Toon posts:

Laptop combination jack naar 2 systemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jackgreyhat
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-02-2022
Beste mede-tweakers,

Ik heb een laptop met 1 "combination jack" uitgang. Je weet wel, microphone-in en stereo-out in één 3,5mm audio jack aansluiting.

Nu wil ik graag het volgende doen:

Ik heb een headset met microfoon en ik heb bijkomend desktop stereo speakers. Je voelt me al komen...is er een manier om beide aan te sluiten, zodat ik niet steeds kabeltjes dien te versteken?

Ik had voordien een audio-verlengkabeltje liggen op mijn bureau, en moest altijd kabeltjes versteken, afhankelijk van wat ik wou gebruiken. Als andere oplossing had ik een oude USB-soundcard aangesloten, om beide systemen tegelijk aan te sluiten, Hier zit echter ruis op. Ik weet niet goed waar die ruis vandaan komt...Ik heb die USB-geluidskaart in een USB-hub gestoken, misschien is het daarmee...misschien is het omdat die USB-soundcard al oud is...wie zal het zeggen. Mijn laptop heeft maar 1 USB poort. Microsoft Surface...gotta love -.-

Een Y-splitter leek een oplossing, maar ik doe nogal veel audio conferencing. Als ik mijn headset opzet, moet ik nog steeds mijn desktop speakers afzetten of er komt eveneens geluid uit. Onhandig! Beide systemen moet niet tegelijk werken, ik wil gewoon een handigere manier om dit te doen :)

Er moet toch iets bestaan om dit wat slimmer te doen? Een externe geluidskaart met meerdere audio jack aansluitingen en combination jack? Een "audio switch"? Een externe versterker met verschillende kanalen?

Iemand enig idee? Prijs maakt niet zoveel uit...het mag 200/300 euro kosten als het moet. Op gebruiksgemak staat geen prijs =P

Suggesties welkom!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58
Je speakers uitzetten door alleen de headset op te zetten wordt erg lastig, je zult op één of andere manier je speakers uit moeten zetten, middels een schakelaar of knop, of door een stekker ergens in of uit te trekken.

Kun je solderen? Want dan kun je relatief simpel een klein kastje maken met 3 jack ingangen en 1 schakelaar, waarmee je kiest tussen speakers of headset. Op Ali of Ebay zijn ook zat dingen te vinden, maar net wat je handig vindt.

Beide aansluiten kan prima (de meeste audio interfaces hebben een speaker-uitgang en een phones-uitgang), maar de uitdaging zit in het muten van de speakers als je de koptelefoon op zet.

Edit: Om het wat concreter te maken, zelf gebruik ik een Behringer audio interface (€ 70) met aparte volumeknoppen voor headset en speakers, een Behringer mic (€23) en een arm vanAli (zoals deze, € 20). Kabel (XLR-XLR, max € 10) en je bent klaar :)

[Voor 27% gewijzigd door Paul op 17-02-2022 09:18]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

Makkelijkste oplossing is denk ik een draadloze headset welke een detectie heeft voor waneer je die op zet.
Op mijn vorige werk werkten we met de Plantronics Voyager Focus UC welke dit deed. Volgens mij kon je die zo instellen dat het geluid alleen via de headset gaat op het moment dat je hem op hebt.
Sowieso. Als je een draadloze headset hebt en je zet die uit, dan zal het geluid via de speakers lopen. Zet je die aan, dan zal je draadloze headset de voorkeur krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

Croga

The Unreasonable Man

Als je gerust 200/300 euro uit wilt geven dan is er een heel simpele oplossing: Een Bluetooth headset.

En vervolgens je geluidsinstellingen aanpassen zodat het geluid wat je over de speakers wilt over de speakers gaat en het geluid wat je over de headset wilt (zoals teams/zoom) over de headset.

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:12
Misschien dat het volgende hetgeen is wat je zoekt? Werkt in twee richtingen.

https://www.amazon.nl/dp/...w_dp_WTJ88PGYW39C2CG3SQP4

• Paul
Croga schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:25:
En vervolgens je geluidsinstellingen aanpassen zodat het geluid wat je over de speakers wilt over de speakers gaat en het geluid wat je over de headset wilt (zoals teams/zoom) over de headset.
Ben je dan niet alsnog DJ aan het spelen voor je Teams-genoten?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 20:46
Een usb geluids'kaart'? Zoiets als dit pricewatch: Creative Sound Blaster Labs X3

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

Croga

The Unreasonable Man

Paul schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:44:
[...]
Ben je dan niet alsnog DJ aan het spelen voor je Teams-genoten?
Dat is een kwestie van je netjes gedragen in een teams meeting, staat verder los van de oplossing.

Dus gewoon muten als je niet spreekt en je muziek uit zetten als je in een meeting zit. Zoals je altijd zou moeten doen.

• Paul
Croga schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:54:
je muziek uit zetten als je in een meeting zit. Zoals je altijd zou moeten doen.
Ben ik het maar deels met je eens; plekken genoeg waar dat niet eens kan, en met een headset hoeft het ook niet om te voorkomen dat je naar de rest broadcast; al zijn de meeste van dat soort programma's tegenwoordig redelijk goed in het onderdrukken van dat soort dingen.

Als je het wel uitzet (zou ik zelf ook doen; heb meestal überhaupt geen muziek aan) houdt dat wel in dat OP dus alsnog handmatig dingen moet doen en volgens mij was dat voorkomen of zo veel mogelijk beperken nu net het doel van het topic :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had het zelfde probleem. Uiteindelijk fatsoenlijke webcam gekocht en gebruik de ingebouwde mic daarvan.
Wil je toch met dopjes / headset en speakers tegelijkertijd:
Deze op je pc aansluiten https://www.allekabels.nl...l-microfoon-en-audio.html
3,5mm stereo Audio splitter daar op, ene uitgang richting desktop speakers. Ander uitgang van de splitter plus de roze van de mic dan weer op deze: https://www.allekabels.nl...l-microfoon-en-audio.html En zo ga je naar je headset met mic en geluid.

Goedkoopste oplossing. Mooi? Nee. Werkt wel. Feitelijk extract je gewoon de uitgang via een zijweggetje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan de luidsprekers aansluiten via een externe geluidskaart en deze instellen als default. Dan hoef je alleen maar de usb-stekker van de geluidskaart aan te sluiten of eruit te trekken. De computer gebruikt de externe geluidskaart (luidsprekers) als die aangesloten is en de ingebouwde aansluiting (hoofdtelefoon) als dat niet zo is.

[Voor 45% gewijzigd door TBTL op 18-02-2022 13:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee