat spuitbusje is voldoende voor minstens 10 sets, als 't niet meer is. Ik begreep dat TS meerdere sets nodig had. Maar voor eentje zou ik inderdaad een nieuwe halen.
@G.Scholtens heb je de schidjes inmiddels weer op de deur zitten?
Ben wel benieuwd naar de gekozen oplossing.
Ben wel benieuwd naar de gekozen oplossing.
Mijn ervaring met goedkope deurkrukken is dat er speling ontstaat waardoor de krukken loskomen, of dat die rozet er steeds vanaf komt.DukeBox schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:47:
[...]
Tevens zit de TS wel met schroefgaten met jouw voorbeeld.
Ik zou eerder een bezoekje brengen aan de Hornbach.
Dat heb ik ook met die in de SP staan gehad. Zodra de plastic binnen ring een beetje begint te slijten dan begint de ellende.com2,1ghz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:06:
Mijn ervaring met goedkope deurkrukken is dat er speling ontstaat waardoor de krukken loskomen,
Het ligt natuurlijk een beetje aan de reden van het opknappen, gaat TS het huis verlaten (en is het een huurhuis, eigenlijk ook met koop het geval*) dan zou het allergoedkoopste setje mij goed genoeg zijn. De volgende bewoner sloopt mogelijk toch alle deuren eruit.
* (Ok ik heb een beetje een trauma..., we hebben ons huis ooit verkocht omdat er een nieuwe woning op ons pad kwam, dat huis hadden we net helemaal af (nieuwe keuken, badkamer, tuin, bijgebouw, gewoon eigenlijk helemaal zoals wij dat wilde) bleek dat de kopers het hele zaakje nagenoeg gestript hebben. We hebben er 5 jaar gewoond, wat ik wil zeggen: als TS er zelf van wil genieten, koop wat moois, als het niet eens zijn eigendom meer zal zijn (of al niet meer is want huur) waar is die 1 euro bak precies?
)
* (Ok ik heb een beetje een trauma..., we hebben ons huis ooit verkocht omdat er een nieuwe woning op ons pad kwam, dat huis hadden we net helemaal af (nieuwe keuken, badkamer, tuin, bijgebouw, gewoon eigenlijk helemaal zoals wij dat wilde) bleek dat de kopers het hele zaakje nagenoeg gestript hebben. We hebben er 5 jaar gewoond, wat ik wil zeggen: als TS er zelf van wil genieten, koop wat moois, als het niet eens zijn eigendom meer zal zijn (of al niet meer is want huur) waar is die 1 euro bak precies?
Pagina: 1