Beste Tweakers,
Mijn pc startte vanmorgen op met bios beep errors, het is al een oudje maar ik wil hem graag heel houden en zoek wat advies.
Specs: medion akoya, MD8825 (P5225D) i5-3350P CPU, Crucial 2x8GB DDR3, GeForce GTX 1050 Ti (geheugen&video al tijd geleden vervangen), moederbord MSI MS-7797 maar dan voor medion gemaakt.
Alle adviezen zijn welkom
Mijn pc startte vanmorgen op met bios beep errors, het is al een oudje maar ik wil hem graag heel houden en zoek wat advies.
Specs: medion akoya, MD8825 (P5225D) i5-3350P CPU, Crucial 2x8GB DDR3, GeForce GTX 1050 Ti (geheugen&video al tijd geleden vervangen), moederbord MSI MS-7797 maar dan voor medion gemaakt.
- Bij de eerste en tweede opstart bleef het beeld zwart en kreeg ik 1x lang, 2x kort beeps dit zou video(kaart) gerelateerd zijn.
- Hierna de interne kabels gecheckt, alle externe kabels losgemaakt en alleen de power weer aangesloten.
- Hierna de 3e opstart, waarbij de pc opstartte maar wel met 5x korte beeps, dit zou CPU error gerelateerd zijn. Daarna de andere externe kabels weer aangesloten, pc bleef werken
- Sindsdien de pc niet uit gehad omdat ik bang ben dat er iets aan het overlijden is, zolang de pc werkt kan ik advies zoeken

- Iemand een idee wat er aan mogelijk aan de hand is? (met deze beperkte foutmelding beschrijving)
- Cmos batterij leeg: ik denk het niet, de tijd klopt nog, schijnt daarbij te horen.
- Misschien een tool om te checken of er iets aan het overlijden is, zonder dat die het laatste zetje geeft
- Welke aanvullende info heeft eventueel zin voor een analyse
- Of toch gewoon weer uitzetten en hopen dat het eenmalig was?
Alle adviezen zijn welkom