Toon posts:

Vraag over opmerking in artikel Rode Kruis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 18:27
In het artikel nieuws: Datalekhack op Rode Kruis vond plaats door ongepatchte Zoho ManageEng... van @Tijs Hofmans staat de volgende opmerking:
Opvallend is dat het Rode Kruis niet met stelligheid wil zeggen of er gegevens zijn buitgemaakt.
Uit de tekst lijkt niet duidelijk opgemaakt te kunnen worden waarom het opvallend is. De extra informatie gaat niet in waarom het opvallend is. Uit de bronen valt het ook niet op te maken, bijvoorbeeld omdat er eerder ook al geen stelligheid was. Daarmee is het raden waaruit de opvallendheid nu blijkt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

For example, we understand that the average time to identify a data breach is 212 days**.
Dat dus. Dat het evident is dat er langere tijd toegang is geweest tot de systemen en dat er ook records "weggekopieerd" zijn, dat lijkt te kloppen. Maar ze verbergen zich nu opvallend achter het feit dat niemand weet of & waar die gegevens zijn en of ze ook als buit (sic) verkocht/verhandeld/misbruikt worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tijs Hofmans
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:44

Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator
Ik vond dat wel opvallen omdat ik dacht dat het wel in de logs zou hebben gestaan. Maar misschien te veel speculatie mijnerzijds dus haal ik het wel weg.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 18:27
Het is geen vreemde gedachte dat er ergens uit op te maken zou moeten zijn dat gegevens gelekt zijn. Ik weet niet precies wat er in Zwitserland verplicht is, maar in de EU is er niet zomaar een eis van verantwoordelijkheid te weten hoe persoonsgegevens verwerkt zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee