Beste medetweakers,
Ook ik wil graag meegenieten van gratis stroom via zonnepanelen en aangezien ik er zeer weinig verstand van heb heb ik jullie hulp hierbij nodig.
Aanbieder #3 is het meest gunstig geprijsd. Verder regelen ze alle 3 de btw teruggave en zijn de kosten all in.
Hebben jullie nog input welke mij kan helpen een juiste keuze te maken? Thx!
Ook ik wil graag meegenieten van gratis stroom via zonnepanelen en aangezien ik er zeer weinig verstand van heb heb ik jullie hulp hierbij nodig.
Foto's
Ons huis staat op het west-oosten (zie ook foto's bij de offertes).Beschikbare (dak)ruimte
Er is niet heel veel ruimte op het dak van onze simpele rijtjeswoning, dit komt ook door het dakraam en een ongelukkig geplaatst luchtpijpje van de cv ketel.Schaduw
Schaduw hebben we hier niet, behalve van dat ene pijpje.Jaarverbruik
Ons jaarverbruik ligt rond 2000 kWh, ik heb iets meer doorgegeven voor de offertes (2200 kWh)Huidige elektriciteitsaansluiting
1x 25A aansluiting.Budget en doel
Het doel is vooral rendement halen aangezien de spaarrekening tegenwoordig alleen maar geld kost.Wie gaat het project uitvoeren
De partij waarbij ik offertes heb opgevraagd.Bijhouden van data
Zou leuk zijn als ik dit zelf kan bijhouden met Home Assistant, ik hoef geen app van de leverancier.Reeds verkregen offertes
Zie de screenshot:Regio
Emmen, Drenthe.Mijn observaties
Aanbieder #1 komt het meest betrouwbaar over, maar is ook het duurste met 1,31 euro per Wp. Verder vind ik ze alle 3 dicht bij elkaar liggen qua vermogen. Aanbieder nummer 2 legt panelen aan beide kanten van het dak, zodat we 's ochtends en 's avonds zonlicht hebben. Dit zou gunstig zijn wanneer de salderingsregels er niet meer zijn. Geeft echter zeer weinig informatie over het type paneel en omvormer?Aanbieder #3 is het meest gunstig geprijsd. Verder regelen ze alle 3 de btw teruggave en zijn de kosten all in.
Hebben jullie nog input welke mij kan helpen een juiste keuze te maken? Thx!
[Voor 19% gewijzigd door Vogeler op 21-02-2022 16:47]