Vraag

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hallo allemaal. Sinds begin deze week heb encrypted backup ingesteld. Echter blijf ik deze melding houden:

Uw back-up wordt voor het eerst end-to-end versleuteld. Dit kan enige tijd duren. Als dit is voltooid, verdwijnt dit bericht en is uw back-up op Google Drive volledig end-to-end versleuteld.

Hoe lang kan dit proces duren?

Beste antwoord (via rens-br op 17-02-2022 09:18)

• tjanssen
  • Niet online
Problem solved.

De backup functie een keer uitgezet, en daarna ging het wel goed. Nu heb ik wel een groen slotje en de mededeling dat de backup end to end encrypted is.

Wellicht dat het aan de grootte gelegen heeft. Mijn backup is 17 GB.

Alle reacties

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat heb je precies geencrypt? Je WhatsApp backup?

I hate myself, but that's alright. And I love myself, but that's alright. And I tell myself that it's alright, that I dream about the day I die.

• tjanssen
  • Niet online
Gismo1979 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:02:
Wat heb je precies geencrypt? Je WhatsApp backup?
Ja. Wachtwoord ingevoerd, en daarna kreeg ik deze melding.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij was die melding na 1 minuut voorbij. Lijkt me niet dat dit 3 dagen moet duren (zo gigantisch groot zal die backup niet zijn (bij mij zo'n 160 mb)).

I hate myself, but that's alright. And I love myself, but that's alright. And I tell myself that it's alright, that I dream about the day I die.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Problem solved.

De backup functie een keer uitgezet, en daarna ging het wel goed. Nu heb ik wel een groen slotje en de mededeling dat de backup end to end encrypted is.

Wellicht dat het aan de grootte gelegen heeft. Mijn backup is 17 GB.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:21
Misschien wel goed om eens wat op te schonen dan in de media bibliotheken van je whatsapp.
Als je Whatsapp een backup niet weg krijgt, en er gebeurt iets, ben je alles sinds de laatste geslaagde backup helemaal kwijt. 17 Gb backuppen kost wel veel tijd, zeker als je op bijvoorbeeld vakantie bent en geen wifi hebt, of beperkte wifi.

• tjanssen
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
Misschien wel goed om eens wat op te schonen dan in de media bibliotheken van je whatsapp.
Als je Whatsapp een backup niet weg krijgt, en er gebeurt iets, ben je alles sinds de laatste geslaagde backup helemaal kwijt. 17 Gb backuppen kost wel veel tijd, zeker als je op bijvoorbeeld vakantie bent en geen wifi hebt, of beperkte wifi.
De backup is altijd een incremental backup. Dit duurt dus meestal maar een paar minuten. Alleen duurde het nu wel wat langer, omdat ik een volledige backup moest doen om het encrypten aan de gang te krijgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee