Hallo!
In de context van het stoppen van G Suite / Google Workspace, gaan we als familie over naar Microsoft 365 Family.
Wij gebruiken dus een eigen domeinnaam als volgt:
- voornaam1@familienaam.be
- voornaam2@familienaam.be
- etc
Er is echter een probleem met onze account bij Microsoft: er blijkt een soort technische / automatisch gegenereerde email adres actief te zijn die de correcte werking verstoort.
De impact hiervan is:
Hoe heb ik Microsoft 365 Family opgezet?
Nu zit ik vast omdat Microsoft verwijst naar GoDaddy. Microsoft support zegt - niet lachen - dat mijn mails bij GoDaddy zitten en niet bij Microsoft. Ik heb echt geprobeerd uit te leggen in alle duidelijkheid dat zij enkel de DNS records beheren op dit moment, en dat die DNS records naar de servers van MS verwijzen. Maar dus de mails zelf staan wel degelijk bij Microsoft en tellen mee voor de 1TB quota van Microsoft.
Ik geraak dus niet meer verder in de support van Microsoft: via twitter negeren ze me, want het is geen business product (alhoewel het natuurlijk wel betalend is, maar gericht op consumenten). Via chat en telefonisch zien ze dat ik al 2-3 tickets heb aangemaakt, en verwijzen ze naar GoDaddy. En bij GoDaddy begrijpen ze mijn frustraties, maar ze kunnen enkel beamen dat de DNS records goed staan (lijkt me ook, want dit gaat automatisch en de mails komen dus ook goed toe).
Iemand die me hier verder mee kan helpen?
Of een contact bij MS rechtstreeks?
Hieronder een aantal screenshots van het probleem:
In de context van het stoppen van G Suite / Google Workspace, gaan we als familie over naar Microsoft 365 Family.
Wij gebruiken dus een eigen domeinnaam als volgt:
- voornaam1@familienaam.be
- voornaam2@familienaam.be
- etc
Er is echter een probleem met onze account bij Microsoft: er blijkt een soort technische / automatisch gegenereerde email adres actief te zijn die de correcte werking verstoort.
De impact hiervan is:
- Mails worden verzonden door outlook_xxxxxx@outlook.com ON BEHALF OF voornaam@familienaam.be
- Inloggen via IMAP of POP werkt NIET, zowel niet op iPhone Apple Mail, als Outlook via desktop. Ik kan dus mijn contacten en kalender niet synchroniseren met iPhone
- Inloggen op de eigen Outlook app op iPhone werkt WEL
- Exact hetzelfde probleem bij alle leden van de familie
- Mails op voornaam@familienaam.be komen WEL toe in de inbox!
Hoe heb ik Microsoft 365 Family opgezet?
- We hadden allemaal een bestaand voornaam@familienaam.be account bij Microsoft. Ik ben ingelogd en heb dan 'upgrade' gedaan naar MS365 Family
- Dan heb ik iedereen uitgenodigd met hun bestaand e-mailadres / bestaande account
Nu zit ik vast omdat Microsoft verwijst naar GoDaddy. Microsoft support zegt - niet lachen - dat mijn mails bij GoDaddy zitten en niet bij Microsoft. Ik heb echt geprobeerd uit te leggen in alle duidelijkheid dat zij enkel de DNS records beheren op dit moment, en dat die DNS records naar de servers van MS verwijzen. Maar dus de mails zelf staan wel degelijk bij Microsoft en tellen mee voor de 1TB quota van Microsoft.
Ik geraak dus niet meer verder in de support van Microsoft: via twitter negeren ze me, want het is geen business product (alhoewel het natuurlijk wel betalend is, maar gericht op consumenten). Via chat en telefonisch zien ze dat ik al 2-3 tickets heb aangemaakt, en verwijzen ze naar GoDaddy. En bij GoDaddy begrijpen ze mijn frustraties, maar ze kunnen enkel beamen dat de DNS records goed staan (lijkt me ook, want dit gaat automatisch en de mails komen dus ook goed toe).
Iemand die me hier verder mee kan helpen?
Of een contact bij MS rechtstreeks?
Hieronder een aantal screenshots van het probleem: