Toon posts:

AIO pomp maakt geluid

Pagina: 1
Acties:

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:35
Hi Tweakers,

Ik maak in mijn PC gebruik van een AIO van Cooler Master Masterliquid 240ML V2.

Nu heb ik sinds kort nieuwe ventilators gekregen omdat deze veel geluid maakte, nu vrees ik dat mijn pomp het gaat begeven.

Soms is de pomp stil, maar als ik een game speel en alles wat harder moet werken hoor ik de pomp geluid maken.

Wat ik wel vreemd vind want ik heb de pomp ingesteld dat deze altijd op 100% draait ongeacht de temperatuur van mijn CPU.

Ik heb 2 filmpjes bijgevoegd dit maakt het wat makkelijker om te begrijpen.

[Video: https://youtube.com/shorts/OPzidA4S0qA?feature=share]
[Video: https://youtube.com/shorts/8bZacRVTqhs?feature=share]

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Lucht in de pomp? Lijkt alsof je radiator verkeerdom is gemonteerd waardoor er bovenin lucht zit. Wellicht een totaalfoto toevoegen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is het nadeel van AIO. qua geluid valt het nog mee, heb wel erger gehoord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Zit je radiator aan de voorkant?
Zoja zit deze op gelijke of lagere hoogte als de pomp?

Maak deze eens los, en hou hem eens maximaal boven de pomp...

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Dat is normaal dat hoort erbij helaas en je zit er nu wel erg dichtbij.
Ik heb ook wel veel erger gehoord,ik vind deze nog vrij stil.

Beste voor de AIO is trouwens om ehm bovenin de kast te plaatsen, zo te zien zit dit dat ook,maar lastig te zien.Bovenin de kast is het beste voor de pomp,dan gaat die het langst mee.

Ik hoor volgens mij ook wat coilwhine,zo lijkt het.

Nu de fans stil zijn,hoor je andere geluiden beter,die er waarschijnlijk al wel waren, maar niet kon horen doordat die fans zoveel geluid maakten.

Als ie geen geluid maakt,dan heb je pas een probleem :)

[Voor 91% gewijzigd door freaky35 op 16-02-2022 16:22]

• anothergenius
Heb de rad boven in gezet, ik heb nu weer 2 uurtjes warzone gespeeld en het geluid is er nog steeds.

Temperaturen zijn wel gewoon stabiel.

• freaky35
  • Nu online
Ik zie echt geen probleem ermee, behalve dat een AIO pomp helaas geluid maakt, deze vind ik nog aardig stil hoor echt.

En de temps zijn prima dus, geen probleem.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een pomp wil die je niet meer kan horen moet je iets goeds hebben, niet zo'n goedkoop AIO ding. Een D5 pomp van 75 euro die op 35% draait hoor je niet meer. Dat geeft wel het verschil aan tegenover een AIO wat betreft kwaliteit.

• anothergenius
Dit is mijn allereerste PC build en ben met dit aardig tevreden. Heb nog niet veel kennis van dit allemaal.

Wat mij wel net opviel is dat als ik in dit gevat warzone opstart en ik in het begin menu zit er geen bij geluiden zijn, druk ik op warzone en kom ik in de lobby begint het geluid meteen.

Zodra ik er weer direct eruit ga stopt het geluid ook meteen.

• freaky35
  • Nu online
Volgens mij hoor je coilwhine, die hoor ik in elk geval via de hoofdtelefoon bij deze video.

Die komt zeer waarschijnlijk van de GPU af en die hoor je dan tijdens het gamen.Ik gok dat een NVIDIA 3000 serie kaart hebt?? ,deze hebben daar wel vaker last van.

En die merk je het meest als je ingame bent,omdat de kaart dan de meeste stroom vreet.

Kan geen kwaad,is alleen storend |:(

Edit, ik zie 1070 gtx nu |:(

[Voor 38% gewijzigd door freaky35 op 16-02-2022 19:11]

• anothergenius
Ja, ik denk ook dat het coilwhine is.

Ik las het on je vorige post en ging het op zoeken. Identiek inderdaad!

Komt binnenkort toch een upgrade naar een RTX 3070.

In ieder geval bedankt voor de hulp, gelukkig niets erg aan de hand dus!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 07:08

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb iets soortgelijks met een coolermaster 240 aio pomp. De mijne klinkt een beetje als een harde schijf vroeger, klikken en tikken. De radiator hangt er horizontaal boven. Als ik de kast vijfenveertig graden kantel wordt ie stil.

Nu heb ik eens wat gegoogled, en men zegt dat met wat kantelen en zachtjes tikken op de pomp, buisjes en radiator de bubbeltjes lucht in de radiator moeten gaan zitten. Helaas blijkt dit voor mijn machine niet zo te zijn. Als ik hem weer recht zet begint ie weer te ratelen.

Is deze aio set gewoon fucked? Hij was niet heel duur, en de slangetjes voelen best wel cheapass aan.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee