Portable Monitor voor laptop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 08:08
Wat ga je met je monitor doen?
Voor mijn werk is het erg handig als ik 2 monitoren heb en ik zal veel op locatie gaan werken, zowel binnen als buitenland.
Daarom ben ik mij aan het oriënteren op een portable monitor.
Ik heb een 14" Dell Latitude 7480 (Core i5-7300U / 8gb ram) met iig een HDMI en usb-c aansluiting om de monitor op aan te sluiten.

Wat is je budget?
rond de €200 / max €250

Ben je van plan je monitor veel mee te nemen?
Ja, daarom lijkt het me handig als het een monitor is zonder ingebouwde accu. Dit scheelt weer gewicht en de accu van m'n laptop is nog erg goed en gaat zo'n 10 uur mee. Daarnaast zal ik op de meeste plekken stroom hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse. Specs denk ik aan:
  1. Full HD
  2. 14 a 15 inch (makkelijk als hij qua grootte in een compacte laptoptas past (de laptop is 331 x 220 x 17.05 mm)
  3. Zonder accu
  4. Zonder speakers
  5. Liefst usb-c
De reden dat ik hier wat input vraag is omdat ik zelf totaal geen ervaring heb met deze schermen en als ik online zoek op vergelijkingen, kom ik veel op simpele opsommingen van specs.
Maar gezien het nog een redelijk niche product is ben ik wat meer op zoek naar echte gebruikerservaringen en tips.
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Pusherman_ op 24-03-2022 02:31)

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 18:26
Hoi Pusherman_,

Ik gebruik zelf al jaren draagbare monitoren, omdat ik veel onderweg ben, en graag productief wil blijven. Ik kan bijna niet zonder dual monitor setup, ook niet onderweg. Dus heb hier behoorlijk veel ervaring mee.

1 aspect dat je aangeeft, full HD, zou voor mij persoonlijk een no-go zijn. de 16:9 ratio vind ik echt verschrikkelijk voor productiviteit, en 1080p vind ik persoonlijk ook echt te weinig. Je hebt voor productiviteit geen 4K nodig, maar in de hoogte vind ik minimaal 1200 pixels echt wel vereist, ik met als ik tegenwoordig achter een monitor met 1080 pixels in de hoogte zit, dat ik dit echt irritant vind.

Dus mijn suggestie voor de resolutie zou ook zijn om minimaal voor een 19:10 2K resolutie te gaan, zoals: 2160 x 1350 of 2560*1600. Dan heb je ook een externe monitor, die zelfs in de toekomst relevant blijft. Want 1080p is in mijn inziens een restant van een hele vervelende generatie beeldschermen, waarbij fabrikanten goedkoop wilde zijn door de monitoren de zelfde ratio te geven als TV's. Want 16:9 is altijd "shit" geweest.

Het bekendste "normale" merk is Asus, maar die hebben over het algemeen geen goede resolutie, erg magertjes. Dan heb je op aliexpress een heleboel fabrikanten, die op zich best leuke specs hebben. Ik heb, in het verleden best een aantal aliexpress schermen gebruikt, omdat de betere merken gewoon allemaal geen goede specs hadden/hebben. Maar aliexpress schermen hebben vaak wat nukken en lastige aspecten. Bijvoorbeeld 1 van de schermen, moest ik elke keer opnieuw de helderheid instellen, die altijd terug naar het laagst ging, dat is behoorlijk irritant. Verder zijn er heel veel Touch, en dat vind ik vaak ook onwenselijk, ook omdat het meestal niet goed werkt.

Ik ben uiteindelijk op een merk uitgekomen, dat in mijn optiek, met kop en schouders boven al het andere uitsteekt, het is een heel onbekend merk, maar ze zijn echt fantastisch: https://www.intehill.com/

Ik heb hier nu twee monitoren van, met twee verschillende use cases. Mijn laptop is een super lichte Thinkpad X1 Nano.

Use-case 1:
Ik heb een 2K 13.3“ Monitor, die dagelijks gewoon bij mijn laptop in de laptop tas zit, en ik dus altijd bij me heb. Met mijn X1 Nano samen met die 13,3 inch intehill heb ik gewoon een dual-monitor systeem bij me, dat nog steeds minder weegt dan een gemiddelde 15inch laptop.

Use-case 2:
Daarnaast heb ik zelf ook hun 17" 4K monitor, die ik mee neem als ik buitenshuis heel productief wil zijn. Ik ga wel eens langere perioden van huis, waarbij ik nog best veel werk tijdens mijn reis, en dan neem ik de 17" mee, en ook mijn 65% mechanisch Keyboard, dan heb ik gewoon een heel relaxed werkstation mee met een 3 monitor opstelling waarbij de middelste 17" is, en aan de twee zijkanten nog een 13,3".

Ik zou je deze aanraden, ivm je laptop: https://www.intehill.com/...h-4k-monitor-for-mac-mini
Maar die is net buiten je budget.

Deze valt ruim binnen je budget: https://www.intehill.com/...-3-monitor-for-macbook-m1 Maar die is qua scherm-grootte wat kleiner dan die van je laptop.

Ze zijn overigens allemaal met 1 USB-C kabel te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik de 17 Inch echter toch met een eigen powersuply, omdat die gewoon erg veel energie vergt, en dit minder stabiel werkt. Maar 13 tot 15 inch is heel erg goed te doen met power en data over 1 USB-C kabel.

Helaas worden ze bijna allemaal met luidsprekers geleverd, wat natuurlijk overbodig is, maar daar denken deze fabrikanten helaas vaak anders over.

Opleiding Brandveiligheid

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 18:26
Hoi Pusherman_,

Ik gebruik zelf al jaren draagbare monitoren, omdat ik veel onderweg ben, en graag productief wil blijven. Ik kan bijna niet zonder dual monitor setup, ook niet onderweg. Dus heb hier behoorlijk veel ervaring mee.

1 aspect dat je aangeeft, full HD, zou voor mij persoonlijk een no-go zijn. de 16:9 ratio vind ik echt verschrikkelijk voor productiviteit, en 1080p vind ik persoonlijk ook echt te weinig. Je hebt voor productiviteit geen 4K nodig, maar in de hoogte vind ik minimaal 1200 pixels echt wel vereist, ik met als ik tegenwoordig achter een monitor met 1080 pixels in de hoogte zit, dat ik dit echt irritant vind.

Dus mijn suggestie voor de resolutie zou ook zijn om minimaal voor een 19:10 2K resolutie te gaan, zoals: 2160 x 1350 of 2560*1600. Dan heb je ook een externe monitor, die zelfs in de toekomst relevant blijft. Want 1080p is in mijn inziens een restant van een hele vervelende generatie beeldschermen, waarbij fabrikanten goedkoop wilde zijn door de monitoren de zelfde ratio te geven als TV's. Want 16:9 is altijd "shit" geweest.

Het bekendste "normale" merk is Asus, maar die hebben over het algemeen geen goede resolutie, erg magertjes. Dan heb je op aliexpress een heleboel fabrikanten, die op zich best leuke specs hebben. Ik heb, in het verleden best een aantal aliexpress schermen gebruikt, omdat de betere merken gewoon allemaal geen goede specs hadden/hebben. Maar aliexpress schermen hebben vaak wat nukken en lastige aspecten. Bijvoorbeeld 1 van de schermen, moest ik elke keer opnieuw de helderheid instellen, die altijd terug naar het laagst ging, dat is behoorlijk irritant. Verder zijn er heel veel Touch, en dat vind ik vaak ook onwenselijk, ook omdat het meestal niet goed werkt.

Ik ben uiteindelijk op een merk uitgekomen, dat in mijn optiek, met kop en schouders boven al het andere uitsteekt, het is een heel onbekend merk, maar ze zijn echt fantastisch: https://www.intehill.com/

Ik heb hier nu twee monitoren van, met twee verschillende use cases. Mijn laptop is een super lichte Thinkpad X1 Nano.

Use-case 1:
Ik heb een 2K 13.3“ Monitor, die dagelijks gewoon bij mijn laptop in de laptop tas zit, en ik dus altijd bij me heb. Met mijn X1 Nano samen met die 13,3 inch intehill heb ik gewoon een dual-monitor systeem bij me, dat nog steeds minder weegt dan een gemiddelde 15inch laptop.

Use-case 2:
Daarnaast heb ik zelf ook hun 17" 4K monitor, die ik mee neem als ik buitenshuis heel productief wil zijn. Ik ga wel eens langere perioden van huis, waarbij ik nog best veel werk tijdens mijn reis, en dan neem ik de 17" mee, en ook mijn 65% mechanisch Keyboard, dan heb ik gewoon een heel relaxed werkstation mee met een 3 monitor opstelling waarbij de middelste 17" is, en aan de twee zijkanten nog een 13,3".

Ik zou je deze aanraden, ivm je laptop: https://www.intehill.com/...h-4k-monitor-for-mac-mini

Deze valt ruim binnen je budget: https://www.intehill.com/...-3-monitor-for-macbook-m1 Maar die is qua scherm-grootte wat kleiner dan die van je laptop.

Ze zijn overigens allemaal met 1 USB-C kabel te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik de 17 Inch echter toch met een eigen powersuply, omdat die gewoon erg veel energie vergt, en dit minder stabiel werkt. Maar 13 tot 15 inch is heel erg goed te doen met power en data over 1 USB-C kabel.

Helaas worden ze bijna allemaal met luidsprekers geleverd, wat natuurlijk overbodig is, maar daar denken deze fabrikanten helaas vaak anders over.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 08:08
Emielio schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:29:
Hoi Pusherman_,

Use-case 1:

Use-case 2:

toon volledige bericht
Sorry voor mijn trage reactie (was in het buitenland), maar wat een goed uitgebreid verhaal!
Ik ga me zeker in dit merk verdiepen want dit is precies wat ik zoek denk ik.

Ontzettend bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:36
Pusherman_ schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Sorry voor mijn trage reactie (was in het buitenland), maar wat een goed uitgebreid verhaal!
Ik ga me zeker in dit merk verdiepen want dit is precies wat ik zoek denk ik.

Ontzettend bedankt! _/-\o_
Ben benieuwd naar wat je eventueel gekocht heb. Ben zelf ook zoekende naar een portable monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 20:16
Even mijn ervaring aanvullen met Intehill monitor.
Ik heb 2 weken geleden een 13.4" 4K monitor gekocht voor 209€:
https://www.intehill.com/...ucts/13-4-inch-4k-monitor
Vandaag geleverd en ik moet zeggen: dit ding is echt fantastisch goed.
4k resolutie: 3840*2400, is eigenlijk teveel voor zo'n klein scherm, maar goed: het is er en je betaalt er eigenlijk niet extra voor.
Brightness is zeer goed, beter dan mijn Lenovo Ideapad 5 Pro met toch ook een goed scherm (14" 2800x1400)
Klein, licht, handig: ideaal om mee te nemen naar kantoor waar men FHD schermen met VGA aansluiting wel genoeg vind.
USB-C lader van mijn Lenovo in de portable monitor, 1 van de meegeleverde USB-C kabels van monitor naar laptop, en voila: alles werkt perfect!
Bediening van het menu is eenvoudig met het draai/klik wieltje.
Het werkt gewoon.
Ik kan Intehill zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Chris_147 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:45:
Even mijn ervaring aanvullen met Intehill monitor.
Ik heb 2 weken geleden een 13.4" 4K monitor gekocht voor 209€:
https://www.intehill.com/...ucts/13-4-inch-4k-monitor
Vandaag geleverd en ik moet zeggen: dit ding is echt fantastisch goed.
4k resolutie: 3840*2400, is eigenlijk teveel voor zo'n klein scherm, maar goed: het is er en je betaalt er eigenlijk niet extra voor.
Brightness is zeer goed, beter dan mijn Lenovo Ideapad 5 Pro met toch ook een goed scherm (14" 2800x1400)
Klein, licht, handig: ideaal om mee te nemen naar kantoor waar men FHD schermen met VGA aansluiting wel genoeg vind.
USB-C lader van mijn Lenovo in de portable monitor, 1 van de meegeleverde USB-C kabels van monitor naar laptop, en voila: alles werkt perfect!
Bediening van het menu is eenvoudig met het draai/klik wieltje.
Het werkt gewoon.
Ik kan Intehill zeker aanraden!
Dank voor je ervaring! Heb je direct bij die site besteld? Zo ja, wat was de levertijd ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 20:16
Direct bij de site ja. Ik moet nog wel even kijken of ik een factuur met BTW nummer van hen kan krijgen, dat is wel belangrijk voor de boekhouder.
17/10 besteld, 2/11 geleverd.

Ondertussen een review geplaatst: Intehill Studio Display 13,4" Aluminium review door Chris_147

[ Voor 27% gewijzigd door Chris_147 op 04-11-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 22:56
Intehill biedt op dit moment een aantal schermen met korting aan. Heb vandaag de 15" FullHD met touch besteld voor net geen €200. Zat al een tijdje tegen een draagbare monitor aan te hikken en nav de enthousiaste verhalen hier bij Intehill gekeken. De prijs heeft me over de streep getrokken. Levering "lokaal" (ergens uit de EU). Benieuwd wat de levertijd gaat zijn.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik heb i.v.m. garantie een nieuwe Intehill monitor ontvangen. Ik heb intussen al een andere (Intehill) monitor aangeschaft dus ik heb de nieuwe niet nodig. Mocht iemand interesse hebben, kijk eens tussen mijn advertenties :)

Edit: de monitor is inmiddels verkocht

[ Voor 8% gewijzigd door TheNameIsBart op 02-02-2023 06:39 ]

Pagina: 1