Toon posts:

WIN10 geluidsissue: geluid wordt "plat"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 12:25
Ik gebruik een USB audio apparaat (Poly 20 sync - usb a) en wat soms gebeurt is dat het geluidsprofiel heel plat wordt in plaats van goede lage en hoge tonen. Om dit op te lossen (tijdelijk) ga ik naar de zoekbalk en typ "Geluid" om te klikken op "Geluidsinstellingen", daarna moet ik op "apparaateigenschappen" klikken. Dan stopt het geluid voor een halve seconden, om 'rijk' terug te komen. Als ik vervolgens terug naar naar geluidsinstellingen ga, dan is het weer "plat".

Maar het lukt dus niet om het geluid zo te houden. Na een tijdje gaat het geluid weer vanzelf(?) terug naar 'plat'.

Zou een geluidstool (op een andere pc heb ik de realtek audio tool geinstalleerd) kunnen helpen?
...

Windows 10
...

Ik heb drivers geüpdatet, apparaten in/uitgeschakeld. Windows update voer ik vrijwel altijd direct uit.

De problemen zijn ook gekomen na een driver update. Dus ik ben een beetje huiverig om weer drivers te updaten. Heb uiteindelijk een apparaat moeten uitschakelen om de Poly Sync 20 weer te laten werken.

Ik gebruik een port replicator voor monitor, netwerk en keyboard. De Poly Sync moet ik direct op mijn laptop aansluiten, omdat het een port replicator niet snapt. Dan wordt het apparaat niet goed herkent.

Ik heb op internet gezocht, maar dit lijkt een specifiek probleem; ik kan er niets (veel) over vinden.
...

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Als het gebeurt is na een driver update dan denk ik een probleem met toename van Deferred Procedure Calls (DPC). Wat gebeurt er als je de vorige driver opnieuw installeert?

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 12:25
EricJH schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:20:
Als het gebeurt is na een driver update dan denk ik een probleem met toename van Deferred Procedure Calls (DPC). Wat gebeurt er als je de vorige driver opnieuw installeert?
Dat is mij niet gelukt om dit terug te draaien. "Vorig stuurprogramma" blijft ook grijs. In eerste instantie begon het met een ander probleem. Mijn Poly deed het niet meer goed, microfoon werkte opeens niet meer. En hoorde niets in team calls. Heb een ander apparaat moeten uitschakelen. Toen ik dit voor elkaar had, begon probleem 2.

Ik vond elders een bericht dat het probleem ook wel eens voorkomt met een andere speakerphones. En zijn conclusie is dat het mis gaat zodra de microfoon wordt geactiveerd.

Hoe nu de stand van zaken is. Als ik naar geluidsinstellingen ga, dan wordt het geluid plat/mono/geen bas. Als ik binnen geluidsinstellingen naar "apparaateigenschappen" van Poly ga, dan gaat het geluid naar rijk/stereo/bas.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee