Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik heb laatst op marktplaats een oude MacBook Pro gekocht die werd verkocht als defect. In de foto's was er een wit scherm met een mapje met een vraagteken erin. Ik dacht dat ik er gewoon een oude HDD/SSD in moest zetten en dat hij het dan weer deed, het is namelijk een prima laptop en ik zou hem misschien nog wel kunnen flippen.
Toen ik echter naar het boot menu wou booten met CMD+R kreeg ik een grijs scherm met een slot te zien. Er zat een EFI wachtwoord op...
Ik heb hem al naar meerdere reparatiewinkels gebracht en die konden het niet voor me repareren, ik heb ook al een telefoongesprek met apple gehad en die zeiden dat ik hem naar een servicepunt moet brengen. Dit is natuurlijk niet goed voor de portemonnee, dus misschien kan een van jullie mij verder helpen met een goedkopere oplossing. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 21:44
De vorige eigenaar even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Met de vorige eigenaar en de bon naar een Apple winkel.
Dat is je enigste optie vrees ik

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
Dat is niet mogelijk, de persoon van wie ik hem heb gekocht is zo'n handelaar die hem ook als defect heeft verkocht vanwege het wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
jack zomer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:15:
Met de vorige eigenaar en de bon naar een Apple winkel.
Dat is je enigste optie vrees ik
Ik heb de bon niet en zoals ik al heb genoemd in een vorige quote kan ik niet met de vorige eigenaar naar de Apple winkel. Misschien proberen zonder bon en op hoop van zege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
GGguy01 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik heb de bon niet en zoals ik al heb genoemd in een vorige quote kan ik niet met de vorige eigenaar naar de Apple winkel. Misschien proberen zonder bon en op hoop van zege?
Je kan het proberen. Misschien als er een oude verkoop advertentie was deze uit printen en meenemen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
jack zomer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Je kan het proberen. Misschien als er een oude verkoop advertentie was deze uit printen en meenemen.
Prima plan, laten we hopen of het werkt. Topic staat nog steeds open voor andere suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:24
Een andere nagenoeg zelfde Macbook Pro harddisk clonen en overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:14

Fiber

Beaches are for storming.

Nieuw moederbord er in zetten?

Of andersom, uit elkaar halen en de losse onderdelen zoals het scherm verkopen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
vj_slof schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:35:
Een andere nagenoeg zelfde Macbook Pro harddisk clonen en overzetten.
Het is een EFI wachtwoord, dat zit in de BIOS die op het moederbord is gesoldeerd. Nieuwe harddisk erin zetten werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
Fiber schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:37:
Nieuw moederbord er in zetten?

Of andersom, uit elkaar halen en de losse onderdelen zoals het scherm verkopen...?
hmm ja, maar dan kunnen de kosten best oplopen en ik zit op een krap budget. Het scherm is daarbij ook best toegetakeld, dus die kan ik echt niet voor veel verkopen. Daarnaast vind ik het ook leuk om een beetje te 'knutselen'. Alsnog bedankt voor je suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
GGguy01 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Het is een EFI wachtwoord, dat zit in de BIOS die op het moederbord is gesoldeerd. Nieuwe harddisk erin zetten werkt niet..
Ik krijg normaal gesproken alleen een efi wachtwoord als ik een andere opstartschijf anders dan de interne hd wil selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
vj_slof schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Ik krijg normaal gesproken alleen een efi wachtwoord als ik een andere opstartschijf anders dan de interne hd wil selecteren.
Er zat geen HDD bij, dus ik moest er een eigen in doen. Ik heb de originele ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
GGguy01 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Er zat geen HDD bij, dus ik moest er een eigen in doen. Ik heb de originele ook niet
Als je nu eens eerst op een andere Mac die harddisk in orde maakt en er een schoon MacOS op zet heb je kans dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGguy01
vj_slof schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Als je nu eens eerst op een andere Mac die harddisk in orde maakt en er een schoon MacOS op zet heb je kans dat het werkt.
oke, ik zal het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet helpen met omzeilen van een beveiliging, omdat we niet kunnen controleren dat je de rechtmatige eigenaar bent (al helemaal niet als het van "een handelaar" komt). Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.