Toon posts:

Draadloze beldrukker op bestaande belinstallatie aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martendej
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-01 11:06
Beste medetweakers,

Gisteren zijn een groot deel van mijn houten kozijnen en deuren vervangen door kunststof varianten. Ik heb dus nu tijdelijk geen deurbel meer omdat de draden voor de oude beldrukker door het oude houten kozijn naar buiten gingen. Ik wil echter niet door mijn nieuwe kunststof kozijnen een gat naar buiten boren, maar wel de huidige belinstallatie (beltrafo, gong) behouden.

Nu is mijn kennis qua elektra niet enorm maar volgens mij is een bedrade beldrukker niets meer dan een onderbroken fasedraad die weer bij elkaar komt bij het indrukken van de knop?

Bestaan er draadloze beldrukkers met een ontvanger die de originele werking emuleert (verbinden draden van oude beldrukker) en aangesloten kan worden op de beltrafo?

Ik heb even gekeken maar kan alleen complete pakketten vinden met draadloze beldrukkers en gong in 1. Ik heb echter geen stopcontact in mijn meterkast (nee, oud, stoppenkast ook nog) en heb ook niet zo'n zin om een groep af te gaan splitsen om dat te realiseren al zou dat wel praktisch zijn, los van het feit dat die digitale 'gongen' niet heel luid / duidelijk zijn naar mijn mening.

Wie o wie zou mij kunnen voorzien van tips? Alvast bedankt! _/-\o_

Beste antwoord (via martendej op 22-02-2022 16:20)

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54
Er bestaan wel DIY projectjes waarbij je een draadloze bel modificeerd en daarop een es8266 aansluiten en vervolgens met een relais de bestaande bel activeren.
zie hier

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54
Er bestaan wel DIY projectjes waarbij je een draadloze bel modificeerd en daarop een es8266 aansluiten en vervolgens met een relais de bestaande bel activeren.
zie hier

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
De Honeywell DW915S kan op een trafo en heeft een draadloze knop maar ik weet niet of je die kan doorlussen naar een oude bel. Het geluid is best oke moet ik zeggen en je sluit er zo een tweede bel op aan. Is dat niets?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• CK1205
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02 23:04
Ik weet niet hoe makkelijk het in jouw situatie te doen is, maar ik heb bedrading van mijn deurbel via de kruipruimte onder de fundering naar buiten geleid en met een plak gootje op het kunstof deur kozijn geplakt

Niet heel chic, maar ik hoef mijn deurbel in iedergeval niet op te laden 🤪

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:11
Heidemann verkoopt dit. Je moet even op hun website graven, en dan kun je het waarschijnlijk zo bestellen bij conrad.

http://www.heidemann-hand...ireless-converter-hx.html

Je moet er een losse hx zender bij kopen.

[Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 22-02-2022 06:52]

• martendej
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-01 11:06
Hallo allen,

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Ik zoek inderdaad zoiets als @htca noemde, dus een draadloze beldrukker die een relais activeert en daarmee dus de draden van de oude beldrukker draadloos met elkaar 'verbindt'. Zo kan ik de oude beltrafo en gong behouden omdat deze nog prima voldoen.

Ik heb dit niet kant-en-klaar kunnen vinden (wat ik eigenlijk gek vind, ik zal toch niet de enige zijn?) dus het zal een kwestie worden van zelf een ontvanger met relais in elkaar knutselen. Ik heb gelukkig wat ICT voorkennis dus dat moet wel gaan lukken.

Iedereen bedankt voor de reacties, en verdere tips (voor eventuele kant-en-klare oplossingen) zijn altijd welkom!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee