Toon posts:

Migratie IS-Group naar Argeweb - facturatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11-2022
Goede middag mede Tweakers,

Beetje achtergrond informatie. Ik heb ca 22 jaar geleden 2 domeinnamen geregistreerd en hier 'email hosting' bij afgesloten bij NXS. Na een aantal jaren zijn ze overgenomen door Internedservices aka de IS-Groep. Die weer overgenomen is door KPN.
KPN heeft besloten om, in de volgende re-shuffle, mijn contracten onder te brengen bij Argeweb. (die weer samengevoegd is met Yourhosting). Nu mijn probleem.

Argeweb blijkt de oude contracten niet te respecteren en hebben deze onaangekondigd eenzijdig aan gepast. Waardoor mijn kosten nu ineens meer dan verdubbelen. En dat blijkt uit de facturen die ze me via mail gestuurd hebben (en via automatische incasso afgeschreven hebben), dus zonder verdere communicatie hierover.

Ik heb contact opgenomen met hun helpdesk en ze doen net of dat dit een normale gang van zaken is. Daarom neem aan dat ik daarom niet de enige ben die dit overkomen is.

Nog iemand anders last van dit probleem en zo ja hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ik vind het overigens echt schandalig wat ze doen, maar weet niet goed hoe ik hier verder actie op kan ondernemen zonder mijn rechten op de 'oude tarieven' kwijt te raken.

Beste antwoord (via Poolijs op 18-02-2022 17:35)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Poolijs schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:33:
Ik vind het overigens echt schandalig wat ze doen, maar weet niet goed hoe ik hier verder actie op kan ondernemen zonder mijn rechten op de 'oude tarieven' kwijt te raken.
Kijk het was natuurlijk netjes geweest als ze de enorme stijging vooraf hadden gemaild. Dit heeft bijvoorbeeld Transip laatst wel gedaan dat de domein prijzen omhoog gaan.

Het is net als bij energie maatschappijen. Je contract (bij hosting bedrijven meestal 1 jaar) is het jaar om je gaat de nieuwe prijzen hoe dan ook betalen.

Zo had provider Tweak voor 365 euro pj internet. Door het jaar heen is dat tarief omhoog gegaan naar 410 euro. Je raad het al bij verlenging mag ik 410 euro ipv de 365 euro waar ik ooit begonnen ben. Maar ook Tweak heeft hiervoor vooraf gemaild.

Hoe Argeweb nu heeft gehandeld (door vooraf niet te informeren, maar bij nieuwe verlenging je rot te laten schrikken) is gewoon slecht. Maar welk bedrijf ook terug naar je oude tarief kan niet.

Er zijn hier en daar uitzonderingen. Zo had Antagonist door de jaren heen veranderingen van pakketten. Ooit daar begonnen met 30 euro pj hosting+domein. Ze zijn heel lang schappelijk geweest, want het pakket heb ik zeker 6 jaar nog gehad toen dat niet meer te verkrijgen was, voor 30 euro. Op ten duur willen ze van die oude meuk af. Ik had de keus ergens anders heen gaan of nieuwe tarief van 85 euro pj betalen (wat ze al 6 jaar bij nieuwe klanten hanteerden). Opslag en traffic is veel meer maar ja dat gebruik ik toch niet.

Zo ook Tweakers. Een Ad free abbo was prima voor 1 euro pm (meer had ik niet nodig). Helaas die is er ook niet meer. Gelukkig hanteert Tweaker wel nu een mooie korting voor actievere leden. Maar 1 euro pm Tweakers is ook verleden tijd.

Als bedrijven loyaal naar de klant zijn ben ik dat ook naar hun. Dus in mijn geval ben ik bij Antagonist gebleven. Het werkt, nooit gedoe en heb eigenlijk al 6 jaar lang 55 euro per jaar bespaard...

Wat Argeweb heeft geflikt. Zou ik heel makkelijk in zijn. Is even kijken naar andere partijen die aanbieden wat jij wil.

Antagonist biedt ook email hosting aan. Maar zijn met domeinnaam aan de prijs.

Volgende genoemde geen ervaring mee maar komen regelmatig in topics voorbij.

Mijn.host is wat goedkoper (met .NL zijn ze de helft goedkoper dan bv antagonist)
Cloud86

Verder heb je nog andere partijen die specifiek mail hosting doen denk aan Soverin.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Argeweb blijkt de oude contracten niet te respecteren en hebben deze onaangekondigd eenzijdig aan gepast. Waardoor mijn kosten nu ineens meer dan verdubbelen.
Dit is heel normaal tegenwoordig. Naast Argeweb zijn er meer gruwelijke partijen die prijzen exorbitant ophogen.
Argeweb communiceert nooit dat er een nieuwe factuur aankomt.

Je enige mogelijkheid is om dit te laten escaleren tot een rechtszaak waarbij jij heel duidelijk kan aangeven dat je nooit een melding van prijsverhogingen hebt ontvangen.

Zelf heb ik wat mensen die bij Argeweb zaten ze de optie gegeven om gewoon te betalen, vervolgens alles naar mijn hosting over te zetten met 1 gratis jaar hosting en de boel de boel te laten.
We praten immers over een paar tientjes en niet honderden euro's.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kijk het was natuurlijk netjes geweest als ze de enorme stijging vooraf hadden gemaild. Dit heeft bijvoorbeeld Transip laatst wel gedaan dat de domein prijzen omhoog gaan.

Het is net als bij energie maatschappijen. Je contract (bij hosting bedrijven meestal 1 jaar) is het jaar om je gaat de nieuwe prijzen hoe dan ook betalen.

Zo had provider Tweak voor 365 euro pj internet. Door het jaar heen is dat tarief omhoog gegaan naar 410 euro. Je raad het al bij verlenging mag ik 410 euro ipv de 365 euro waar ik ooit begonnen ben. Maar ook Tweak heeft hiervoor vooraf gemaild.

Hoe Argeweb nu heeft gehandeld (door vooraf niet te informeren, maar bij nieuwe verlenging je rot te laten schrikken) is gewoon slecht. Maar welk bedrijf ook terug naar je oude tarief kan niet.

Er zijn hier en daar uitzonderingen. Zo had Antagonist door de jaren heen veranderingen van pakketten. Ooit daar begonnen met 30 euro pj hosting+domein. Ze zijn heel lang schappelijk geweest, want het pakket heb ik zeker 6 jaar nog gehad toen dat niet meer te verkrijgen was, voor 30 euro. Op ten duur willen ze van die oude meuk af. Ik had de keus ergens anders heen gaan of nieuwe tarief van 85 euro pj betalen (wat ze al 6 jaar bij nieuwe klanten hanteerden). Opslag en traffic is veel meer maar ja dat gebruik ik toch niet.

Zo ook Tweakers. Een Ad free abbo was prima voor 1 euro pm (meer had ik niet nodig). Helaas die is er ook niet meer. Gelukkig hanteert Tweaker wel nu een mooie korting voor actievere leden. Maar 1 euro pm Tweakers is ook verleden tijd.

Als bedrijven loyaal naar de klant zijn ben ik dat ook naar hun. Dus in mijn geval ben ik bij Antagonist gebleven. Het werkt, nooit gedoe en heb eigenlijk al 6 jaar lang 55 euro per jaar bespaard...

Wat Argeweb heeft geflikt. Zou ik heel makkelijk in zijn. Is even kijken naar andere partijen die aanbieden wat jij wil.

Antagonist biedt ook email hosting aan. Maar zijn met domeinnaam aan de prijs.

Volgende genoemde geen ervaring mee maar komen regelmatig in topics voorbij.

Mijn.host is wat goedkoper (met .NL zijn ze de helft goedkoper dan bv antagonist)
Cloud86

Verder heb je nog andere partijen die specifiek mail hosting doen denk aan Soverin.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee