Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvonne_vdh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-02-2022
Onlangs een Philips 345E2AE/00 Ultra-wide LED monitor aangeschaft voor thuiswerken. Gisteren een nieuwe laptop gekregen vanuit werk: Lenovo Thinkbook 15 2G ITL (videokaart: Intel Iris Xe Graphics). Alle updates gedraaid ook voor drivers.

Laptop ziet de HDMI-kabel wél (want ik kan de afwijkende schermafmetingen selecteren voor m'n 2e scherm), maar er komt geen video-input. Scherm gaat weer in stand-by modus.

Zowel met Philips als Lenovo gebeld, maar die wijzen naar elkaar. Laptop kan wel connecten met oude DELL monitor en LG OLED tv-scherm. Mijn oude ASUS-laptop kan wél connecten met Philips-monitor. Beide werken, maar niet met elkaar.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:31
Sowieso kun je beter niet van de HDMI-uitgang van je laptop gebruik maken.

Dan krijg je waarschijnlijk 3440x1440@30hz als standaard beeld.

Dat kun je nog opschroeven naar 50hz met een custom resolutie, maar een USB-c naar Displayport-kabel levert gewoon de 75hz die de monitor aan kan.

Waarom je nu geen beeld krijgt via HDMI? Werkelijk geen idee, het zou gewoon moeten werken.

Is de oude laptop ook via HDMI aangesloten en is dat ook versie 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACTieleman
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-12-2023
Hoi,

Benieuwd of je ondertussen een oplossing hebt. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

Op USB-c doet de monitor het prima, maar loop ik na verloop van tijd aan tegen het probleem van te weinig accustroom,

groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACTieleman
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-12-2023
Hoi Yvonne,

Op de site van CoolBlue trof ik de oplossing. Hoe simpel:
Je kunt op de monitor kiezen welke kabel de ingang vormt voor de monitor.

Gebruik de knopjes op je monitor om het on screen display (OSD) te openen. Kies de optie voor de kabel of ingang en stel hier de juiste kabel in. Gebruik je een hdmi kabel? Kies dan voor hdmi. Als het goed is geeft de monitor nu beeld.