Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hallo allemaal. Sinds begin deze week heb encrypted backup ingesteld. Echter blijf ik deze melding houden:

Uw back-up wordt voor het eerst end-to-end versleuteld. Dit kan enige tijd duren. Als dit is voltooid, verdwijnt dit bericht en is uw back-up op Google Drive volledig end-to-end versleuteld.

Hoe lang kan dit proces duren?

Beste antwoord (via rens-br op 17-02-2022 09:18)

• tjanssen
  • Niet online
Problem solved.

De backup functie een keer uitgezet, en daarna ging het wel goed. Nu heb ik wel een groen slotje en de mededeling dat de backup end to end encrypted is.

Wellicht dat het aan de grootte gelegen heeft. Mijn backup is 17 GB.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat heb je precies geencrypt? Je WhatsApp backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Gismo1979 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:02:
Wat heb je precies geencrypt? Je WhatsApp backup?
Ja. Wachtwoord ingevoerd, en daarna kreeg ik deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij was die melding na 1 minuut voorbij. Lijkt me niet dat dit 3 dagen moet duren (zo gigantisch groot zal die backup niet zijn (bij mij zo'n 160 mb)).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Problem solved.

De backup functie een keer uitgezet, en daarna ging het wel goed. Nu heb ik wel een groen slotje en de mededeling dat de backup end to end encrypted is.

Wellicht dat het aan de grootte gelegen heeft. Mijn backup is 17 GB.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:22
Misschien wel goed om eens wat op te schonen dan in de media bibliotheken van je whatsapp.
Als je Whatsapp een backup niet weg krijgt, en er gebeurt iets, ben je alles sinds de laatste geslaagde backup helemaal kwijt. 17 Gb backuppen kost wel veel tijd, zeker als je op bijvoorbeeld vakantie bent en geen wifi hebt, of beperkte wifi.

• tjanssen
  • Niet online
swhnld schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
Misschien wel goed om eens wat op te schonen dan in de media bibliotheken van je whatsapp.
Als je Whatsapp een backup niet weg krijgt, en er gebeurt iets, ben je alles sinds de laatste geslaagde backup helemaal kwijt. 17 Gb backuppen kost wel veel tijd, zeker als je op bijvoorbeeld vakantie bent en geen wifi hebt, of beperkte wifi.
De backup is altijd een incremental backup. Dit duurt dus meestal maar een paar minuten. Alleen duurde het nu wel wat langer, omdat ik een volledige backup moest doen om het encrypten aan de gang te krijgen.
Pagina: 1