Foto’s op iPhone wissen: stappenplan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Hi all,

Mijn iPhone (64gb, helaas) begint langzamerhand vol te lopen. En zoals waarschijnlijk bij iedereen, komt dat vooral door de foto’s en video’s op de iPhone. Aangezien deze dingen ook het belangrijkste zijn op de iPhone, wil ik zeer secuur te werk gaan met backups maken, voordat ik ze definitief verwijder. Daarom heb ik even een stappenplan voor mezelf gemaakt, die ik toch zekerheidshalve hier wil checken bij de pro’s. Ik wil als volgt te werk gaan:

1. Alle foto/videos downloaden van iCloud op mijn windows laptop. Zal hiervoor de iCloud naar windows app gebruiken.

2. In Windows een backup maken van de uit iCloud gedownloade foto’s:
- backup maken naar een externe harde schijf: en
- backup maken naar mijn Synology NAS.

3. Alle foto’s wissen van mijn iPhone. Waarbij nog de volgende (check)vragen zijn:
- Kan ik alle foto’s in 1x verwijder of moet ik ze allemaal 10.000+ individueel selecteren? Lees via google wel de optie om de eerste foto te selecteren en dan scherm vast te houden en vervolgens de rest te selecteren. Deze optie zie ik ook als individueel selecteren, misschien dat iemand nog een goede tip heeft?
- Heb ik goed als ik zeg dat als ik alle foto’s op de iPhone verwijder, deze ook automatisch uit iCloud gaan?

Mis ik in bovenstaande nog stappen? En wellicht kan het allemaal efficiënter of bestaan er tools/apps die ik kan gebruiken?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Beste antwoord (via Xtince op 20-02-2022 00:08)

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Xtince schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:05:
Hi all,

Mijn iPhone (64gb, helaas) begint langzamerhand vol te lopen. En zoals waarschijnlijk bij iedereen, komt dat vooral door de foto’s en video’s op de iPhone. Aangezien deze dingen ook het belangrijkste zijn op de iPhone, wil ik zeer secuur te werk gaan met backups maken, voordat ik ze definitief verwijder. Daarom heb ik even een stappenplan voor mezelf gemaakt, die ik toch zekerheidshalve hier wil checken bij de pro’s. Ik wil als volgt te werk gaan:

1. Alle foto/videos downloaden van iCloud op mijn windows laptop. Zal hiervoor de iCloud naar windows app gebruiken.

3. Alle foto’s wissen van mijn iPhone. Waarbij nog de volgende (check)vragen zijn:
- Kan ik alle foto’s in 1x verwijder of moet ik ze allemaal 10.000+ individueel selecteren? Lees via google wel de optie om de eerste foto te selecteren en dan scherm vast te houden en vervolgens de rest te selecteren. Deze optie zie ik ook als individueel selecteren, misschien dat iemand nog een goede tip heeft?
- Heb ik goed als ik zeg dat als ik alle foto’s op de iPhone verwijder, deze ook automatisch uit iCloud gaan?

Mis ik in bovenstaande nog stappen? En wellicht kan het allemaal efficiënter of bestaan er tools/apps die ik kan gebruiken?

Als je de echte oplossing wilt, specifiek voor jouw situatie;

1) de iCloud voor windows app zorgt ervoor dat je een iCloud foto map krijgt op je windows.
2) Je maakt een nieuwe map aan op je windows
3) selecteert alles uit iCloud foto map en kopieert het naar de bij stap 2 aangemaakte nieuwe map
4) wanneer dit proces voltooid is, dubbel check je of je alles hebt, vervolgens backup je die map naar jouw externe schijf plus NAS
5) selecteer alle foto's in de iCloud foto map, en verwijder ze.
6) stap 5 zorgt ervoor dat het ook uit iCloud verdwijnt, en dus ook van je toestel
7) nadat je stap 4 nog eens gecheckt hebt, ga je naar 'recent verwijderd' (op iCloud.com of in iPhone foto applicatie) en hier klik je op 'verwijder alles'

Dit gaat 100% gegarandeerd werken kan ik je verzekeren, aangezien ik dit vorige maand met mijn zus haar iPhone en foto's gedaan heb, met als enige verschil dat we bij haar alles tm 2020 naar een map hebben verplaatst en toen verwijderd, maar komt op hetzelfde neer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:38
Upgraden naar 256 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik gebruik mijn werktelefoon ook prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iCloud foto’s aanzetten en geoptimaliseerde opslag inschakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 16-02-2022 23:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Donstil schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:43:
iCloud foto’s aanzetten en geoptimaliseerde opslag inschakelen?
Uiteraard ook al gedaan. Daarnaast heb ik nu een icloud abbo van 200gb voor het hele gezin. Kan op zich naar 2TB voor €7 meer per maand. Maar als het toch niet nodig is, bespaar ik dat ook liever door 50gb ruimte te maken op zowel de telefoon als in iCloud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:53
Je kunt ook de Synology photos app installeren en direct van de iphone backuppen naar je NAS.
Als de backup geslaagd is, dan kun je ze van de telefoon afgooien. En als het hele gezin die app heeft, dan heb je de icloud ook niet meer nodig.

• Xtince
luukske schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:21:
Je kunt ook de Synology photos app installeren en direct van de iphone backuppen naar je NAS.
Als de backup geslaagd is, dan kun je ze van de telefoon afgooien. En als het hele gezin die app heeft, dan heb je de icloud ook niet meer nodig.
Je hebt gelijk, die heb ik ook al op mijn eigen tel (overigens DS File ipv DS Photo, weet niet of DS Photo beter is?). Dus backup naar NAS hoeft idd niet nog eens. Bij die van mijn vrouw kan ik het ook installeren idd. De overige “gezinsleden” (ouders, broertje, zusje) wonen elders en ik heb bewust dat mijn NAS niet extern in kan, dus dat gaat voor hun niet werken volgens mij. Daarnaast is de iCloud ook voor backup van iPhone en niet alleen foto’s. Dus laat de abo nog wel doorlopen.

Dank voor de tip in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Xtince op 17-02-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

FreakNL

Well do ya punk?

PhotoSync is ook een fijne app hiervoor.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 10:39
iCloud voor Windows is niet super betrouwbaar. Zeker het foto gedeelte niet.
Ik zou er persoonlijk geen vertrouwen in hebben (heb het 3 jaar gebruikt, veel sync issues etc)

• Xtince
@ex87 wat zou het alternatief zijn?

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 10:39
Als je perse via iCloud foto's wil downloaden op Windows: Gewoon iCloud.com gebruiken.

Als je vraagt naar een alternatief, er zijn er een boel.. Dropbox, OneDrive etc.
Zelf gebruik ik pcloud, alle data in europa, betrouwbare app (tot nu toe) en volledige PC backup mogelijkheid.

• Xtince
ex87 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Als je perse via iCloud foto's wil downloaden op Windows: Gewoon iCloud.com gebruiken.

Als je vraagt naar een alternatief, er zijn er een boel.. Dropbox, OneDrive etc.
Zelf gebruik ik pcloud, alle data in europa, betrouwbare app (tot nu toe) en volledige PC backup mogelijkheid.
Ging inderdaad om het eerste. Ja alleen via icloud.com is het dan weer individueel selecteren met losse foto’s. Je kan meerdere selecteren, maar 1 foute klik en alle selectie is weer weg :(. Snap Apple af en toe echt niet qua gebruiksgemak.

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:22
Zelf gebruik ik OneDrive en synchroniseer mijn fotoalbum automatisch.

Is de enige “ eenvoudige” oplossing die ik kon vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Faust
Xtince schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:05:
Hi all,

1) de iCloud voor windows app zorgt ervoor dat je een iCloud foto map krijgt op je windows.
3) selecteert alles uit iCloud foto map en kopieert het naar de bij stap 2 aangemaakte nieuwe map
4) wanneer dit proces voltooid is, dubbel check je of je alles hebt, vervolgens backup je die map naar jouw externe schijf plus NAS
6) stap 5 zorgt ervoor dat het ook uit iCloud verdwijnt, en dus ook van je toestel
7) nadat je stap 4 nog eens gecheckt hebt, ga je naar 'recent verwijderd' (op iCloud.com of in iPhone foto applicatie) en hier klik je op 'verwijder alles'

Dit gaat 100% gegarandeerd werken kan ik je verzekeren, aangezien ik dit vorige maand met mijn zus haar iPhone en foto's gedaan heb, met als enige verschil dat we bij haar alles tm 2020 naar een map hebben verplaatst en toen verwijderd, maar komt op hetzelfde neer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Faust schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:55:
[...]

Super!! Was al van plan om het morgen te regelen, net op tijd met deze stappen. Gaat veel schelen met verwijderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faust
Xtince schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:08:
[...]

Super!! Was al van plan om het morgen te regelen, net op tijd met deze stappen. Gaat veel schelen met verwijderen!
succes, gaat lukken!
Pagina: 1