Toon posts:

Microsoft 365 Family - Auto-generated e-mail adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-01 08:12
Hallo!

In de context van het stoppen van G Suite / Google Workspace, gaan we als familie over naar Microsoft 365 Family.

Wij gebruiken dus een eigen domeinnaam als volgt:
- voornaam1@familienaam.be
- voornaam2@familienaam.be
- etc

Er is echter een probleem met onze account bij Microsoft: er blijkt een soort technische / automatisch gegenereerde email adres actief te zijn die de correcte werking verstoort.

De impact hiervan is:
  • Mails worden verzonden door outlook_xxxxxx@outlook.com ON BEHALF OF voornaam@familienaam.be
  • Inloggen via IMAP of POP werkt NIET, zowel niet op iPhone Apple Mail, als Outlook via desktop. Ik kan dus mijn contacten en kalender niet synchroniseren met iPhone
  • Inloggen op de eigen Outlook app op iPhone werkt WEL
  • Exact hetzelfde probleem bij alle leden van de familie
  • Mails op voornaam@familienaam.be komen WEL toe in de inbox!
De primary alias is voornaam@familienaam.be. Ik heb een tweede adres aangemaakt (voornaam.familienaam2@outlook.com).Hiermee kan ik WEL inloggen met IMAP om mails binnen te halen.

Hoe heb ik Microsoft 365 Family opgezet?
  1. We hadden allemaal een bestaand voornaam@familienaam.be account bij Microsoft. Ik ben ingelogd en heb dan 'upgrade' gedaan naar MS365 Family
  2. Dan heb ik iedereen uitgenodigd met hun bestaand e-mailadres / bestaande account
Verder maak ik gebruik van GoDaddy. Eerst gebruikte ik Vimex + Cloudflare voor DNS, maar uit pure miserie maar overgeschakeld want Microsoft support wou me niet verder helpen als ik deze stap niet nam.

Nu zit ik vast omdat Microsoft verwijst naar GoDaddy. Microsoft support zegt - niet lachen - dat mijn mails bij GoDaddy zitten en niet bij Microsoft. Ik heb echt geprobeerd uit te leggen in alle duidelijkheid dat zij enkel de DNS records beheren op dit moment, en dat die DNS records naar de servers van MS verwijzen. Maar dus de mails zelf staan wel degelijk bij Microsoft en tellen mee voor de 1TB quota van Microsoft.

Ik geraak dus niet meer verder in de support van Microsoft: via twitter negeren ze me, want het is geen business product (alhoewel het natuurlijk wel betalend is, maar gericht op consumenten). Via chat en telefonisch zien ze dat ik al 2-3 tickets heb aangemaakt, en verwijzen ze naar GoDaddy. En bij GoDaddy begrijpen ze mijn frustraties, maar ze kunnen enkel beamen dat de DNS records goed staan (lijkt me ook, want dit gaat automatisch en de mails komen dus ook goed toe).

Iemand die me hier verder mee kan helpen?
Of een contact bij MS rechtstreeks?

Hieronder een aantal screenshots van het probleem:

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GigaPixels schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:48:
...Inloggen via IMAP of POP werkt NIET, zowel niet op iPhone Apple Mail, als Outlook via desktop. Ik kan dus mijn contacten en kalender niet synchroniseren met iPhone...
Je moet op de desktop niet inloggen via POP of MAPI maar via IMAP.
En je smartphone synchen met je desktop moet je afleren; je smartphone sync je met de server en de server synct met de desktop

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GigaPixels
Ik bedoel inderdaad ‘IMAP’. Inloggen via ‘Microsoft 365’ werkt ook niet.

Wat bedoel je precies met ‘synchen’ met desktop?

Ik begrijp niet meteen hoe dit mijn probleem hebt op te lossen?

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-01 19:37
Zit een beetje met het zelfde probleem, alhoewel ik nog niet ben overgestapt met mijn domain. Maar krijg nu al de zelfde issues. Alle mail wordt on behalf of verstuurd en dat is niet wat ik wil.

Heb je inmiddels een oplossing gevonden ?

• GigaPixels
arjanhs schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:56:
Zit een beetje met het zelfde probleem, alhoewel ik nog niet ben overgestapt met mijn domain. Maar krijg nu al de zelfde issues. Alle mail wordt on behalf of verstuurd en dat is niet wat ik wil.

Heb je inmiddels een oplossing gevonden ?
Helaas niet. En helaas nog niet echt tijd gevonden om weeral uren met Microsoft aan de lijn te hangen.

Als er oplossingen zouden zijn, zou ik die zeer graag horen!

• GigaPixels
Helaas nog steeds op zoek naar een oplossing.

Ik vind gelijkaardige problemen elders op het internet, maar waarbij enkel het probleem wordt beschreven (i.e. bet ontbreekt telkens aan een oplossing).

Iemand die hier meer over weet? Ervaring heeft hierin?

Zoals eerder gezegd lopen mijn pogingen om MS direct te contacteren vast, aangezien het een consumenten product is en alle support opties lijken voor business voorbehouden.

Eeuwige dank!

• arjanhs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-01 19:37
Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is dat je het te gebruiken e-mail adres als primair moet instellen, maar weet niet of dit gaat helpen. Neem aan dat jij dit al geprobeerd hebt ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee