Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc574
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-04 18:31
Mijn vraag
Voor het bedrijf waar ik voor werk(35 man) ben ik opzoek naar een asset manager. Sinds maart 2020 werken veel van onze collega's thuis. Ze krijgen o.a. computers, schermen, webcams, bureaustoelen mee naar huis. Doordat het bedrijf sinds dien behoorlijk is gegroeid is er een wirwar van lijstjes ontstaan met wie wat thuis heeft staan. Ik zou daarom dus graag een asset manager willen hebben om alles via een database te kunnen bijhouden. Ik zou daarbij graag gebruik willen maken van barcodes om op een label te printen om makkelijk via een scanner(app) te kunnen zien van wie een asset is. Ik heb op internet gezocht maar ik zag geen makkelijke kleine tool die dit doet. Zou dit ook niet via Excel kunnen met een plug-in? Of weet iemand een softwaretooltje hiervoor? Nogmaals, het is voor een niet al te groot bedrijf(non-profit, trouwens), dus grote softwarepakketten voor magazijnen is overkill.

Relevante software en hardware die ik gebruik
We gebruiken het boekhoudpakket van Exact voor urenregistratie etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan zelf een app bouwen via Mendix, maar dit is best wel tijdrovend voor een niet al te complex tooltje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Lansweeper kan dat doen en meer.
Het kan QR codes genereren die je met een labelprinter kunt printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eerst eens beginnen met "hoe ga je het uberhaupt inzichtelijk krijgen"?

- iedereen thuis bezoeken?
- wat is uniek aan "een stoel" anders dan de barcode die jij ervoor gaat verzinnen?
- hoe update je je "database" centraal als morgen bij Jan thuis een label van een stoel valt?

Maar dat is meer het logistieke verhaal eromheen; er zijn (inderdaad) ook scanners die een barcode in/naar Excel-sheets kunnen zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:55

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Je zou kunnen overwegen Atlassian Jira hiervoor te (mis)gebruiken. Die hebben plug-ins welke asset management ondersteunen. Het is gratis voor de 1ste 10 gebruikers, cloud-based dus ready to go, en is het niets heeft het je een beetje tijd gekost.

https://www.atlassian.com/software/jira/pricing
https://support.atlassian...-an-asset-management-app/

plug-ins
https://marketplace.atlas...erview&hosting=datacenter
https://marketplace.atlas...erview&hosting=datacenter

[ Voor 42% gewijzigd door loewie1984 op 16-02-2022 15:35 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

BBarcode scanners spugen vaak gewoon een nummer uit, dus selecteer excel, druk de scan knop op de scanner en het spuugt content in de cell. In dat opzicht is de fysieke scanner niet veel meer dan een keyboard :)

Ga eerst eens goed opschrijven wat je bij wilt houden. Bijhouden kost tijd en tijd is geld. Hoe druk ga je je maken over een webcam bijvoorbeeld?

Ga echt alleen registreren waar je om geeft en definieer wat dat is:
Is het financieel (afschrijving etc..)
Is het operationeel? We moeten de laptop weer opnieuw inzetten
Is het beveiliging? We zijn bang data kwijt te raken van apparaat X

Lansweeper kun je installeren en proberen. Dat is het voordeel.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 16-02-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klinkt behoorlijk overkill voor 35 man.

Laptops hebben vaak een sticker onderop met het serienummer. Dat kun je prima eenmalig bij uitgifte vastleggen in een Excel. Webcams, stoelen, toetsenborden, monitors: typenummer en merk bij de medewerker bijhouden in dezelfde Excel.

Ook niet helemaal zeker wat voor jou de meerwaarde is van een barcode scannen. Als die bureaustoel bij een medewerker thuis staat, dan ga je daar toch niets meer scannen? Wat is de meerwaarde boven eenmalig noteren: Pietje heeft een laptop met serienummer XZ283JJGHD, een webcam type Brio 4K, een stoel type Ahrend 2020 en een toetsenbord type HP OEM235.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
marc574 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:29:
krijgen o.a. computers, schermen, webcams, bureaustoelen mee naar huis. Doordat het bedrijf sinds dien behoorlijk is gegroeid is er een wirwar van lijstjes ontstaan met wie wat thuis heeft staan.
Opnemen in medewerkersdossier door personeelszaken. Hebben ze ook meteen alles bij de hand bij exit-gesprek. Periodiek bij bijv. functioneringsgesprek up to date laten maken met leidinggevende.
Zou dit ook niet via Excel kunnen
Tuurlijk. Per medewerker een tabblad. Leef je uit met wat je vast wil leggen.
Zo’n barcodescanner is voor Excel gewoon een toetsenbord. Dus ga in juiste cel staan en scan de barcode.
Doe een labelprinter die barcodes kan afdrukken, typ de gewenste string in, druk af en Marc is klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:48

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ga eerst eens classificatie maken van je assets en bepaal aan de hand daarvan of je ze actief wilt monitoren in asset management.

Hoog geclassificeerde assets die medewerkers meenemen voorzie je van een gebruikersovereenkomst en neem je op in het medewerkers dossier, datadragers of mobiele apparatuur monitor je daarnaast digitaal via een stukje management Microsoft 365 kan hierin goed ondersteunen.

Laag geclassificeerde assets schrijf je meteen af, verlies neem je als geaccepteerd risico.

[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 16-02-2022 15:59 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

JaDatIsPeter schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Opnemen in medewerkersdossier door personeelszaken. Hebben ze ook meteen alles bij de hand bij exit-gesprek. Periodiek bij bijv. functioneringsgesprek up to date laten maken met leidinggevende.

[...]

Tuurlijk. Per medewerker een tabblad. Leef je uit met wat je vast wil leggen.
Zo’n barcodescanner is voor Excel gewoon een toetsenbord. Dus ga in juiste cel staan en scan de barcode.
Doe een labelprinter die barcodes kan afdrukken, typ de gewenste string in, druk af en Marc is klaar.
Dossiers zijn prima, maar dat is geen database. je wilt beide niet alleen de dossiers. (Als ik je in IT werkt, wil je je niet druk maken om die personeelsdossiers, dat mag personeelszaken doen. Geef ze rechten om te kijken)
Pagina: 1