Mijn situatie
Ik ben business analist. Namens en met gebruikers doe ik acceptatietesten.
Hier hebben we een probleem met performance.
Graag wil ik op een duidelijke manier de performance duiden.
het gaat om een web applicatie.
Mijn vraag
Hoe kan ik tijdens een test makkelijk een timer laten lopen en weergeven?
Hebben jullie daar tooltjes voor?
Ik denk dan aan een timer die de tijd laat zien tussen muisklikken.
En dus niet aan technische informatie en analyse over wat er gebeurt, maar echt over gebruikerservaring.
Het gaat er dus om dat alle json calls ook afgehandeld zijn dan ook als binnen een pagina iets nieuws geladen moet worden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik nu al een tool om mijn scherm op te nemen, maar om daarin het probleem te duiden is lastig.
Misschien zelf spreken en de secondes uitspreken.
Via de performance tab in de ontwikkelaarsmodus van de browser kun je natuurlijk al iets zien, maar dat is nogal bewerkelijk, en lastig te zien als het gaat om 20 stappen in een proces.
Ik ben business analist. Namens en met gebruikers doe ik acceptatietesten.
Hier hebben we een probleem met performance.
Graag wil ik op een duidelijke manier de performance duiden.
het gaat om een web applicatie.
Mijn vraag
Hoe kan ik tijdens een test makkelijk een timer laten lopen en weergeven?
Hebben jullie daar tooltjes voor?
Ik denk dan aan een timer die de tijd laat zien tussen muisklikken.
En dus niet aan technische informatie en analyse over wat er gebeurt, maar echt over gebruikerservaring.
Het gaat er dus om dat alle json calls ook afgehandeld zijn dan ook als binnen een pagina iets nieuws geladen moet worden.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik nu al een tool om mijn scherm op te nemen, maar om daarin het probleem te duiden is lastig.
Misschien zelf spreken en de secondes uitspreken.
Via de performance tab in de ontwikkelaarsmodus van de browser kun je natuurlijk al iets zien, maar dat is nogal bewerkelijk, en lastig te zien als het gaat om 20 stappen in een proces.