Toon posts:

Waterdichte adapter 3D printen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LandnHoning
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-11-2022
Voor installatie van een osmose filter heb ik een 2tal adpaters nodig. Printer aan het werk gezet en het lekt (getest in de badkamer uiteraard 8) ). Hier en daar is gekeken naar oplossingen en online een paar suggestie's gezien: Vase mode, snelheid en nog een paar zaken.

Echter is in mijn geval sprake van druk die ik in overige suggestie's niet heb gezien. Is het mogelijk om toch een waterdichte oplossing te maken mbv de printer (met uiteraard van dat witte tape en rubberen ringen)?

Alle reacties

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb je een plaatje voor de beeldvorming? En een idee van waar het lekt?
Wellicht kun je iets doen met een epoxy laagje?

• LandnHoning

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 17:31
3/4 binnendraad naar 1/2 buitendraad ? zulke verloopjes zijn toch gewoon te krijgen ? Denk dat je nu vastloopt op de spoed van het draad dat je print en dat komt erg nauw

https://www.google.com/se...-b-d&q=kraanverloop+3%2F4

[Voor 19% gewijzigd door Cybersijp op 16-02-2022 15:37]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wi nou niet???

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

de Peer

under peer review

Lijkt mij vrijwel onmogelijk, zeker bij hoge druk.
Wellicht met annealing toepassen, dus dat je het weer een beetje laat versmelten in de oven.

Ik zou er wel bij blijven en niet het huis verlaten als de druk er op staat.

[Voor 21% gewijzigd door de Peer op 16-02-2022 15:39]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
Beste tip die ik kan geven is dit soort dingen te printen in ABS. Daarna kort in een aceton vapor chamber zetten zodat alles 'smelt' en een gladde waterdichte buitenkant creeert.
Belangrijker is echter de vraag, als hier drinkwater doorheen gaat, is het wel slim om te werken met plastics ipv gewoon metalen converters. De meeste 3d printoplossingen zou ik niet als drinkwaterveilig zien.

• LandnHoning
@Cybersijp het is idd. precisie werk dat wss teveel tijd kan gaan kosten.

@de Peer dat heb ik ook nog geprobeerd. Igv. PLA is shrinking factor te groot. Mijn oven is met een draaiknop voor de temperatuur. Dus natte vinger werk. Ik zag dat 110C het doel moet zijn. Dat is voor mij al een "uitdaging".

@Bloodhoundje Plastic en drinkwater is idd een ding. Al moet ik wel zeggen dan het leeuwendeel van de onderdelen van het osmose systeem ook uit plastic bestaan. Ik neem aan, gemaakt van ongevaarlijk materiaal.

Dus het lijkt erop dat ik toch naar de gamma moet. Al ben ik liever van zelf dingen fixen. Maar in dit geval (en vooral vanwege de waterdruk) is de lat net wat te hoog. :/

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:06

de Peer

under peer review

LandnHoning schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:00:

@Bloodhoundje Plastic en drinkwater is idd een ding. Al moet ik wel zeggen dan het leeuwendeel van de onderdelen van het osmose systeem ook uit plastic bestaan. Ik neem aan, gemaakt van ongevaarlijk materiaal.

Dus het lijkt erop dat ik toch naar de gamma moet. Al ben ik liever van zelf dingen fixen. Maar in dit geval (en vooral vanwege de waterdruk) is de lat net wat te hoog. :/
Het gaat ook niet eens zo zeer om het plastic zelf, maar de structuur. Die is niet glad genoeg en met veel inkepingen/holtes. Perfect microklimaat voor van alles en nog wat om te groeien. Daarom ongeschikt voor drinkwater.

[Voor 17% gewijzigd door de Peer op 16-02-2022 16:02]

Tibber-klant, 18.285 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-02 16:51
Ik zou oppassen met dit soort dingen 3d printen, vooral als er gewoon onderdelen voor bestaan die het zelfde kunnen en er voor bedoeld zijn.

Ik heb zelf al veel gezien dat het wel even werkt, maar naar verloop van tijd dingen toch vervormen of iets dergelijks, en in jou geval, de badkamer onder water hebt staan.

• LandnHoning
@Zjosh badkamer is de test case. Eindbestemming de keuken. En nee, daar zit ik niet op waterschade te wachten. Dus je hebt een punt.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-02 16:51
LandnHoning schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:07:
@Zjosh badkamer is de test case. Eindbestemming de keuken. En nee, daar zit ik niet op waterschade te wachten. Dus je hebt een punt.
Veel plezier in de "bochtjes en koppelingetjes" gang :9

Waar je eventueel ook nog kan kijken is bij warmteservice.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:41
Volgens mij is het sowieso niet handig om rubber ringen en teflon tape te combineren. Als er een rubber ring in zit wil je die met de juiste druk aandraaien, als je tegelijk ook door wit tape aan het draaien bent is de kans groot dat je te veel of te weinig druk op de rubber ring zet

-specs-

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik zou ook naar de groothandel gaan en daar de juiste verloop stukken halen of gewoon de juiste kraan dat je geen verloop stukken nodig hebt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee