[BBG][Maart 2022] 4K Gaming Systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
In de BBG van Maart 2022 willen we weer een 4K gaming systeem opnemen.
Het systeem moet daarmee voorzien zijn van krachtige hardware, en zal daarom aardig aan de prijs zijn.
We verwachten voor die prijs dan ook goede prestaties in vrijwel alle scenario's.

De huidige opzet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 421,52€ 421,52
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 249,-€ 249,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)€ 1.299,-€ 1.299,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 69,90€ 69,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Geheugen internKingston Fury Beast KF436C18BBK2/32€ 144,90€ 144,90
1VoedingenCooler Master V850 Gold - V2€ 107,87€ 107,87
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink)€ 319,90€ 319,90
Totaal€ 2.687,31

Onderbouwing:

CPU: Intel CPU welke in de recente Processor BBG als beste getest werd, en in veel gevallen sneller is dan zijn AMD tegenhanger (5900x).
Moederbord: De Gigabyte kreeg in een recente test van Tweakers het "Ultimate" label omdat het gewoon een goede plank is.
GPU: Een 3080Ti van MSI: Een stevige kaart, voor een even zo stevige prijs, maar voor dat geld verwachten we ook een vloeiende ervaring in vrijwel alle games.
Aangepast naar een 3080 van Gigabyte, de 3080Ti is zijn meerprijs eigenlijk niet waard.
Behuizing: Een relatief simpele, maar veelgeprezen behuizing van NZXT.
Processorkoeling: Een prima koeler van be quiet! De non-Pro versie zou ook kunnen, maar deze kan net iets meer warmte kwijt.
Geheugen: Een vrij standaard geheugen kit, welke gewoon prima is.
Voeding: Een wat ouder model, maar kwalitatief gewoon goed en betrouwbaar.
Aangepast naar een iets couranter model, van vergelijkbare (goede) kwaliteit.
SSD: Een wat stevigere SSD, wat misschien niet specifiek merkbaar is, maar in de zeldzame gevallen dat het helpt (sequentiele transfers) is een SN850 wel lekker snel. (Aangepast naar een 2TB model).

Dingen waar ik over twijfel:
- CPU Koeler: We zouden voor een AIO kunnen gaan, maar dat is voor mij een vrij onbekend terrein. En ik weet niet of het heel veel waarde heeft.
- Voeding: Een 850W voeding van hoge kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn, maar misschien zijn er modernere alternatieven die beter zijn? Misschien @Hackus een goede tip?
- Geheugen: De CPU kan in theorie DDR5 aan, maar dat is het volgens mij nog niet heel erg waard. Misschien dat iemand daar meer over kan zeggen?
- Behuizing: Het is het goedkoopste onderdeel van het systeem, misschien is dat niet zo'n goed teken, maar ik kan niet zo goed bedenken waarom we een veel duurdere kast zouden moeten nemen.

Tips? Opmerkingen? Ik hoor ze graag!

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 17-02-2022 15:56 ]

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 11:58
- Voeding: Een 850W voeding van hoge kwaliteit zou goed genoeg moeten zijn, maar misschien zijn er modernere alternatieven die beter zijn? Misschien @Hackus een goede tip?
Ik zie geen reden om in deze situatie te wijzigen. let wel op dat veel mensen BBG blindelings opvolgen en deze voeding kun je gewoon blindelings kopen en dan heb je een goede koop.
- Behuizing: Het is het goedkoopste onderdeel van het systeem, misschien is dat niet zo'n goed teken, maar ik kan niet zo goed bedenken waarom we een veel duurdere kast zouden moeten nemen.
Heb de behuizing zelf ook. Je krijgt waar je voor betaald en dat zie je in reviews met bouwconstructie. Zelf is voor mij deze kast gewoon beste keuze, namelijk: Straks design, goedkoop en als hij éénmaal staat blijft hij daar toch staan. Ook geven ze aan dat de airflow minder is in deze kast, maar ik kan slecht beoordelen hoe ik dat moet werken. Hij doet het naar mijn idee goed en de temp's lopen niet te hoog op.
GPU: Een 3080Ti van MSI: Een stevige kaart, voor een even zo stevige prijs, maar voor dat geld verwachten we ook een vloeiende ervaring in vrijwel alle games.
3080TI is toch wel beetje overkill? Met een stap minder bespaar je flink, maar lever je niet zoveel in.

Moederbord vind ik lastig. Want de Gigabyte AORUS scoort vaak het minste van alle Z690 (zie b.v. YouTube: The Best Value Intel Z690 Motherboard: VRM Thermal Benchmark) , maar het is me onduidelijk wat je daarvan in de praktijk ziet en merkt. Ik zie overigens vaak deze voorbij komen: pricewatch: Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 (rev. 1.0) Is de MSI variant niet een beter? pricewatch: MSI PRO Z690-A DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FireDrunk
grote_oever schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Ik zie geen reden om in deze situatie te wijzigen. let wel op dat veel mensen BBG blindelings opvolgen en deze voeding kun je gewoon blindelings kopen en dan heb je een goede koop.
Top!
[...]

Heb de behuizing zelf ook. Je krijgt waar je voor betaald en dat zie je in reviews met bouwconstructie. Zelf is voor mij deze kast gewoon beste keuze, namelijk: Straks design, goedkoop en als hij éénmaal staat blijft hij daar toch staan. Ook geven ze aan dat de airflow minder is in deze kast, maar ik kan slecht beoordelen hoe ik dat moet werken. Hij doet het naar mijn idee goed en de temp's lopen niet te hoog op.
Klinkt dus als een prima advies.
[...]

3080TI is toch wel beetje overkill? Met een stap minder bespaar je flink, maar lever je niet zoveel in.
Klopt, ik twijfelde een beetje welke 3080 dan een goede vervanger zou kunnen zijn, de Gigabyte Turbo is niet zo heel goed (maar wel als een van de weinige redelijk leverbaar).
Moederbord vind ik lastig. Want de Gigabyte AORUS scoort vaak het minste van alle Z690 (zie b.v. YouTube: The Best Value Intel Z690 Motherboard: VRM Thermal Benchmark) , maar het is me onduidelijk wat je daarvan in de praktijk ziet en merkt. Ik zie overigens vaak deze voorbij komen: pricewatch: Gigabyte Z690 GAMING X DDR4 (rev. 1.0) Is de MSI variant niet een beter? pricewatch: MSI PRO Z690-A DDR4
Een moederbord onderbouwen is ook echt lastig. De Gigabyte heeft 4 gekoelde M.2 sloten, wat voor sommigen best handig kan zijn. De MSI heeft er 'maar' 1. Wat voor velen genoeg zou zijn.

Verder kan ik niet heel specifiek voor en/of nadelen vinden tussen die twee... De MSI is 50 euro goedkoper, dat is op zich niet super veel op het totaal, maar geld weggooien is altijd zonde :)

Even niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24
Gezien de geruchten over het stroomverbruik van komende generaties high-end videokaarten, is het niet misschien verstandig om minimaal voor een 1200Watt PSU te gaan?

Slechts 1TB aan opslag in en €3000 systeem? Misschien een ~500GB SSD voor OS+progs en een 2TB SSD voor games en overige?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• spacebar
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-02-2022
FireDrunk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:03:
[...]

Top!

[...]

Klinkt dus als een prima advies.

[...]

Klopt, ik twijfelde een beetje welke 3080 dan een goede vervanger zou kunnen zijn, de Gigabyte Turbo is niet zo heel goed (maar wel als een van de weinige redelijk leverbaar).

[...]

Een moederbord onderbouwen is ook echt lastig. De Gigabyte heeft 4 gekoelde M.2 sloten, wat voor sommigen best handig kan zijn. De MSI heeft er 'maar' 1. Wat voor velen genoeg zou zijn.

Verder kan ik niet heel specifiek voor en/of nadelen vinden tussen die twee... De MSI is 50 euro goedkoper, dat is op zich niet super veel op het totaal, maar geld weggooien is altijd zonde :)
toon volledige bericht
Ik heb een vergelijkbaar systeem samengesteld en ben voor een MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING Z TRIO 12G gegaan, https://www.alternate.nl/...AUWaPIDyWK5RoCRXMQAvD_BwE https://www.notebooksbill...io+12g+grafikkarte+750818
En misschien 3600mhz cl16 RAM?
Als koeler heb ik de pricewatch: Noctua NH-U12A chromax.black dan horen alle ram clearance problemen tot het verleden, en van wat ik begrijp zijn de prestaties vergelijkbaar met de dark rock pro 4 en de Noctua NH-D15.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:14
@spacebar: De kaarten die je linkt zijn gewone 3080's, geen 3080 Ti's. De MSI GeForce RTX 3080 Gaming Z Trio staat in de pricewatch voor € 1.599, maar er zijn duidelijk goedkopere 3080's beschikbaar.

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:46
Ik zou voor een voordeligere 3080 gaan of een FE 3080ti uit V&A die nog gesealed is. Scheelt toch weer een paarhonderd euro.

• FireDrunk
NitroX infinity schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:27:
Gezien de geruchten over het stroomverbruik van komende generaties high-end videokaarten, is het niet misschien verstandig om minimaal voor een 1200Watt PSU te gaan?

Slechts 1TB aan opslag in en €3000 systeem? Misschien een ~500GB SSD voor OS+progs en een 2TB SSD voor games en overige?
Hmm, zit wat in. Is wel heel erg smaak afhankelijk. Is 1 * 2TB dan niet een makkelijkere optie?
spacebar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar systeem samengesteld en ben voor een MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING Z TRIO 12G gegaan, https://www.alternate.nl/...AUWaPIDyWK5RoCRXMQAvD_BwE https://www.notebooksbill...io+12g+grafikkarte+750818
En misschien 3600mhz cl16 RAM?
Als koeler heb ik de pricewatch: Noctua NH-U12A chromax.black dan horen alle ram clearance problemen tot het verleden, en van wat ik begrijp zijn de prestaties vergelijkbaar met de dark rock pro 4 en de Noctua NH-D15.
Die is wel een *stuk* duurder... Is dat het echt waard?
BHStar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:17:
Ik zou voor een voordeligere 3080 gaan of een FE 3080ti uit V&A die nog gesealed is. Scheelt toch weer een paarhonderd euro.
Gesealed V&A adviseren in een BBG is een beetje onhandig.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:46
FireDrunk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:21:
Gesealed V&A adviseren in een BBG is een beetje onhandig.
Zo, ik zit echt niet te lezen. Dacht dat ik iemand help met het samenstellen van z'n PC. Let niet op mij, ik ga wel wat koffie zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 18:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

NitroX infinity schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:27:

[...]
Ik wil me er niet te veel mee bemoeien ofzo hoor, maar bedoel je dit sarcastisch of niet? :P

Mijn sarcasme detector is stuque. :+

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:42
ik zou echt voor een 3080 gtx gaan voor deze BBG,deze niet veel lanzamer als een 3080ti,maar wel veel goedkoper.En kan 4k aan met fatsoenlijke fps

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 17-02-2022 15:49 ]

• FireDrunk
freaky35 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:48:
ik zou echt voor een 3080 gtx gaan voor deze BBG,deze niet veel lanzamer als een 3080ti,maar wel veel goedkoper.
Hebben we dan ook voorkeur voor een specifiek model?
Of zou deze goed zijn: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)

Even niets...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Cooler Master V850 Gold - V2
pricewatch: Gigabyte Aorus P850W
kan ook prima

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 17-02-2022 15:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:42
FireDrunk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Hebben we dan ook voorkeur voor een specifiek model?
Of zou deze goed zijn: pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR)
Dat lijkt mij een prima keus :) ,ben benieuwt wat anderen er van denken :)

• FireDrunk
Heb de startpost aangepast:

- Voeding gewijzigd op advies van Hackus
- GPU gewijzigd naar en 3080 van Gigabyte ipv de 3080Ti
- SSD omgezet naar een 2TB model.

Even niets...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met RTX3080 is 750w wel voldoende.
oa
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W
pricewatch: Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt
pricewatch: Cooler Master V750 Gold-V2

als je de H510 wilt als behuizing , kies dan de flow versie <= @FireDrunk

i7 KF is stuk goedkoper(nu) pricewatch: Intel Core i7-12700KF Boxed

SSD pricewatch: Gigabyte AORUS Gen4 SSD 2TB

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 22-02-2022 13:06 . Reden: edit to FD ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24
@Blaat Zomaar een gedachte. Ik heb 400Watt+ gelezen, gecombineerd met 250W voor een dik overgeklokte cpu en je zit al op 650W. Ga je naar SLI, als dat nog een ding is, dan zit je al op 1050Watt.

Kan toch geen kwaad om wat extra ruimte te hebben?

@FireDrunk Ik kan niet zeggen dat ik fan ben van die SSD. Dit is toch een Best Buy? 2TB SSD's staan al voor €160 tot €200 te koop. Dan vindt ik €320 geen Best Buy. Er staat zelfs al een 4TB SSD voor €330 te koop; pricewatch: Samsung 870 QVO 4TB

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• FireDrunk
NitroX infinity schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:11:
*knip*
@FireDrunk Ik kan niet zeggen dat ik fan ben van die SSD. Dit is toch een Best Buy? 2TB SSD's staan al voor €160 tot €200 te koop. Dan vindt ik €320 geen Best Buy. Er staat zelfs al een 4TB SSD voor €330 te koop; pricewatch: Samsung 870 QVO 4TB
Deze kwam als "ultimate" uit de test bij de Tweakers SSD BBG. Uiteraard zijn er goedkopere alternatieven, maar dat geldt voor bijna alle componenten.
De afweging is een beetje, wat vind je 'nuttig' ten opzichte van de prijs.
Deze is zeker aan de dure kant, maar ik krijg persoonlijk een beetje vieze smaak in mijn mond om voor een 'el-cheapo' SSD te gaan in zo'n dure bak. Zelfs met de kennis dat het effectief niet super veel uitmaakt voor de real-world performance.

Kortgezegd: Ik zou het liefst een beetje een 'luxe' optie nemen, en niet de onderkant van de markt. Dat hoeft zeker niet perse de SN850 te zijn.

Ter illustratie, @Blaat kiest in het BBG topic van de 1440p bak voor de 970 Evo Plus.

Even niets...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blaat Zomaar een gedachte. Ik heb 400Watt+ gelezen, gecombineerd met 250W voor een dik overgeklokte cpu en je zit al op 650W. Ga je naar SLI, als dat nog een ding is, dan zit je al op 1050Watt.

Kan toch geen kwaad om wat extra ruimte te hebben?

Dat zijn Sata SSD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je een 3080 kiest, dan liever de 12GB versie pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G komt dichter in de buurt van RTX3080 Ti.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/asus-geforce-rtx-3080-12-gb-strix-oc/images/relative-performance_3840-2160.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hackus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:59:
Als je een 3080 kiest, dan liever de 12GB versie pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G komt dichter in de buurt van RTX3080 Ti.

[Afbeelding]
Dat is dus 7% voor 150 euro. Dat is vrijwel lineair... Weet niet zo goed of dat het waard is, misschien wel ja.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:08
Ga je naar SLI, als dat nog een ding is, dan zit je al op 1050Watt.
SLI is op sterven na dood toch? Zie bv.: Nvidia GeForce RTX 3090 SLI Review - Zó mooi had het kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FireDrunk schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Dat is dus 7% voor 150 euro. Dat is vrijwel lineair... Weet niet zo goed of dat het waard is, misschien wel ja.
Ik lees zo even geen budget terug voor dit systeem. en qua wattage en betere airflow, is dit een goede verbetering pricewatch: NZXT H510 Flow Zwart

sowieso nog één extra intake pricewatch: NZXT AER F - 120MM, Twin Pack

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 19-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REALSDEALS|IA
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-02-2022
Zelf vind ik de kast die geselecteerd is erg mooi, maar in de praktijk is deze kast niet echt een topper qua airflow. Persoonlijk zou ik dan voor de Corsair 4000D gaan of het broertje. Het is ook een erg fijne kast om in te bouwen.

Tevens moet ik eerlijk zijn dat de CPU koeler waarvoor gekozen is niet echt 'noob' vriendelijk is om te monteren, deze kan nogal lastig zijn voor beginners aangezien de fan na het vastzetten op de socket gemonteerd moet worden tussen de 2 heatsinks. Het broertje is gemakkelijker te monteren en als er niet wordt overgeklocked voldoende: be quiet! Dark Rock 4

Verder is het een redelijke build en zou je veel plezier van dit systeem kunnen hebben! :)

[ Voor 5% gewijzigd door REALSDEALS|IA op 21-02-2022 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@Hackus Die is wel direct een stukje duurder, is de 4000D suggestie van @REALSDEALS|IA dan misschien een betere optie?

Uiteraard gaat het maar om 30 euro, maar nutteloos geld uitgeven is altijd zonde :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
FireDrunk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:43:
@Hackus Die is wel direct een stukje duurder, is de 4000D suggestie van @REALSDEALS|IA dan misschien een betere optie?

Uiteraard gaat het maar om 30 euro, maar nutteloos geld uitgeven is altijd zonde :)
... maar de NZXT H510 is helemaal niet slecht. Snap niet zo goed waarom we naar een andere zoeken? Krijgt zelf het excelent keurmerk van Tweakers: pricewatch: NZXT H510 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
grote_oever schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:58:
[...]

... maar de NZXT H510 is helemaal niet slecht. Snap niet zo goed waarom we naar een andere zoeken? Krijgt zelf het excelent keurmerk van Tweakers: pricewatch: NZXT H510 Zwart
Mja, als de Flow versie substantieel beter koelt, is dat voor een 4K systeem wel een goed idee.
Dit systeem gaat natuurlijk wel een hoop warmte produceren :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
FireDrunk schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Mja, als de Flow versie substantieel beter koelt, is dat voor een 4K systeem wel een goed idee.
Dit systeem gaat natuurlijk wel een hoop warmte produceren :)
Helemaal mee eens, maar wat is substantieel beter? Als ik naar de reviews kijk die destijds gemeten zijn dan doet de H510 het juist heel goed (op zowel geluid als temperatuur): https://nl.hardware.info/...ew-testresultaten-koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

grote_oever schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Helemaal mee eens, maar wat is substantieel beter? Als ik naar de reviews kijk die destijds gemeten zijn dan doet de H510 het juist heel goed (op zowel geluid als temperatuur): https://nl.hardware.info/...ew-testresultaten-koeling
We praten hier over een systeem van + 400W

• FireDrunk
Heren, ik wil graag een beetje naar een eindstreep toe. Kunnen jullie je vinden in de huidige setup?
De voeding, GPU en CPU koeler laten we dan voor wat het is.

@Hackus @grote_oever @REALSDEALS|IA

Even niets...

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:16
kan je de build opnieuw posten firedrunk?

want de 510 (zonder flow erachter) is geen goed idee met en 3080.

• FireDrunk
99ruud99 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:16:
kan je de build opnieuw posten firedrunk?

want de 510 (zonder flow erachter) is geen goed idee met en 3080.
Staat in de startpost. Is de flow zo substantieel beter dat dat het prijsverschil goed maakt?

Even niets...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

in dezelfde prijsklasse is dit een betere optie pricewatch: Fractal Design Define S2 Black

• FireDrunk
Kan je misschien een klein beetje onderbouwen waarom?

Even niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FireDrunk schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:33:
[...]

Kan je misschien een klein beetje onderbouwen waarom?
betere temperatuur regeling voor meer wattage, en al 3 fans included Dynamic X2 GP-14.

Scheelt je dus ook al extra fan aankopen. (Aer P 120mm voor de NZXT)

Ander voordeel is dat je het top-dek kunt vervangen voor rooster, als je er waterkoeler wilt plaatsen. Die kan bij NZXT alleen front.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEfi7SxyQPa5zWrHKY7RVhy27Yw=/i/2002232131.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hackus schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:03:
[...]

betere temperatuur regeling voor meer wattage, en al 3 fans included Dynamic X2 GP-14.

Scheelt je dus ook al extra fan aankopen. (Aer P 120mm voor de NZXT)

Ander voordeel is dat je het top-dek kunt vervangen voor rooster, als je er waterkoeler wilt plaatsen. Die kan bij NZXT alleen front.
[Afbeelding]
Klinkt goed, pakken we die!

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
d:)b Ook grote_oever approved d:)b Zaten jullie zeker allemaal op te wachthen.. toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
grote_oever schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:46:
[...]

d:)b Ook grote_oever approved d:)b Zaten jullie zeker allemaal op te wachthen.. toch? :+
Zeker! Alle input is welkom :+

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prop_dynamic
  • Laatst online: 06-04 07:42
Hoe mount je de Dark Rock 4 cooler op een 1700 socket? Er is geen enkele info vanuit de manufacturer en ik heb geen idee of er een 1700 kit is meegeleverd. Zie hier de manual: https://www.bequiet.com/a...oad=true&omitPreview=true

Iemand enige ervaring hier mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
@prop_dynamic
Oei, ik zie dat we dat gemist hebben! Dat is wel slordig :(

Ik zie dat BeQuiet losse mounting kits heeft voor LGA1700 voor de Dark Rock series: https://www.bequiet.com/en/contact/lga1700mounting

Als je de bon laat zien van je koeler, krijg je de kit volgens mij gratis als ik het goed lees.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
Zie hier de installatie instructies: YouTube: Installation: Installation LGA 1700 | be quiet!. De juiste bracket is niet meegeleverd helaas. Nu dus wachten met mijn build totdat ik de gratis mounting kit krijg vanuit Dark Rock... Jammer, had willen gamen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
prop_dynamic schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:09:
Zie hier de installatie instructies: YouTube: Installation: Installation LGA 1700 | be quiet!. De juiste bracket is niet meegeleverd helaas. Nu dus wachten met mijn build totdat ik de gratis mounting kit krijg vanuit Dark Rock... Jammer, had willen gamen dit weekend!
Ja zonde! Daar moeten we even goed op letten de volgende keer. Ik was in de veronderstelling dat Intel voor de zoveelste keer dezelfde mounting holes had hergebruikt, maar blijkbaar is daar ook de streak van 1200 / 1150 / 1151 / 1155 / 1156 / 1366 gestopt bij 1700 :(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
Heb al een vervanging gevonden die ik vandaag kan ophalen :D

[ Voor 67% gewijzigd door prop_dynamic op 19-03-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
prop_dynamic schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:31:
Weet iemand hier misschien een goede compatible CPU koeler met het Z690 moederbord die ik dit weekend nog ergens kan halen? 1700 socket compatible?
Poeh, dat is een pittige, Afhalen van dit soort producten is lastig, omdat veel winkels waar je nu terecht kan, denk ik niet een Socket 1700 koeler op voorraad hebben.
Mediamarkt, CoolBlue zijn vandaag wel open gok ik, maar die hebben dit soort dingen denk ik niet op voorraad in de winkel helaas.
prop_dynamic schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:31:
Heb al een vervanging gevonden die ik vandaag kan ophalen :D
Ah, dat is goed nieuws! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 19-03-2022 11:41 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
De Noctua NH-D15 chromax.black net afgehaald bij Coolblue :). Een goed alternatief, ik zou de Dark Rock 4 niet aanraden, misschien de Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

prop_dynamic schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:47:
De Noctua NH-D15 chromax.black net afgehaald bij Coolblue :). Een goed alternatief, ik zou de Dark Rock 4 niet aanraden, misschien de Pro versie.
BBG is al klaar, en de NH-D15 past niet in zomaar in 'elke' kast ook DR4 pro niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prop_dynamic
Tuurlijk het is goed om de juiste koeler uit te zoeken bij de kast/cpu :).

[ Voor 79% gewijzigd door prop_dynamic op 19-03-2022 21:27 . Reden: niet goed gelezen :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:52
FireDrunk schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:03:

[...]

Voor mij was het niet direct kunnen aansluiten van mijn 5.1 de deal breaker bij de Gigabyte Z690 Aorus Elite. Vond ik zelf wel een belangrijk verschil in vergelijking met de MSI die hier is benoemd (pricewatch: MSI PRO Z690-A DDR4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Housje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-08-2024
Hoi,

Ik heb me op basis van de BBG van maart deze samengesteld.
Wat denken jullie ervan?

wenslijst: PC Housje 2.0

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Housje schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:04:
Hoi,

Ik heb me op basis van de BBG van maart deze samengesteld.
Wat denken jullie ervan?

wenslijst: PC Housje 2.0

Thx!
Je zou hiervoor even een apart topic moeten aanmaken.
Pagina: 1