Beste crypto munt(en) in 22 voor beginners? Hulp nodig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tHommen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2023
Mede Tweakers,

Ik ben in januari begonnen met investeren in cryptocurrencies, ik heb de helft van mijn aandelen verkocht die ik al jaren vasthoud.

Nu heb ik mij door collega's allerlei munten laten aanpraten, mijn portfolio is ook aardig verdeeld, ik zal ze hier onder neer zetten, want ik heb het gevoel dat ik dit niet erg slim aanpak op het moment.

- Ethereum 20%
- Chainlink 13%
- Litecoin 13%
- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%
- Holo 7%
- andere 15% zit in nog wat kleine coins via pancake swap.

Nu ben ik aantal artikelen gaan lezen online omdat ik flink wat stappen achteruit heb gezet na mijn eerste aankoop, ** Spam ** las en zag ik bijvoorbeeld een paar statistieken van de afgelopen 10 jaar en dat bijna niks in de top 10 blijft en allemaal verdwijnt, er was zelfs een feit over dat 1/3 van de top 300 munten in 2021 aan het eind van het jaar uit de top 300 waren, dit baart mij flink zorgen omdat ik bijna alleen maar ''altcoins'' heb.

Nu zou het fijn zijn om wat andere meningen te horen, alle tips zijn welkom.
Of zou ik alles verkopen en de top 5 munten op coinmarketcap.com kopen?

Mvg,
THommen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 17-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:58
Je hebt een zeer gewaagd portfolio wat ik niet zou durven.
Je mist Bitcoin wat toch echt imo verstandig is.
muntjes zoals LTC, helium, dash en xrp heb ik niks mee maar weet ook er maar weinig van.

ik kan je 3 dingen aanbevelen:
1. Bitcoin, die zou ik toch nemen
2. Ethereum is prima, lekker houden en de andere coins zou ik in % verkleinen en dit in Bitcoin stoppen.
3. misschien is BNB of CRO interesant om naar te kijken zodat je dagelijkse leven goedkoper kan maken (cashback)

• tHommen
Beste Kol Nedra,

Bedankt voor je reactie, ik denk inderdaad dat BTC een goeie optie is, ik liet me vertellen dat de potentie al grotendeels uit Bitcoin was maar dat is dus niet het geval?….

Mvg

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Crypto is gewoon gokken. Je hebt je door collega's "laten adviseren" en zonder enig onderzoek te doen gewoon wat gekocht. Goed idee. Maar als je niet gaat daytraden is het gewoon hetzelfde als aandelen: hopen dat het meer waard wordt.

Roomba E5 te koop

• tHommen
Beste Sig69,

Ik heb zeker wel onderzoek gedaan in deze munten, en in crypto algemeen.
Blijkt toch dat crypto de meest rendabele investering is de afgelopen 5 jaar.

Sorry, maar als u denkt dat aandelen en crypto alleen op gokken aankomt heeft u het flink mis...

Bedankt voor uw reactie.

Mvg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
Dan spreek je jezelf toch tegen Ts. Je geeft namelijk in je startpost aan dat je verlies lijdt.

Dus je hebt nu twee andere meningen. Ik zou alles verkopen, en even niets doen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op hier en daar een uitzondering na: als Bitcoin stijgt gaat de rest mee. Als Bitcoin daalt gaat de rest mee.

En nooit naar collega's luisteren. Een van de laatste collega's die ik over Bitcoin sprak geloofde niet dat er genoeg waarde de markt in geduwd zou worden (of dat fiat zo weinig waard zou worden) om Bitcoin ooit boven de 10k te laten stijgen. Dat zou echt onmogelijk zijn.

Een andere collega zweerde bij partijen zoals Bitconnect en durfde er bij wijze van spreken zijn schoonmoeder voor te verkopen.

Wat je hier lijkt te missen is dat shitcoin X niet hetzelfde is als een aandeel in bedrijf Y en vooral drijft op intenties + marketing. Bedrijf Y levert duidelijk prestaties. Het team achter shitcoin X heeft wellicht goede intenties, maar zolang er geen duidelijke en serieus overtuigende resultaten uit komen is het voor de markt gewoon gevoelig voor de koers die Bitcoin op dat moment laat waaien.

Als laatste: geef niet al je geld in 1 keer uit zoals je in januari lijkt te hebben gedaan. Doe het trapsgewijs verdeeld over meerdere maanden / jaren.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04 02:48
Ik ga ervan uit dat de helft van je verkochte aandelen niet een relatief klein bedrag voor je is. Dan begrijp ik niet waarom er niet voor Bitcoin is gekozen. En dat is direct het probleem met "advies" vragen, niemand weet welk risico je wilt nemen en wat je doel is met deze investering.

Als het speelgeld is (gokken) waarmee je bereid bent hoog risico te lopen dan zou dit lijstje prima zijn, hoewel ik veel namen zie waar ik vraagtekens bij zet, alleen Ethereum en Chainlink heb ik enige vertrouwen in.

Als het voor de lange termijn is en je wilt graag het geld niet alleen op het spel zetten, maar ook later terug willen zien, zou ik voor de volgende verdeling gaan, hoewel ik persoonlijk nog meer Bitcoin zou aanhouden:

50% Bitcoin
25% Ethereum
25% De rest

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tHommen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 02:54:...
+
er was zelfs een feit over dat 1/3 van de top 300 munten in 2021 aan het eind van het jaar uit de top 300 waren
Als 33% van "de crypto" per jaar dusdanig instort dat ze niet meer terug te vinden zijn in de top-300 (what's in a name), hoe "rendabel" is dan de investering als veel mensen niet weten welke crypto ze moesten kopen vorig jaar? Een investering is overigens pas gerendeerd als je laat uitbetalen; tot die tijd is het "virtueel" geld.

Overigens, het gros van de coins in jouw portfolio stonden 5 jaar geleden op een flatline dus "elke stijging", of dat nou 2% of 3000% is, kan je dus van zeggen dat het het meest rendabel is. Maar je zegt die stijging & portfolio niet af tegen andere "geldmarkten", long of short. Wat je vergeet: jouw DASH is nog maar 1/16e waard van exact 5 jaar geleden (peak 1580$ ongeveer) dus ook die vlieger gaat niet op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Momenteel is het een goed moment om in te stappen. Geduld. Met de top 50 coins ga je ook geen groot geld meer verdienen maar wel een leuke relatief veilige manier om de crypto markt te leren kennen.

Mijn portfolio is dan weer het omgekeerde, ik neem enorm grote risicos.

- OPCT
- VRA
- RFUEL
- JUP

Dit zijn coins die nog gelist moeten worden op grotere Exchanges en ook al in Coinbase test wallets voorkomen. Dit is enorm spannend en risicovol, maar deze muntjes kunnen makkelijk x10 doen gezien hun lage market cap.

GEEN FINANCIEEL ADVIES, IK BEN EEN IDIOOT.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

tHommen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 02:54:
"resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst", ook dat geldt voor crypto.
De afgelopen 5 jaar zijn veel nitwits ingestapt die de koers hebben opgeblazen, soort van pyramidespel, zolang er meer instappen blijft het nog wel even stijgen, mensen zoeken dus bekenden om ook in te laten stappen.
Uiteindelijk wordt er nog maar bar weinig praktisch gedaan met crypto, het is echt een gok op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

FreakNL

Well do ya punk?

Stop 90% in BTC en ETH en de overige 10% in alt en dan gewoon HODL.

Is het speelgeld of serieus geld? Dat maakt nogal een verschil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
wtf XD

- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%

Sorry maar als je deze crypto hebt zegt dat genoeg over de kennis van die collega van je XD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:28
mugenmarco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:13:
wtf XD

- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%

Sorry maar als je deze crypto hebt zegt dat genoeg over de kennis van die collega van je XD
Helium is top. Dash en XRP not so much. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

mugenmarco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:13:
wtf XD

- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%

Goede uitleg ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Elke crypto kenner weet donders goed dat crypto via pancakeswap troep is zonder echte waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
tHommen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 01:20:
Mede Tweakers,

Ik ben in januari begonnen met investeren in cryptocurrencies, ik heb de helft van mijn aandelen verkocht die ik al jaren vasthoud.

Nu heb ik mij door collega's allerlei munten laten aanpraten, mijn portfolio is ook aardig verdeeld, ik zal ze hier onder neer zetten, want ik heb het gevoel dat ik dit niet erg slim aanpak op het moment.

- Ethereum 20%
- Chainlink 13%
- Litecoin 13%
- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%
- Holo 7%

Nu ben ik aantal artikelen gaan lezen online omdat ik flink wat stappen achteruit heb gezet na mijn eerste aankoop, hier las en zag ik bijvoorbeeld een paar statistieken van de afgelopen 10 jaar en dat bijna niks in de top 10 blijft en allemaal verdwijnt, er was zelfs een feit over dat 1/3 van de top 300 munten in 2021 aan het eind van het jaar uit de top 300 waren, dit baart mij flink zorgen omdat ik bijna alleen maar ''altcoins'' heb.

Mvg,
Tja dit is een probleem. Je koopt vooral tokens en coins omdat ze zijn aangepraat door collega's, cryptoyoutubbers en meuksites. Maar je hebt totaal geen strategie hoe je met deze tokens om gaat, weet je ubberhaupt wat de usecase van die tokens zijn?

Ik zou om te beginnen eens stoppen met alle crypto youtubers behalve een paar die puur gericht zijn om te verklaren wat een coin doet (en ook dan moet je oppassen). Die site die je geeft is ook rommel. Doe daar alsjeblieft niks mee.

Zoals gezegd zou je veel meer btc/eth moeten hebben. Je winst zal beperkter zijn, maar zo ook je verlies. De koers van btc/eth os daarom veel stabieler.

Ik heb een beetje zoiets:

40% eth/btc
20% stabiele alts (dot, ada, luna, tezos b.v)
15% veelbelovende alts (fantom, C98, Helium, ravencoin b.v)
10% drypowder (atm paxG, een stablecoin gebasseerd op goud)
10% exchangecoins (maar die zijn vooral om te betalen via de binamcekaart)
5% loterijcoins (shitcoins die uit het niets kunnen stijgen zoals doge en shib, hoeven niet per see memecoins te zijn).

Mijn strategie is bij elke categorie anders. Loterijcoins verkoop ik b.v na elke pump, veelbelovende alts heb ik permanent stop-loss aanstaan + verkoop kleine beetjes na x% winst bij de stabiele alts is het een combinatie van hodlen en verkopen na x stijging. En btc/eth ga ik gewoon hodlen.

Strategie is bij crypto gewoon heel belangrijk. Als je dat niet hebt zou ik gewoon 80% in eth/btc stoppen en hodlen, en doe 20% wat in altcoins stoppen.

TIME TO UPGRADE !!!

• rickboy333
CyBeRSPiN schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:09:
[...]

"resultaten uit het verleden bieden geen garantie op de toekomst", ook dat geldt voor crypto.
De afgelopen 5 jaar zijn veel nitwits ingestapt die de koers hebben opgeblazen, soort van pyramidespel, zolang er meer instappen blijft het nog wel even stijgen, mensen zoeken dus bekenden om ook in te laten stappen.
Uiteindelijk wordt er nog maar bar weinig praktisch gedaan met crypto, het is echt een gok op dit moment.
Het eerste stuk ben ik met je eens.

Maar het tweede is weer die typische ongefundeerde anti-crypto meuk. Ik betwijfel dat miljardenfondsen zoals Blackrock en J.P Morgan "nitwits" zijn.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:21
Mede Tweakers,

Nu ben ik aantal artikelen gaan lezen online omdat ik flink wat stappen achteruit heb gezet na mijn eerste aankoop, ** Spam ** las en zag ik bijvoorbeeld een paar statistieken van de afgelopen 10 jaar en dat bijna niks in de top 10 blijft en allemaal verdwijnt, er was zelfs een feit over dat 1/3 van de top 300 munten in 2021 aan het eind van het jaar uit de top 300 waren, dit baart mij flink zorgen omdat ik bijna alleen maar ''altcoins'' heb.

Mvg,
Precies de essentie waarom je niet 'allerlei' crypto moet gaan aanschaffen omdat andere mensen het adviseren. Als je niet weet wat je moet kopen, blijf bij Bitcoin en Ethereum. Zeker de eerste is er 'sinds het begin' en is nog altijd richtinggevend voor de markt.

Kijken naar een CRO of BNB is ook leuk, vanwege allerlei voordelen (cashback launcpads etc.)

Een klein percentage kun je dan bijvoorbeeld mee spelen in de laatste hype:

Bifi
FTM

Noem nog tig andere coins

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 17-02-2022 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slamintje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:33
Grappig hoe iedereen naar de crypto wereld kijkt.

Heb je geen verstand en ook geen tijd om TA te doen en strategie te volgen, dan is het beste om in BTC en ETH te beleggen. Die herstellen na een dip het snelste.

Tip: Kijk vooral naar Layer 1 chains zoals: SOL, FTM, ONE, DOT.
Kijk ook eens naar % verwijderd van ATH en hoe de coins die je hebt het doen als je naar de historie kijkt.

Bijvoorbeeld LTC: Na de ATH van april is de trend alleen maar naar beneden. Waar andere coins in November wel een ATH wist te behalen. Dat is een slecht teken. Natuurlijk kan je met LTC via dag traden geld verdienen, maar lange termijn belegging, Neen.

Het kost gewoon heel veel tijd om je erin te verdiepen en te leren lezen hoe het spel werkt. Als je daar geen tijd voor maakt dan lekker BTC, elke maand DCA bijkopen en HODL.

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Ben ook ingestapt in de kerstvakantie (geen super grote bedragen). en ook kleine bedragen gestopt in die "kleine munten" alsin veel voor weinig en dan zie ik wel over 10 jaar. en wat Bitcoin procenten. maarja nog geen week dat ik het had is alles inelkaar gezakt. Dus inderdaad: het blijft gokken

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom eigenlijk?

Gaat het om het 'spelletje spelen'? Dan moet je vooral inlezen en lekker je eigen lijn trekken. En laat je vooral niet adviseren door collega's :P Lees over de coins die je wil kopen, dat is ook leuk, ook al is het soms gewoon gebakken lucht, sommige ideeën zijn best interessant.

Gaat het om geld verdienen? Vraag je dan serieus af of je misschien niet bij aandelen moet blijven. AAPL heeft het vorig jaar beter gedaan dan BTC, bijv. en het risico is aanzienlijk lager dan bij crypto.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Het is misschien wel deels gokken, maar helemaal niks doen dus op de bank laten staan betekend dat je ieder jaar je vermogen zeker daalt tussen de 2.5% en 10% per jaar.

veiligere opties zijn imo Bitcoin, Goud en S&P500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

rickboy333 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Maar het tweede is weer die typische ongefundeerde anti-crypto meuk. Ik betwijfel dat miljardenfondsen zoals Blackrock en J.P Morgan "nitwits" zijn.
Dat zijn echt enorme nitwits.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mede Tweakers,

- Ethereum 20%
- Chainlink 13%
- Litecoin 13%
- Helium 10%
- Dash 8%
- XRP 8%
- Holo 7%

Mvg,
Nou, ten eerste: het feit dat je je een portfolio hebt laten aanpraten is niet al te best, maar het portfolio zelf valt mee te leven. Ik zou dat anders inrichten, maar je hoeft er niet nu over te panikeren. Grootste probleem is dat je eigenlijk niet echt een idee hebt wat je aan het doen bent, en je jezelf moet inlezen.

Ik kan je wel vertellen dat je onmiddellijk je Dash en Litecoin en PCS-gedoe moet inruilen voor BIFI en het dan on-chain moet staken, maar dan weer je nog helemaal niet waarom. Want als je een lijstje voor '22 wil zonder uitleg zeg ik: BIFI, FTM, HND, CVX, FUSE, KP3R, DOT, CRV, SAND. Maar wat heb je daaraan?

Ik zou zeker niet de top 5 munten nemen, en om je van enig gedegen advies te kunnen voorzien, zou ik graag willen weten welke strategie je had met aandelen, en of je ongeveer hetzelfde beoogd met crypto, of juist met crypto een andere strategie wil dan met aandelen. En verder: wil je veel traden, of juist rendementen halen uit staking?

Tenslotte: ik zie een aantal mensen hier behoorlijk negatief op je verhaal reageren. Dat mag natuurlijk, maar er zitten een paar mensen tussen die ik nog nooit heb zien reageren op een ander topic omtrent crypto. Geen idee waarom ze hier zo negatief tegen je doen ineens. Misschien trollen van de Rabobank die mensen van crypto af willen houden of zo.

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 17-02-2022 18:28 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:03
Ik denk dat je 3 vragen moet beantwoorden:
  • Hoe lang wil je je investering laten staan?
  • Hoe veel moet het uiteindelijk gaan opleveren?
  • Hoeveel risico ben je bereid daarvoor te lopen?
Voor iedere afweging in bovenstaande kan je een keuze maken voor een andere cryptomunt. Wil je tegen een bizar hoog risico de kans maken op een x10 tot x100, a la casino? Dan zijn memecoins voor jou, met logischerwijs een even grote kans om het allemaal te verliezen.
Wil je op lange termijn (meerder halvings) tegen een relatief laag risico (want crypto zal altijd risicovol blijven) je vermogen in ieder geval behouden? Dan zou ik naar BTC en ETH kijken. Persoonlijk denk ik dat iedere belegger er goed aan doet om in ieder geval een deel van zijn vermogen in BTC of ETH te stallen.

En daar tussenin zitten een aantal shitcoins uit je lijstje, en principes zoals DeFi of misschien mining.

In de huidige markt is 'inlezen' nergens voor nodig. Er zijn meer retards die willen kopen dan dat er aanbod is, dus alles gaat omhoog. Zeker als BTC de altcoins TA-technisch over een grens heen trekt.
Dit betekent niet dat dat altijd zo is en zal blijven.
anandus schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:30:
Gaat het om geld verdienen? Vraag je dan serieus af of je misschien niet bij aandelen moet blijven. AAPL heeft het vorig jaar beter gedaan dan BTC, bijv. en het risico is aanzienlijk lager dan bij crypto.
Ik betwijfel of techaandelen zo veel veiliger zijn. Iedereen en zijn schoonmoeder koopt dat tegenwoordig, als een aantal gasten dat spul verkopen om wat voor reden dan ook, dan stort het ook weer in. Ik denk dat de techkant van aandelen in het huidige economische klimaat niet heel veel minder risicoloos zijn dan BTC. Neem nou Facebook/Meta; -30% in 1 dag? Dat zijn percentages die ik bij Bitcoin jaren niet heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 18:45

muhda

Time & Space traveler

Crypto(munten) zijn passe, NFT's zijn de toekomst! :+

Sarcasme modus uit:
Als het geld is wat je niet kan missen zou ik naar andere opties kijken. Als je het puur voor erbij of voor de leuk is, dan kan je Bitcoin en Ethereum houden.

*Disclaimer, ik ben tegen Crypto mining, het is energie vernietigend en heeft in (veel specifieke) situaties negatief effect op de natuur omgeving(en). Lees je in over natuurvriendelijke en 'Proof of Stake' Crypto.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rickboy333 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Het eerste stuk ben ik met je eens.

Wat als morgen elke blockchain/crypto weg is. Of hell, laten we zeggen dat blockchain nooit bestaan heeft. Hoe had ons dagelijks leven er anders uit gezien? Even potentiele gains/losses met crypto niet meenemen, en ook niet de tijd die je op fora besteedt aan discussieren over crypto :P . Maar wat veranderd er nou echt in de wereld dan? Wat stopt er met werken?

Sommige crypto is gewoon gebaseerd op het idee dat hopelijk later iemand er meer voor betaald, waarbij die ander het later alleen koopt omdat die hoopt dat weer andere er meer voor gaan betalen. Andere crypto is gebaseerd op het idee dat hopelijk in de toekomst het echt gebruikt gaat worden, en dat als je nu goedkoop het inslaat je het later voor meer kan verkopen aan iemand die het daadwerkelijk gaat gebruiken.

Ethereum is één van de weinige die echt gebruikt wordt, maar laten we wel wezen, waar Ethereum voor gebruikt wordt is primair het gokken op weer andere crypto.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

muhda schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:36:
Beiden kunnen ze in beslag neme ln tegenwoordig dus ga er bewust & verantwoordelijk mee om bik de fiscus :>

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Sissors, Noord-Korea is het niet met je eens, dankzij het stelen van crypto munten hebben ze nu kernwapens en raketten ;)

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greldinard
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-04 20:15
Kol Nedra schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:31:
Het is misschien wel deels gokken, maar helemaal niks doen dus op de bank laten staan betekend dat je ieder jaar je vermogen zeker daalt tussen de 2.5% en 10% per jaar.

veiligere opties zijn imo Bitcoin, Goud en S&P500
Toch benieuwd hoe je aan die 10 % komt. Over heel 2021 was de inflatie 2.7 %. In november en december is het naar 5-6 procent gestegen, maar het is nog maar de vraag of het zo heel 2022 blijft. Ik zie geen 10%, ook niet als vermogensrendementsheffing erbij opgeteld wordt.

• rickboy333
Sissors schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:01:
[...]

Wat als morgen elke blockchain/crypto weg is. Of hell, laten we zeggen dat blockchain nooit bestaan heeft. Hoe had ons dagelijks leven er anders uit gezien? Even potentiele gains/losses met crypto niet meenemen, en ook niet de tijd die je op fora besteedt aan discussieren over crypto :P . Maar wat veranderd er nou echt in de wereld dan? Wat stopt er met werken?
Niet dat ik persee whataboutisme in de mix wil gooien, maar dat vraag ik me ook af bij b.v futures/leverage trading. Heck zelfs de aandelenmarkt aan sich. Het feit dat termen als "de winst voldoet niet aan de verwachtingen" en "investeren met 20x leverage (aka geleend)" normaal zijn geworden zegt al hoe verrot het systeem is.
Sommige crypto is gewoon gebaseerd op het idee dat hopelijk later iemand er meer voor betaald, waarbij die ander het later alleen koopt omdat die hoopt dat weer andere er meer voor gaan betalen. Andere crypto is gebaseerd op het idee dat hopelijk in de toekomst het echt gebruikt gaat worden, en dat als je nu goedkoop het inslaat je het later voor meer kan verkopen aan iemand die het daadwerkelijk gaat gebruiken.

Ethereum is één van de weinige die echt gebruikt wordt, maar laten we wel wezen, waar Ethereum voor gebruikt wordt is primair het gokken op weer andere crypto.
Uiteindelijk speculeer je bij elke inverstering dat het meer waard word. Als je bij voorbaat weet dat je X geld gaat verdienen dan zou iedereen inversteren.

Als ik in ASML aandelen investeer en niet in PostNL, dan speculeer ik dat ASML harder gaat groeien dan PostNL. Echter kan ik ook speculeren dat ASML aandelen overvalued zijn (aka te duur voor wat het bedrijf daadwerkelijk is) en dat PostNL meer potentie heeft dan dat het aandeel waard is. Als ik investeer in een appartement te bouwen, dan speculeer ik dat X zoveel mensen zo gek zijn/gek ga krijgen om mijn appartement te huren. Als ik in een startup investeer, speculeer ik dat dit een winstgevend bedrijf gaat worden waar ik winst op maak. En zo speculeren ik en oa Blackrock en J.P Morgan dat Crypto iets gaat doen. Misschien hebben we ongelijk en zal crypto omvallen. Maar ik speculeer dat Crypto in de toekomst groot gaat worden.

Zolang je maar weet waar je mee bezig bent. Doe het met mate, en investeer niet met geld wat je kan missen. Ik doe net alsof ik al mijn geïnvesteerde geld al kwijt ben. Als de bom zou barsten sta ik niet op straat, maar als het ongekende gebeurd ga ik een wereldreis maken.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Greldinard schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:30:
[...]

Toch benieuwd hoe je aan die 10 % komt. Over heel 2021 was de inflatie 2.7 %. In november en december is het naar 5-6 procent gestegen, maar het is nog maar de vraag of het zo heel 2022 blijft. Ik zie geen 10%, ook niet als vermogensrendementsheffing erbij opgeteld wordt.
Wat ze aangeven is niet de realiteit, ze verbloemen het altijd dat het minder is..
en het is ook het gemiddelde, als een starter nu een huis gaat kopen in de inflatie voor die mensen wel 20+%
mensen die veel auto rijden en moeten tanken ligt hun inflatie ook veel hoger dan iemand die bijvoorbeeld geen auto heeft...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rickboy333 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Niet dat ik persee whataboutisme in de mix wil gooien, maar dat vraag ik me ook af bij b.v futures/leverage trading. Heck zelfs de aandelenmarkt aan sich. Het feit dat termen als "de winst voldoet niet aan de verwachtingen" en "investeren met 20x leverage (aka geleend)" normaal zijn geworden zegt al hoe verrot het systeem is.

[...]

Uiteindelijk speculeer je bij elke inverstering dat het meer waard word. Als je bij voorbaat weet dat je X geld gaat verdienen dan zou iedereen inversteren.

Als ik in ASML aandelen investeer en niet in PostNL, dan speculeer ik dat ASML harder gaat groeien dan PostNL. Echter kan ik ook speculeren dat ASML aandelen overvalued zijn (aka te duur voor wat het bedrijf daadwerkelijk is) en dat PostNL meer potentie heeft dan dat het aandeel waard is. Als ik investeer in een appartement te bouwen, dan speculeer ik dat X zoveel mensen zo gek zijn/gek ga krijgen om mijn appartement te huren. Als ik in een startup investeer, speculeer ik dat dit een winstgevend bedrijf gaat worden waar ik winst op maak. En zo speculeren ik en oa Blackrock en J.P Morgan dat Crypto iets gaat doen. Misschien hebben we ongelijk en zal crypto omvallen. Maar ik speculeer dat Crypto in de toekomst groot gaat worden.

Zolang je maar weet waar je mee bezig bent. Doe het met mate, en investeer niet met geld wat je kan missen. Ik doe net alsof ik al mijn geïnvesteerde geld al kwijt ben. Als de bom zou barsten sta ik niet op straat, maar als het ongekende gebeurd ga ik een wereldreis maken.
Het verschil is alleen dat zowel ASML en PostNL wat produceren. En sowieso mee eens dat als we alle derivaten erbij gaan halen het een behoorlijk grijs gebied wordt hoor. Maar wat dat betreft is het veel beter te vergelijken met bijvoorbeeld goud imo. Want veruit de meeste blockchains, produceren niks. En degene die wel wat doen, is primair weer handelen in andere coins. De use case is hopen dat iemand anders later meer ervoor betaald.

En granted, ook bij aandelen die ik heb, heb ik alleen om voor meer later te verkopen. Tegelijk als ik 0.00001% van Apple in handen hebt, dan is indirect gewoon 0.00001% van wat Apple doet, van mij. Als ik nu een Bitcoin heb, is het meer vergelijkbaar met een gouden munt. Ja, over 5 jaar heb ik nog steeds die Bitcoin / gouden munt, maar die heeft verder niks gedaan. Terwijl als ik een fractie van een onderneming heb, dan heeft die onderneming wel wat gedaan na 5 jaar. Hopelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 16:07
Nu heb ik mij door collega's allerlei munten laten aanpraten
Belangrijk dat werk netto positief is op je vermogen (dus inclusief al je lasten). Je collega's zijn als de 'crabs in a barrel'. Ze laten je wegzakken in hun ellende. Jouw beslissing om met de meute mee te gaan.

Als je het per se nodig vindt om crypto te doen, doe dan een klein beetje om je collega's tevreden te houden en voor de gezelligheid. Ik houd me er verre van vanwege gpu tekort, witwassen en ransomware motief.

• tHommen
DiedX schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 03:19:
Dan spreek je jezelf toch tegen Ts. Je geeft namelijk in je startpost aan dat je verlies lijdt.

Dus je hebt nu twee andere meningen. Ik zou alles verkopen, en even niets doen.
Beste,

Mijn persoonlijke financiële keuzes in de crypto wereld zijn inderdaad in het rood, het feit blijft als nog dat crypto alle indexen verslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tHommen
Afgelopen 2 dagen inderdaad non-stop op internet artikelen gelezen en inderdaad, mijn collages hebben inderdaad ook de verkeerde keuzes gemaakt, ga mijn portfolio nu indelen met 70% BTC 25% ETH misschien 5% in een leuke alt.

Ga ook niet daytraden dus fundamenteel investeren en HODL is de beste optie nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tHommen
Xanthine schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:04:

GEEN FINANCIEEL ADVIES, IK BEN EEN IDIOOT.
Ikke ook, flinke newb hier, ga wel toch meer de BTC & ETH kant op met mijn portfolio, laat het geld 5-10 jaar staan en kijken er dan wel weer naar, 0 emotie.

• tHommen
muhda schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:36:

Sarcasme modus uit:
Als het geld is wat je niet kan missen zou ik naar andere opties kijken. Als je het puur voor erbij of voor de leuk is, dan kan je Bitcoin en Ethereum houden.

*Disclaimer, ik ben tegen Crypto mining, het is energie vernietigend en heeft in (veel specifieke) situaties negatief effect op de natuur omgeving(en). Lees je in over natuurvriendelijke en 'Proof of Stake' Crypto.
Haha, NFT's zijn nog wat te ingewikkeld voor mij, open net de deur naar de crypto wereld, genoeg informatie te verwerken de komende tijd.

Over uw energie standpunt, ik las ergens dat 90-95% van de energie dat word gebruikt voor mining groene energie is, dus valt het reuze mee het gevolg is op de natuur.. Weet niet als dit waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHK
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-02-2022

PHK

Interessant artikel, vraag me af hoe ze aan deze getallen komen.

Investeer je met geld dat je kunt verliezen of gaat het om geld wat impact heeft als je het kwijt raakt, als dit het laatste is zou ik gaan kijken naar wat stabielere munten, BTC of ETH, je hebt op het moment een hoog risico portefeuille.

Jou collega's zijn aan het gokken met geld en weten vrijwel zeker niet waar ze het over hebben, zal hun advies ook zeker niet weer volgen.
Crypto is en blijft een jonge markt met veel volatiliteit, je moet er rekening mee houden dat je 50% of meer kan verliezen over de span van een paar weken.

Mijn persoonlijke crypto activa is dan ook 80/20 BTC & ETH.
( Geld dat ik kan verliezen )

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 17-02-2022 18:29 ]

• Sissors
  • Niet online
tHommen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Haha, NFT's zijn nog wat te ingewikkeld voor mij, open net de deur naar de crypto wereld, genoeg informatie te verwerken de komende tijd.

Over uw energie standpunt, ik las ergens dat 90-95% van de energie dat word gebruikt voor mining groene energie is, dus valt het reuze mee het gevolg is op de natuur.. Weet niet als dit waar is?
Dat is gewoon echt niet waar. Het zou een procent of 50 zijn, maar ook groene energie heeft impact natuurlijk: Die zonnepanelen die energie voor een Bitcoin miner leveren, leveren geen energie voor andere zaken, en kosten wel resources om te produceren. Net als dat de GPUs/ASICs ook resources kosten.

Crypto miners gebruiken wat het goedkoopste is. Natuurlijk, is dat overtollige stroom van een waterkrachtcentrale, dan is dat het. Maar blijkt nou dat kittens in de verbrandingsoven stoppen goedkoop is, dan zullen ze die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Juup schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:09:
@Sissors, Noord-Korea is het niet met je eens, dankzij het stelen van crypto munten hebben ze nu kernwapens en raketten ;)
Die hadden ze ook al voor crypto

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1