Toon posts:

Wat is het verschil in kleurenfoto-prints inkjet en laser?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik wil graag weten of er significant kwaliteitsverschil bestaat tussen kleuren (foto) prints uit een hoome-office laserprinter of inkjet. Is het een goede investering om een laser-printer aan te schaffen als je fotos print?
Ik kan hier nergens een antwoord op krijgen wat het verchil in kwaliteit is.

Over budget kan ik pas nadenken als ik weet of het verschil echt waard is.

Alle reacties

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:43

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat ik uit ervaring weet dat een inkjet mooiere foto's print als je goed papier gebruikt én een goede printer. Mooiere kleuren en kleur-overgang. Nadeel is dat t.o.v. laser de kleuren onder invloed van licht snel vervagen en flets worden. Maar daar zal ook nog wel een verschil in zitten bij printers en kwaliteit inkt.
Ik heb zelf een laser van inmiddels 15 jaar oud. En die print foto's best goed. Alleen ligt de toner meer op het papier dan bij inkjet waar de inkt meer in het papier zit. Als ik de afdruk inlijst zie je daar verder niks van. Je hebt wel iets hardere overgangen in de kleuren. Voordeel van laser is de vastheid van de kleur. Vond pas een foto van een jaar of 10 geleden en nog steeds kleur. Niet verkleurd of flets geworden.
Belangrijke vraag is denk ik wat voor soort foto's ga je printen en wat wil je er mee doen?

Verder is een goede laser uiteindelijk goedkoper (die van mij draait al 15 jaar) en blijft de kwaliteit van het printen in de loop der jaren gewoon goed t.o.v. inkjet waar van alles verstopt raakt en je weer tig schoonmaak-routines mag gaan uitvoeren om weer een normaal printje er uit te krijgen.

[Voor 41% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-02-2022 21:29]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat hangt natuurlijk helemaal af wat voor printer dat je pakt. Een high-end laser zal het wellicht beter doen dan een low-end inkjetje. En andersom geldt precies hetzelfde.

Ik heb niet het idee dat laserprinters beter zijn dan inkjets of andersom.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee