Word een beetje moe van m'n AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Situatie:
AMD 1400@1400 AYHJA core
Asus A7V266 BIOS 1002
GeForce 3
Inwin Q700N kast 300W voeding

Oorspronkelijk opgebouwd met een simpele Spire 5E34B3-H cooler (met koperen heatspreader) kreeg ik rond de 68 tot 70 graden core temp onder }:O load, zowel in Motherboard Monitor 5 als in BIOS direct na reset. Core voltage is een vrij normale 1.78 volt volgens de diverse readings.

Het systeem is altijd 100% stabiel geweest maar die temperatuur vond ik toch wel wat zorgwekkend, gezien de optimistische 55-60 graden verhalen van hier.

Inmiddels zit er een prijzige Noisecontrol Silverado op die nog niet geondervolt is (12 volt dus), met een klein drupje Arctic Silver II ertussen, en nog een case fan ernaast die er een beetje overheen blaast. De hitte-overbrenging op de heatsink is prima, hij wordt snel na het aanzetten lekker warm ((mag ook wel een puur zilveren heatspreader). De kast staat nog steeds open. En hij komt nog steeds met readings van 68-70 graden! ;(

Iemand nog tips behalve terug naar Intel of een andere hobby zoeken?

Yeah well. The Dude abides.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hmmmz lijkt me niet te kloppen, misschien is je sensor brak?

¯\_(ツ)_/¯

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

tsjah....zonde van die $$$ koeler natuurlijk....je zou waterkoeling kunnen proberen, is VEEL stiller en effectiever

check Waterkoeling.nl voor tips etc

het zou idd kunnen zijn dat je Tsensor stuk is.....omdat hij dezelfde temp aangeeft.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 23 augustus 2001 12:17 schreef Biff het volgende:

ik denk huilen inderdaad.. zonde van et geld.. maar ja.ik heb laatst op de zaak ff een pc gebouwd met een vrieskist...gewoon een pomp met een kleine vriezer (speciaal die van autos... beetje zitten knutselen enzo) gewoon ff een slang eraan maken en tegen de fan zaetten.. werkte wel redelijk goed..ik ehb et neit echt gemonteerd ofzo..maar ik kreeg de amd terug tot 30* das vrij lekker. maar die ijskast zipt stroom..dus niet echt aan te raden..hehe..opk tot zover dit onzinnige verhaal

wat werkt denk ik.... maar een soort luchtsluis van die afzuiginstallaties..plaats daar 2 fans in..en hang die over je koeling heen.. (zorg wel dat de polariteit van die andere fans goed staan) dan heb je ook wel goeie koeling...denk ik zo

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
loopt het stabiel? mooi, dan afblijven! gewoon niks van aantrekken. als het affikt heb je garantie.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:22 schreef AlKoholiK het volgende:
tsjah....zonde van die $$$ koeler natuurlijk....je zou waterkoeling kunnen proberen, is VEEL stiller en effectiever

check Waterkoeling.nl voor tips etc
Ik begin het bijna te overwegen. Maar eigenlijk zouden dat soort (mijns inziens nogal extreme) maatregelen toch niet nodig hoeven te zijn voor een system waar niks aan overclocked is?

Verwijderd

Die temp sensor is gewoon niet goed. Als je kijkt naar het lippie die in de socket zit.....je kan hem gewoon verbuigen...duw je hem verder naar beneden, dan krijg je koelere reedings, meer omhoog en je cpu wordt opeens warmer....dat werkt toch niet mensen. Neem eens een probe en kijk daar eens mee hoe warm het echt is, want een silverado moet echt GOED koelen heb het zelf gezoen.

Verwijderd

De sensors zijn niet nauwkeurig. Soms wordt de situatie verbeterd met een bios update. Als je nog even wacht en de laatste AMD erin zet, heb je een sensor-on-chip.
Wat zijn trouwens je:
-kamertemp.
-casetemp.
-mobotemp?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:19 schreef beschuitfluiter het volgende:
hmmmz lijkt me niet te kloppen, misschien is je sensor brak?
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar hij begint bij zo'n 56 als ik geboot ben en klimt dan door tot 70, dat klinkt toch alsof hij het redelijk doet..

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 23 augustus 2001 12:26 schreef weareborg het volgende:
loopt het stabiel? mooi, dan afblijven! gewoon niks van aantrekken. als het affikt heb je garantie.
Exact, als 'ie niet crasht, dan maakt het toch niet uit ?

Ik weet niet wat de meest recente BIOS is voor je moederbord, maar er zijn gevallen bekend waar eerdere BIOS versies verkeerde temperaturen weergaven, dus misschien is een BIOS flash alles wat je nodig hebt. (En dan is er hoe dan ook niets aan de hand omdat de weergegeven temperatuur te hoog is.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:27 schreef J.A.M.F. het volgende:
De sensors zijn niet nauwkeurig. Soms wordt de situatie verbeterd met een bios update. Als je nog even wacht en de
Ik hoop het dan maar :)
laatste AMD erin zet, heb je een sensor-on-chip.
Lijkt me heerlijk
Wat zijn trouwens je:
-kamertemp.
-casetemp.
-mobotemp?
Kamertemp is wel vrij warm, ligt de hele dag in de zon. 25-28 graden

Casetemp weet ik niet

System temp is volgens MBM 33-35 graden

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:28 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Exact, als 'ie niet crasht, dan maakt het toch niet uit ?
Jullie hebben wel gelijk. Het stoort me een klein beetje maar zolang het allemaal werkt kan ik er niet al te hard om treuren.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ik denk dat je mobo niet goed is om dit zeker te weten plak een losse temp sensor op je koelblok en kijk wat die aan geeft 70 graden is echt te warm mijn cpu is nu 48 graden en heeft de 60 dan ook nog nooit gehaald ook niet full stressed

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Maar eigenlijk zouden dat soort (mijns inziens nogal extreme) maatregelen toch niet nodig hoeven te zijn voor een system waar niks aan overclocked is?
Ik zou voor iedere AMD(OCed of niet) waterkoeling aanraden. Het is zo veel effectiever en stiller dan al die fannetjes. Maar als je het zelf wilt bouwen ben je er wel best wel ff mee bezig. Er zijn ook waterkoeling-sets te koop of kant-en-klare kasten met ingebouwde koeling voor CPU, HD's en voeding. URL=Koolance

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

mischien wat fanntjes in je kast hangen , kan de warme lucht er ook uit :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
ik heb ook zoiets.
eerst had ik een MSI K7T Pro met duron 700. CPU temp 43~46 graden.
nu een MSI K7T Pro2A met dezelfde processor. CPU temp 49~54 graden.

alles loopt stabiel, dus ik maak me nergens druk om.

heb je toen je van koeler verwisselde wel de processorcore en de nieuwe HSF schoongemaakt? Dat is namelijk vrij belangrijk....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het maar gewoon ff aanzie. Fikt het af dan fikt het maar af, breng ik hem gewoon terug, ik denk dat ik wel hard kan maken dat ik m'n best gedaan heb. Ik denk niet dat Mycom het me kwalijk kan nemen dat ik geen vrieskist of watercooler geprobeerd heb :)

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
heb je toen je van koeler verwisselde wel de processorcore en de nieuwe HSF schoongemaakt? Dat is namelijk vrij belangrijk....
Ja de core met een schoon zacht doekje helemaal als nieuw gemaakt (die Arctic Silver II die ik nu heb gebruikt krijg ik er daarentegen denk ik niet meer zo makkelijk vanaf) en de Silverado kwam met een beschermend kartonnetje geplakt over het zilverplaatje, dus dat gedeelte zit wel goed..

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 12:28 schreef Biff het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen. Maar hij begint bij zo'n 56 als ik geboot ben en klimt dan door tot 70, dat klinkt toch alsof hij het redelijk doet..
Laat je PC eens een uur uitstaan om de CPU op kamertemperatuur te laten komen. Zet hem aan, en ga direct naar je BIOS om de temp uit te lezen. Is deze dan 56C, dan weet je zeker dat de sensor kaduuk is. (Tenzij je in de Sahara in een tent zit natuurlijk :) ).

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 13:02 schreef alexbl het volgende:

[..]

Laat je PC eens een uur uitstaan om de CPU op kamertemperatuur te laten komen. Zet hem aan, en ga direct naar je BIOS om de temp uit te lezen. Is deze dan 56C, dan weet je zeker dat de sensor kaduuk is. (Tenzij je in de Sahara in een tent zit natuurlijk :) ).
Een uur uitstaan??! Wat moet ik dan doen?? :P Just kidding / ik ga het vanavond ff proberen

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

athlons(en durons) worden gelijk na het aanzetten al VERSCHRIKKELIJK warm
er was laatst een gozer die had hem 4 seconden zonder koeler laten draaien => Duron stuk
Dus NIET je koeler uit zetten en dan je PC aanschakelen: dat vindt mycom niet zo leuk denkik :)

• MRic3
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

als je dus je computer een uur uitzet en dan het verschil kijkt en vergelijkt kan je MBM monitor instellen op het verschill... dus bij jou wordt dat zo'n -20 graden

Is wel een goed methode

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voel er eens met je hand aan of ie echt zo warm is.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Soullie

Planeshift

Op donderdag 23 augustus 2001 19:35 schreef smvs het volgende:
|:( yea right...

als ie goed draait houden zow... het word pas irritant als je pc ook nog uit slaat door verkeerde jumpersettings (wat ik dus had... me eigen domme fout ;))

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 19:35 schreef smvs het volgende:
De heatsink is echt goed heet, maar ook weer niet zo erg dat ik mijn hand er niet op kan laten liggen. Mijn Pentium III heatsinks worden in ieder geval lang niet zo heet.

M'n GeForce 3 heatsink wordt overigens nog heter, dat wordt echt een tikkeltje oncomfortabel (maar ook geen instant first-degree burn of zo)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53
kheb dezelfde cooler en proc als jou (duurdere waren ff niet op voorraad en ik had geen zin in wachten)
Ik ga hem morgen op mn nieuwe ecs bordje zetten (Met die nieuwe chipset). Het is een heel mooi mobo (lees reviews :9~ ) maar niet goed in overclocken, dus ik dacht wrom ook geen standaard cooler, nu maar hopen dattie bij mij nog wel een beetje cool blijft

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Bedoel je misschien die Spire 5E34B3-H?

Ik heb hem gekocht omdat Mycom me wel de TBird, mobo en DDR-sticks kon leveren die ik zocht, maar geen koeler, want die waren uitverkocht. Ik had natuurlijk geen trek om zo'n detail mijn dag te laten vergallen, dus ben ik bij Computerland ernaast gaan vragen naar 'de beste Athlon koeler die jullie hebben'.

De verkoper stelde die Spire voor en hij zei nog dat ik geluk had omdat hij van f50,- naar f35,- in prijs gedaald zou zijn (later zag ik dat hij in de Pricewatch voor f24,- staat - dat verklaart al weer een en ander). Ik was er best opgetogen over. Hij ziet er niet slecht uit met zijn koperen onderkant en AMD-Recommended sticker.

Omdat ik zoals eerder beschreven niet echt gelukkig was met de hoge temperaturen op mijn systeem heb ik vervolgens die Silverado aangeschaft. Toen kwam ik er achter dat het mini-lipje van de Spire wel héél erg moeilijk weer van de socket te krijgen is. Ik ben uiteraard extreem voorzichtig te werk gegaan - een beschadiging aan je core heb je maar al te snel te pakken - maar het gevloek en getier was niet van de lucht. Ik kan het niemand aanraden.

Vanmiddag heb ik de Spire weer uit zijn doosje gehaald en toen ik de klem lichtjes aanraakte met mijn vinger (geen enkele kracht op gezet) brak hij tot mijn opperste verbazing spontaan in 2 delen. De koeler is nu dus onbruikbaar geworden, en dat na welgeteld 1 keer erop zetten en weer eraf halen.

Dat was dus mijn laatste Spire. Hij koelde volgens mijn gekke sensor net zo goed als de Silverado (5000 RPM fan ipv van 2x 3300, dus dat kan ik me op zich wel nog wel voorstellen), maar ik kan je toch niet echt aanraden hem op je Athlon zetten.

• Jox444
  • Laatst online: 19:09

Jox444

Honestly....

Op donderdag 23 augustus 2001 13:05 schreef AlKoholiK het volgende:
athlons(en durons) worden gelijk na het aanzetten al VERSCHRIKKELIJK warm
er was laatst een gozer die had hem 4 seconden zonder koeler laten draaien => Duron stuk
Dus NIET je koeler uit zetten en dan je PC aanschakelen: dat vindt mycom niet zo leuk denkik :)
LIJKT ME SOWIESO NIET ZO SLIM OM DAT TE DOEN!!!! |:(

Het is FRIET!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 13:02 schreef alexbl het volgende:

[..]

Deze test heb ik vanmorgen gedaan - direct na de afkoeling van de nacht ben ik meteen als eerste als een speer het BIOS binnengegaan. De core temp werd aangegeven als 37 graden - zeer snel stijgend.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:08 schreef Biff het volgende:

[..]

Deze test heb ik vanmorgen gedaan - direct na de afkoeling van de nacht ben ik meteen als eerste als een speer het BIOS binnengegaan. De core temp werd aangegeven als 37 graden - zeer snel stijgend.
Dan is je sensor wel goed, maar je koeling niet. Een beetje koelpasta tussen CPU en koeler wellicht?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 22:56 schreef alexbl het volgende:

[..]

Dan is je sensor wel goed, maar je koeling niet. Een beetje koelpasta tussen CPU en koeler wellicht?
Zit al een klein drupje Arctic Silver II tussen.. en de heatsink wordt goed heet, de hitteoverbrenging is dus goed. Ik ben er ondertussen achter dat ik niet de enige ben met een A7V266 / 1.4 combo die 70 graden haalt.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op donderdag 23 augustus 2001 12:26 schreef weareborg het volgende:
Bewijs dan maar eens dat je niet hebt overclockt, ik weet het, het klinkt extreem lullig maar je zou niet de eerste zijn die van een koude kermis thuiskomt.

Misschien even in een ander systeem prikken met dezelfe koeler en hetzelfde voltage.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:09 schreef Biff het volgende:

[..]

De heatsink is echt goed heet, maar ook weer niet zo erg dat ik mijn hand er niet op kan laten liggen. Mijn Pentium III heatsinks worden in ieder geval lang niet zo heet.
das iets waar AMD intel niet weet op te verslaan volgens mij.. :)
cpu van vriend van mij is ook altijd rond de 70/80C!!! loopt allemaal vrij stabiel.. heeft af en toe een crash maar das 1x in 3 a 4 dagen... mijn intel slaat al vast bij 70C.. vind die niet fijn :)

dus het maakt opzich niet zoveel uit als het gewoon goed werkt enzo.. maar het is idd vrij hoog... maar ja.. het werkt :)
M'n GeForce 3 heatsink wordt overigens nog heter, dat wordt echt een tikkeltje oncomfortabel (maar ook geen instant first-degree burn of zo)
TNT2 van mij.. loeiheet dat koelblok!!!

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:09 schreef Biff het volgende:

[..]

Zolang je met je hand de heatsink kan aanraken, zonder dat 't pijn doet issie volgens mij niet té heet.. En die sensor kan wel werken, maar als ie verkeerd de-ijkt is geeft ie een foute beginwaarde.. Kan soms 10 graden schelen.. En anders zou misschhien een proggie als "rain" of "cpuidle" je cpu temp wat kunnen drukken..

• Redboost
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:36 schreef Biff het volgende:

[..]

Zit al een klein drupje Arctic Silver II tussen.. en de heatsink wordt goed heet, de hitteoverbrenging is dus goed. Ik ben er ondertussen achter dat ik niet de enige ben met een A7V266 / 1.4 combo die 70 graden haalt.
Ik heb ook een a7v266 met een Tb 1,33; Koeler: Dragon Orb-III MBM registreerd full stressed zo'n 55 graden Met ambient temp: 33 graden (ik zit op zolder en tis héét hier..)

Verwijderd

maat van me heeft een a7v en mbm geeft ook rond de 70 graden aan, maar de asus anal probe zegt iets van 55, wat al een stuk beter klopt. misschien dat het bij jou ook enig effect heeft ?

Verwijderd

Biff,

Heb hier het zelfde probleem met de A7V266 BIOS 1002, ik vermoed ook dat het aan de sensor ligt.
Ik heb nou diverse mobo's in mijn vapochill gehad, maar dit mobo geeft tussen de 5 en 10 graden meer aan dan die andere.

Misschien dat een opvolgend BIOS de temp wat kan laten zakken.

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 08:54 schreef Mr.Redboost het volgende:

[..]

Ik heb ook een a7v266 met een Tb 1,33; Koeler: Dragon Orb-III MBM registreerd full stressed zo'n 55 graden Met ambient temp: 33 graden (ik zit op zolder en tis héét hier..)
Hmm.. minder leuk om te lezen voor ons met hoge readings. Maar ja hier in mijn kamer is het gisteren en vandaag ook HEET (vind ik wel leuk voor een keer hoor, in dit land) Welke bord revisie heb jij trouwens? Ikke 1.06..

Overigens cpuidle en rain en zo dat gebruik ik never nooit. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen blij zijn dat de temperatuur van hun processor omlaag gaat met die programma's.. kunst, als hij de helft van de tijd in slaap is! Mijn processoren komen toch nooit aan HLT-cycles toe, is altijd wel op zijn minst }:O aan het draaien..

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 12:17 schreef Biff het volgende:
Situatie:
AMD 1400@1400 AYHJA core
Asus A7V266 BIOS 1002
GeForce 3
Inwin Q700N kast 300W voeding

Oorspronkelijk opgebouwd met een simpele Spire 5E34B3-H cooler (met koperen heatspreader) kreeg ik rond de 68 tot 70 graden core temp onder }:O load, zowel in Motherboard Monitor 5 als in BIOS direct na reset. Core voltage is een vrij normale 1.78 volt volgens de diverse readings.

Het systeem is altijd 100% stabiel geweest maar die temperatuur vond ik toch wel wat zorgwekkend, gezien de optimistische 55-60 graden verhalen van hier.

Inmiddels zit er een prijzige Noisecontrol Silverado op die nog niet geondervolt is (12 volt dus), met een klein drupje Arctic Silver II ertussen, en nog een case fan ernaast die er een beetje overheen blaast. De hitte-overbrenging op de heatsink is prima, hij wordt snel na het aanzetten lekker warm ((mag ook wel een puur zilveren heatspreader). De kast staat nog steeds open. En hij komt nog steeds met readings van 68-70 graden! ;(

pff das wel brak ja want met mijn spire koper koeler is mijn 1.4 ghz netjes 52 graden stressed met dit weer normaal 45 graden

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:23 schreef M_G_ het volgende:
Ik heb nou diverse mobo's in mijn vapochill gehad, maar dit mobo geeft tussen de 5 en 10 graden meer aan dan die andere.
Zoiets hoor ik natuurlijk graag :)

Verwijderd

he biff komt uit eindhoven

eindhoven de gekste :)

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Hoe kwam je tot die conclusie?? (woon in Amsterdam hoor :))

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
yup hier ook een a7v266 gebouwd met tbird 1400, wordt stressed ook wel 67C-72C maar verder wel aardig stabiel.

dit is wel met standaard coolermaster koeler, maar ach hij's toch niet van mij, helaas ;(

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

raar als ik mijn casefan aan zet word het gelijk koeler :)
ik denk dat de sensor niet meer oke is want dit is nie normaal

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:04 schreef BananeKoning het volgende:
maat van me heeft een a7v en mbm geeft ook rond de 70 graden aan, maar de asus anal probe zegt iets van 55, wat al een stuk beter klopt. misschien dat het bij jou ook enig effect heeft ?
Ja die anal probe had ik nog niet geprobeerd, misschien dat die een correctie kent? Maar het BIOS is het overigens wel eens met MBM.

Overigens, hoe hebben we MBM allemaal ingesteld eigenlijk? Ikke dus
CPU Temp = sensor 'Asus 2'
System Temp = sensor 'Asus 1'

kan verder geen sensors vinden die realistischer waarden geven.. maar m'n MBM 5.09 is volgens mij nog van vóór de A7V266 uitkwam..

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:37 schreef Biff het volgende:
Hoe kwam je tot die conclusie?? (woon in Amsterdam hoor :))
he damm meen je dat nou hihi omdat hier de mycom en de computerland langs elkaar zitten damm toeval dus
hih my bad

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Probeer eens je core-voltage omlaag te gooien. Wordt ie koeler van, en de meeste AMD's kunnen het wel hebben.

Zoniet dan niet :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 12:24 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

he damm meen je dat nou hihi omdat hier de mycom en de computerland langs elkaar zitten damm toeval dus
hih my bad
Ahhhh snap 'em... tja sinds kort is er hier naast de Mycom op de Ceintuurbaan in A'dam ook een Computerland ingetrokken ;)

• Redboost
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:21 schreef Biff het volgende:

[..]

Hmm.. minder leuk om te lezen voor ons met hoge readings. Maar ja hier in mijn kamer is het gisteren en vandaag ook HEET (vind ik wel leuk voor een keer hoor, in dit land) Welke bord revisie heb jij trouwens? Ikke 1.06..

Overigens cpuidle en rain en zo dat gebruik ik never nooit. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen blij zijn dat de temperatuur van hun processor omlaag gaat met die programma's.. kunst, als hij de helft van de tijd in slaap is! Mijn processoren komen toch nooit aan HLT-cycles toe, is altijd wel op zijn minst }:O aan het draaien..
ik ook 1.06 :) Mijn cpu draait niet altijd full stressed, (als ik pit doet ie vrij weinig) en als ik met zo'n proggie de temp dan iets omlaag krijg vind ik dat wel geinig.. maar ik denk ook niet dat 't veel nut heeft.. ik moet wel zeggen dat mijn cpu met een vulcano-II ook een hogere reading had.. bijna 60 graden (idle).. (ambient weer 33) Maar ik had daar ook geen thermo-prut tussenzitten, maar alleen dat plakkertje wat erop zat.. :o

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
mijn cpu wordt nu ook 69 graden (is niet eens stressed),
noise control silverado op 10 volt en 3 casefans...oh ja, en nog een beetje van die koelprut die bij die silverado zat.

Verwijderd

biff,

heb je de arctic silver wel heeeeel vlak uitgesmeerd(bankpasje of zo)Dat scheelt enorm.
verder had ik hetzelfde probleem.
bij MSI schijnen de hoogste temp's voor te komen, maar misschien is dit wel net zo'n geval, dat het mobo de temp juist goed op de core aangeeft en in de andere gevallen(die met hun lage temp. topics)juist niet!!!
maar het kan in ieder geval wel lager.
2 casefans erbij is ook top. 1 voorin die aanzuigt en de andere achterin tussen CPU en VGA in.
dan haal je de warme lucht die je Geforce 3 en AMD maken veel beter weg. zuigen of blazen maakt niet veel uit voor je CPU cooler, ik heb m dan op blazen.
AMD 1,4, geforce 2 ultra van mij: 48 C idle en 53 C stressed
met dit warme weer beide 5 graad hoger.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:53 schreef marteltor het volgende:
mijn cpu wordt nu ook 69 graden (is niet eens stressed),
noise control silverado op 10 volt en 3 casefans...oh ja, en nog een beetje van die koelprut die bij die silverado zat.
Hoe warm word ie bij een normale nederlandse dag??
Heb nu een Athlon 1333 Asus A7V133 en een Silverado en mijn Cpu Temp is 69 en mijn mobo is 47

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Mijn TB-1400 wordt stressed 60 graden met de kast dicht, 50 graden met de kast open. Gewoon met een wannabe-orb koeler.

Heb b.t.w. MSI K7T Turbo Limited Edition.

• ALone
  • Laatst online: 09-06-2023
Mijn 1.4 Athlon op een Asus A7V266 met een Silverado noisecontrol op 8 volt wordt 58ºC in Asus Probe. Mobo temp 26ºC. Op 12 volt scheelt het 2 a 3 graden, meer niet :(
Pagina: 1